InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Een schatkist als cadeau maken

Een schatkist als cadeau maken

Heeft u een verjaardag, bruiloft of jubileum en bent u op zoek naar een origineel cadeau? Een schatkist is een leuk cadeau om te geven, niet moeilijk om te maken en valt altijd in de smaak.

Origineel cadeau

Het is altijd moeilijk om een origineel cadeau te geven. Iets wat niet vaak gegeven wordt, maar toch heel goed in de smaak valt is een schatkist. Geld, glinsteringen en mooie decoratie zijn de basis. Een schatkist is makkelijk te maken en zal hoge ogen gooien.

Benodigdheden

Er is niet veel voor nodig om een mooie schatkist te maken. De spullen zijn zonder al te veel moeite te verkrijgen.

Kist

Zoek naar een mooie kist. Deze kunt u vinden op internet en ook de Xenos heeft ze vaak in de aanbieding. De grote maakt niet uit. Het ligt eraan hoeveel geld u cadeau wil geven. Het moet er natuurlijk wel in passen.

Geld

Wissel het bedrag dat u cadeau wilt geven bij de bank in voor muntgeld. De bank heeft hier een aparte machine voor. U geeft het briefgeld in en u kunt kiezen voor welk bedrag u muntgeld wilt en ook welk soort muntgeld kunt u kiezen. U kunt bijvoorbeeld 5 rollen van 2,- doen en 20 rollen van 0,20. Ook andere bedragen zijn beschikbaar.

Decoratiestenen

Bij decoratiewinkels kunt u decoratiestenen kopen. Deze kunnen groot of klein zijn en zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren. Geen decoratiewinkel in de buurt? Ook bij de Action, Xenos, Marskramer en Blokker zijn vaak decoratiestenen te koop. Het is leuk om verschillende stenen met elkaar te combineren voor een leuk effect.

Sieraden

Een schatkist bevat natuurlijk sieraden. Deze zijn vaak al goedkoop te verkrijgen. Goedkope oorbellen, armbandjes en kettingen zijn perfect voor in de schatkist. Kijk vooral naar nepsieraden en sieraden voor kinderen. Die zijn vaak niet duur.

Diamanten

Decoratiediamanten zijn ook leuk om te gebruiken. Deze zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en maten. Voor het beste effect kunt u dan ook verschillende soorten gebruiken.

Glitters

Bij diverse winkels kunt u potjes met glitters verkrijgen. Koop ze het liefst in verschillende kleuren, of kies een parelmoerkleur.

Aluminiumfolie

Als de kist niet helemaal vol is, kunt u aan de binnenkant van de kist aluminiumfolie plaatsen. Dit glinstert en laat de kist voller lijken. De folie is makkelijk op maat te knippen.

Uitvoering

Nu u alle spullen in huis heeft kan de uitvoering beginnen. U kunt er natuurlijk zelf uw eigen invulling aangeven.

  • Plaats de aluminiumfolie in de kist, zowel onderkant als zijkanten.
  • Maak de rollen met muntgeld open en plaats het geld in de kist. Als al het geld in de kist zit, hussel het dan door elkaar.
  • Plaats de decoratiestenen in de kist. Hussel dit met het geld door elkaar heen.
  • Zorg ervoor dat er wel wat decoratiestenen bovenop het geld liggen. Dit zorgt voor een leuk effect.
  • Leg de sieraden verdeeld tussen het geld en de edelstenen.
  • Leg de diamanten verdeeld over het geld.
  • Strooi de glitters over het geld, decoratiestenen, diamanten en sieraden.
  • Heeft u nog kleinigheidjes die u cadeau wilt geven? Verstop deze dan tussen het geld of laat het er iets uitsteken.
  • Wilt u de kist nog origineler maken? Dan kunt u bijvoorbeeld een leuke tekst in de kist branden. Een naam, datum of symbool.

U kunt natuurlijk zelf nog meer toevoegen of juist dingen weglaten.

Tip: laat de ontvanger van de schatkist de glitters van het muntgeld goed verwijderen, bijvoorbeeld door het geld af te spoelen. Dit voorkomt het vastlopen van de geldstortmachine.

Succes!
© 2014 - 2019 Lisa1987, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Huwelijkscadeau: wat cadeau te geven aan het bruidspaar?Een cadeau bedenken is niet het gemakkelijkste wat er is en zeker niet voor een cadeau dat bestemd is voor een bruidspaa…
Originele huwelijkscadeaus voor elk budgetOriginele huwelijkscadeaus voor elk budgetNog geen idee wat je voor het bruidspaar gaat kopen? De meeste mensen vinden het niet gemakkelijk om een leuk en origine…
Cadeautips voor ValentijnsdagCadeautips voor ValentijnsdagValentijnsdag, de meest romantische dag van het jaar. Welke cadeau moet je een geliefde geven? Je wilt natuurlijk een on…
Cadeau-ideeën voor een vijfentwintigjarig huwelijkEen vijfentwintigjarig huwelijk wordt ook wel een zilveren jubileum genoemd. Het is vaak moeilijk om een passend cadeau…
Sinterklaas spelSinterklaas spelEen leuk en gezellig spel om met de hele familie te spelen op sinterklaasavond. Het kan natuurlijk ook als kerstspell ge…

Reageer op het artikel "Een schatkist als cadeau maken"

Infoteur: Lisa1987
Laatste update: 27-11-2016
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!