InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Kinderfeestje: vlinderthema

Kinderfeestje: vlinderthema

Kinderfeestje: vlinderthema Een vlinderthema doet het bijna altijd goed bij meisjes. Kleuren, vrolijkheid en het zomergevoel. Vooral voor jonge meisjes is dit een leuk thema om hun verjaardagsfeestje te geven. Er is veel keus wat betreft de uitnodigingen en activiteiten. Wat past nou goed bij dit thema?

Uitnodigingen

Er zijn diverse uitnodigingen die goed passen bij dit vlinderthema.

Wc-rol

Een leuk idee is het om een vlinder op papier uit te knippen. Deze kunt u zelf uittekenen of via internet uitprinten. Versier de vlinders met mooie kleuren en glitters of print ze uit in kleur. Plak de vlinder op een wc-rol, eventueel mooi ingekleurd of omwikkeld met leuk gekleurd papier. De uitnodiging kunt u eraan vastplakken, vastbinden of in de wc-rol stoppen.

Vlinderkaart

Pak een stuk gekleurd knutselpapier. Knip een stuk uit ter grootte van een kaart. Vouw deze dubbel. Kijk op internet voor mooie vlinder afbeeldingen en print deze uit. Plak ze op de voorkant van de kaart. Aan de binnenkant kunt u de uitnodigingstekst schrijven en eventueel nog wat vlinders plakken. Natuurlijk kunt u ook wat stickers van vlinders gebruiken om op de kaart te plakken.

Activiteiten

Er zijn diverse activiteiten die bij het vlinderthema passen.

Sieraden maken

Sieraden maken is iets wat veel meisjes leuk vinden. Kijk voor mooie bedeltjes en hangertjes in de vorm van vlinders. Gebruik het liefst verschillende vlinders in verschillende kleuren, zodat de kinderen wat te kiezen hebben en niet allemaal dezelfde sieraden maken.

Vlinders schilderen

Wat een leuke activiteit is, is het schilderen van keramieke vlinders. Dit zijn vaak workshops die ook bij u in de buurt wordt aangeboden. De kinderen krijgen beeldjes van vlinders die ze in alle kleuren naar keuze kunnen schilderen. Na afloop mogen ze dit meenemen naar huis.

Vlindertuin

Op een mooie zomerdag is een vlindertuin bezoeken een prima keuze. Deze tuinen zijn vaak mooi aangelegd en staan vol met
bloeiende bloemen en planten die vlinders aantrekken. Leerzaam en mooi!

Maskers maken

Kijk eens bij de hobby- of speelgoedwinkel naar maskers in de vorm van vlinders. U kunt ze natuurlijk ook via internet bestellen of makkelijk uitprinten. Laat de kinderen de maskers inkleuren en versieren met glitters. Met elastiekjes kunnen ze de maskers dragen.

Koekjes bakken

Een passende thuisactiviteit is koekjes bakken. Kijk voor bakvormen in de vorm van vlinders, of laat de kinderen zelf vlinders maken van het deeg. Als de koekjes klaar zijn, kunt u er voor kiezen om de kinderen de koekjes te laten versieren. Dat wordt smullen!

Schminken

U kunt iemand inhuren of u kunt dit zelf doen. Gebruik mooie kleuren en glitters om de kinderen als een vlinder te schminken.

Vlinderslinger maken

Print verschillende soorten afbeeldingen van vlinders uit. Laat de kinderen deze inkleuren en versieren, maak een gaatje in de vlinders en rijg er een stuk lint doorheen. Dit kan zowel horizontaal als verticaal. U kunt alle kinderen 1 grote slinger laten maken, of elk kind een eigen slinger laten maken. Deze kunnen ze dan mee naar huis nemen.

Decoraties

Het is natuurlijk altijd leuk om te het feestje wat extra sfeer te geven met decoraties die bij het vlinderthema passen. Hiermee kunt u uw huis of locatie op een passende manier versieren. Voorbeelden van decoraties zijn:
  • Hang slingers van vlinders op. Ook kunt u vlaggetjes met afbeeldingen van vlinders ophangen.
  • Hang ballonnen met afbeeldingen van vlinders erop.
  • Vlinderconfettie. Bijvoorbeeld om tijdens knutselactiviteiten op tafel te leggen of in de ballonnen te doen.
  • Raamstickers in de vorm van vlinders. Leuk om de ramen thuis mee te versieren.
  • Haarschuifjes in de vorm van vlinders of haarschuifjes met vlinders erop. Deze zijn vaak versierd met glitters en bewegen iets tijdens het lopen. Deze kunt u aan de kinderen uitdelen.
  • Vlindergordijn. Ook makkelijk zelf te maken. Volg het principe van een vlinderslinger maken, maak er 5 of 6 en maak ze vast aan een lat of stok, hangend naar beneden.
  • Decoratievlinders zijn vaak bij tuincentra en de Xenos of Action te koop. Vaak zitten hier steeltjes of knijpertjes aan. Hierdoor kunt u ze bij planten insteken en bijvoorbeeld aan een laken of lint vastknijpen. Dit kunt u eventueel voor het raam of aan de muur hangen.

Tip: kijk ook eens op marktplaats voor vlinderdecoratie. Daar is vaak veel te vinden.

Veel succes!

Lees verder

© 2014 - 2019 Lisa1987, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Een goedkoop kinderfeestje organiserenEen goedkoop kinderfeestje organiserenKinderfeestje hoeven niet altijd duur te zijn. U kunt een goedkoop kinderfeest organiseren en het toch erg leuk maken vo…
Kinderfeest thema SpidermanHet fenomeen Spiderman is nog steeds erg geliefd onder de jonge jeugd, zodat je tegenwoordig nog steeds allerlei artikel…
Meer vlinders in de tuinMeer vlinders in de tuinVlinders geven tuinbezitters extra plezier in de tuin. Het is een vrolijk gezicht om vlinders van allerlei soorten en kl…
Wat is een vlinderkast?Wat is een vlinderkast?Een vlinderkast doet in eerste instantie denken aan een nestkastje voor vogels. Vlinders zoeken graag een beschermd plek…
Goedkope kinderfeestjes in Friesland onder de tien euroGoedkope kinderfeestjes in Friesland onder de tien euroAls een kind jarig is dan moet er een feestje gegeven worden. Je zoon of dochter verdient immers een uniek kinderfeestje…

Reageer op het artikel "Kinderfeestje: vlinderthema"

Infoteur: Lisa1987
Laatste update: 19-05-2014
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!