InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Kinderfeestje: griezelthema

Kinderfeestje: griezelthema

Kinderfeestje: griezelthema Het is iets wat veel kinderen leuk vinden. Lekker griezelen. Dit thema kan op veel manieren worden uitgewerkt. Met leuke decoraties, verkleedkleren en leuke activiteiten zal het een feest worden waar nog lang over wordt nagepraat.

Uitnodigingen

Er zijn diverse leuke ideeën voor uitnodigingen die bij het griezelthema passen.

Heksenhoed

Teken op papier of karton een heksenhoed uit. Knip deze uit en kleur hem in. Hierop kan de uitnodiging worden geschreven. Dit kunt u ook via de computer doen. Zoek een leuke afbeelding, sla hem op en type er een leuke tekst in, uiteraard met een lettertype met een griezelig karakter. Ook kan de afbeelding zonder tekst worden uitgeprint, zodat u de uitnodiging zelf kan schrijven. Dit kan uiteraard met alle gewenste afbeeldingen.

Heksenbezem

Verzamel een tak en kleine takjes. Bind de kleine takjes aan een uiteinde van de grotere tak. Maak dit stevig vast door middel van een touw of lint. Plak of bind de uitnodiging aan de "heksenbezem".

Spookkaart

Print een spookachtige afbeelding uit. Print daarna een griezel afbeelding uit die iets kleiner is dan de spookachtige afbeelding. Knip de afbeeldingen uit. Plak de spookachtige afbeelding op een wit, rood of oranje stuk knutselpapier. Knip de afbeelding uit, met een verlengde van hetzelfde formaat. Vouw het papier dubbel. Knip de griezelafbeelding uit en plak dit aan de binnenkant van de kaart. Op het lege gedeelde aan de binnenkant kunt u uw uitnodigingstekst schrijven. De griezelafbeelding kan van alles zijn bijvoorbeeld:
  • Halloweenpompoen
  • Skelet
  • Heks
  • vampier
  • Vleermuis

Vergeet niet op de uitnodiging te vermelden of de kinderen verkleed moeten komen.

Activiteiten

Er zijn diverse leuke activiteiten te bedenken die bij het griezelthema passen.

Speurtocht

Zet een leuke speurtocht uit. Dit kan in het bos, park of gewoon ergens in de buurt. Laat de kinderen bepaalde voorwerpen zoeken, met behulp van aanwijzingen en opdrachten. Doet u dit op een plek waar veel bomen zijn, dan kunt u bijvoorbeeld de sfeer wat spannender maken door de bomen en/of struiken te versieren met griezelige decoratie. Leuke voorwerpen om de kinderen te laten zoeken zijn echte griezelvoorwerpen.

Griezelversiering maken

Haal wat goedkope, papieren borden. Laat de kinderen hier doodskoppen op tekenen. Als de kinderen klaar zijn, pak dan een stuk touw of lint. Maak aan een uiteinde een dubbele knoop. Maak aan de bovenkant van de borden twee gaten. Rijg het touw of lint er door heen en klaar is de slinger!

Spooktocht

Organiseer een spooktocht. Zorg voor een leuke locatie, zoals het bos of bij u in de buurt. Met hulp van vrienden of familie kunt u een leuke spooktocht organiseren. Stippel een route uit die ze moeten lopen, door het bos, of een route die weer uitkomt bij uw huis. Laat vrienden of familie zich verkleden als heks, vampier, spook of iets anders griezeligs en laat ze op de route verstoppen en rondlopen. Op de route kunt u van tevoren wat griezelige spullen neerleggen, die ze onderweg dan tegen komen.

Kampvuur

Een kampvuur, bijvoorbeeld na afloop van de speur- of spooktocht, is een leuke manier om af te sluiten. U kunt de kinderen zelf hout laten zoeken voor het vuur of al hout op een stapel hebben gegooid. U kunt natuurlijk ook een vuurkorf gebruik. Haal wat worstjes, marshmallows en broodjes om te roosten boven het vuur. Daag de kinderen uit om griezelverhalen te vertellen.

