InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Kinderfeestje: piratenthema

Kinderfeestje: piratenthema

Kinderfeestje: piratenthema Een stoer thema voor stoere jongens! Als er iets is wat jongens vaak leuk vinden zijn het piraten. Vooral het avontuurlijke spreekt ze aan. Piraten zijn nergens bang voor, varen op een grote boot op de onstuimige zee en vinden vaak mooie schatten. Een prima thema voor een kinderfeestje, waarmee u alle kanten op kunt.

Uitnodigingen

Er zijn verschillende leuke manieren om uitnodigingen te maken in de stijl die bij het piratenthema passen.

Schatkaart

Zoek een afbeelding van een schatkaart, sla hem op en gebruik hem als achtergrond in Word of een ander tekstverwerkingsprogramma. Vanuit daar kunt u een leuke, passende tekst erop typen. Uitprinten en klaar. Voor een leuk effect kunt u de zijkanten of hoeken licht afbranden.

Piratenvlag

Bij speelgoedwinkels en bij de Action zijn vaak wel piratenvlaggetjes te koop. Type of schrijf een leuke uitnodiging, rol hem op en bind de uitnodiging vast aan het vlaggetje.

Flessenpost

Een simpele, maar leuke uitnodiging is flessenpost. Zorg voor plastic of glazen flesjes. Print weer een leuke afbeelding uit, zet er een leuke uitnodigingstekst op, rol de uitnodiging op en stop het in de fles. Maak het af door er een leuke lint om heen te binden.

Vergeet niet bij de uitnodiging te vermelden of de kinderen verkleed moeten komen.

Activiteiten

Er zijn verschillende activiteiten die bij het piratenthema passen. Wat altijd leuk is, ongeacht welke activiteit, is om rode en zwarte zakdoekjes te kopen, die de jongens om hun hoofd kunnen binden. Ook ooglapjes zijn leuk, u kunt ze zelf maken, kopen of natuurlijk schminken.

Speurtocht naar de schat

Wat goed past bij het piratenthema is een speurtocht naar een schat. Zet een leuke, spannende speurtocht uit in bijvoorbeeld het bos. Maak een fictieve schatkaart, zet pijlen uit en laat ze opdrachten uitvoeren om op die manier bij de schat te komen. De schat kan uit van alles bestaan: snoep, kleine cadeautjes, nepzwaarden, nepsieraden enz.... Alles is mogelijk.

Hutten bouwen

Wat het ook altijd goed doet, is hutten bouwen. Dit kan in bos, weiland, in de tuin of in een park. Zorg voor hout, takken, bladeren enz... Het leukste is om de kinderen zelf ook materialen te laten zoeken waarmee ze hun hut kunnen bouwen.

Het Arsenaal attractiepark

Wat ook super leuk is, is het Arsenaal attractiepark in Zeeland. Op dit park vind u onder meer piraten, zeeaquaria en diverse piratenattracties. Bekijk de piratenshow en neem een kijkje in het piratenhol! Gegarandeerd succes!

Binnenshuis

Mocht het weer niet mee zitten, dan kunt u het piratenfeest natuurlijk ook binnenshuis houden. Hou bijvoorbeeld een verkleedfeestje, laat ze schminken of laat ze zelf schatkisten, boten, ooglapjes enz. knutselen.

Decoratie

Bij een themafeest is het natuurlijk leuk om bijpassende decoratie hebben. Versieringen zorgen voor een extra effect. Een paar ideeën:
  • Hang een piratenvlag voor het raam of aan de muur.
  • Hang vlaggetjes op met kleine doodskoppen.
  • Ballonnen met afbeeldingen van boten of doodskoppen.
  • Raamstickers met afbeelding van piraten, boten, doodskoppen, waterdruppels enz...
  • Confettie in de vorm van boten of doodskoppen.
  • Maak van zwarte stof en elastiekjes ooglapjes.
  • Indien de kinderen niet verkleed hoeven te komen, kunt u zelf een paar rode t-shirts bewerken. Maak er zwarte strepen op en scheur of knip ze in. Deel ze bij aankomst aan de kinderen uit. Denk niet te duur, koop deze t-shirts gewoon bij de kringloop of via marktplaats.
  • Hang verknipte of gescheurde lakens aan de muren. De meest passende kleuren zijn rood en zwart.
  • Geef de kinderen rode of zwarte zakdoeken die ze om hun hoofd kunnen knopen om zich echt piraat te laten voelen.
  • U kunt zelf ook afbeeldingen uitprinten en daarmee het huis of de locatie decoreren.
  • Door afbeeldingen van bijvoorbeeld boten, piraten, doodskoppen of schatkisten uit te printen, kunt u leuke slingers maken om op te hangen. Knip de afbeeldingen uit, maar gaatjes in de afbeeldingen en rijg er een stuk touw of lint doorheen. Dit kunt u verticaal of horizontaal doen.

Succes met het piratenfeest!

Lees verder

© 2014 - 2017 Lisa1987, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kinderfeestje – piratenKinderfeestje – piraten‘Wij zijn piraten van de zee, als je wilt varen dan kom je maar mee! Wij zijn piraten, piraten van de zee!’ Een mooi the…
Kinderfeestje thema: Sprookjesfeest!Kinderfeestje thema: Sprookjesfeest!Een leuke manier om je kinderfeestje extra bijzonder te maken is om er een thema aan te verbinden. Naast echte jongens-…
Kinderfeestje spelletjes, schatzoeken, apekooi, speurtochtSteeds vaker besteden ouders hun kinderfeestjes uit door ergens op locatie te gaan. Een kinderfeestje, voor kinderen tot…
Een goedkoop kinderfeestje organiserenEen goedkoop kinderfeestje organiserenKinderfeestje hoeven niet altijd duur te zijn. U kunt een goedkoop kinderfeest organiseren en het toch erg leuk maken vo…
Kinderfeestje - vriendjes en vriendinnetjes uitnodigenKinderfeestje - vriendjes en vriendinnetjes uitnodigenAls je kind een feestje geeft en daar steek je een hoop tijd in om het te organiseren, is het natuurlijk leuk als de kin…
Bronnen en referenties
  • www.arsenaal.com

Reageer op het artikel "Kinderfeestje: piratenthema"

Infoteur: Lisa1987
Laatste update: 24-05-2014
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!