Maskers maken

Haal maskers die de kinderen kunnen inkleuren. U kunt ook via internet maskers uitprinten. Knip ze uit en de kinderen kunnen aan de slag. Met een elastiekje kunnen ze het masker dragen.

Schminken

Het is ook leuk om de kinderen te schminken, bijvoorbeeld als een vampier, heks, enge clown of iets anders. U kunt hiervoor iemand inhuren of u kunt de kinderen zelf schminken.

Griezelfilm

Een leuke griezelfilm doet het ook goed. Houd wel rekening met de leeftijd van de kinderen. Een echte griezelfilm te eng? Kijk dan eens voor humoristische griezelfilms. Een spannende kinderfilm zoals ''De Griezelbus" is ook leuk. Zoek op het internet eens naar griezelige recepten, leuk om tijdens de film griezelige hapjes op tafel te zetten.

Decoratie

Leuke decoratie passend bij het thema schept al snel extra sfeer. Een paar voorbeelden van griezeldecoratie:
  • Hang gescheurde of verknipte lakens, eventueel met rode vlekken, zodat het bloed lijkt. Zwarte, paarse en oranje lakens passen goed bij een griezel/Halloweenthema
  • Confettie in de vorm van spinnen, vleermuizen, pompoenen, doodskoppen, heksenhoeden enz...
  • Spinnenwebben. Deze zijn vooral rond de tijd van Halloween te koop, maar natuurlijk altijd via internet.
  • Nepspinnen en nepvleermuizen. Leuk om op te hangen of in de de spinnenwebben te verwerken
  • Hang donkere lakens of gordijnen voor de ramen, zodat het donkerder word in huis
  • Ballonnen en slingers met pompoenen, heksen, spinnen of doodskoppen erop.
  • Raamstickers. Bij diverse winkels en via internet zijn leuke raamstickers te verkrijgen in de vorm van pompoenen, spoken, spookhuizen, griezelbomen enz....
  • Grafstenen. Deze zijn te koop, maar ook zelf te maken met behulp van piepschuim en een zwarte stift.
  • Bewaar glazen potjes. Verf ze zwart of oranje en doe er een waxinelichtje in.
  • Wat natuurlijk bij het griezelthema hoor zijn pompoenen. U kunt echte pompoenen uithollen en er zelf wat inkerven, maar u kunt ook decoratiepompoenen kopen, zoals beeldjes en waxinelichthouders.
  • U kunt zelf de muren of ramen decoreren door griezelige afbeeldingen uit te printen en uit te knippen. Denk aan afbeelding van skeletten, pompoenen, vampiers, spoken, weerwolfen enz...
  • Hang gescheurde of verknipte witte lakens op aan kleerhangers of spijkers
  • Door afbeeldingen van bijvoorbeeld pompoenen, vleermuizen of spinnen uit te printen, kunt u leuke slingers maken om op te hangen. Knip de afbeeldingen uit, maar gaatjes in de afbeeldingen en rijg er een stuk touw of lint doorheen. Dit kunt u verticaal of horizontaal doen.

Tip: rond Halloween zijn er vooral bij de Action en Xenos leuke en betaalbare griezeldecoraties te koop.

Veel griezelplezier!

Lees verder

© 2014 - 2019 Lisa1987, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Het organiseren van een kinderfeestjeHet organiseren van een kinderfeestjeHet organiseren van een kinderfeestje of partijtje kan een lastige zaak zijn. Het vergt vaak veel denk en regelwerk. All…
Een goedkoop kinderfeestje organiserenEen goedkoop kinderfeestje organiserenKinderfeestje hoeven niet altijd duur te zijn. U kunt een goedkoop kinderfeest organiseren en het toch erg leuk maken vo…
Kinderfeestjes, binnen en buitenshuisEr is er een jarig hoera hoera, dat kun je wel zien......Het is toch een feest als je kindje jarig is. Een spannende dag…
Het ultieme griezelfeest - Halloween!Halloween is niet alleen een griezelfeest dat in de Verenigde Staten populair is. Ook in Nederland kom je steeds vaker H…
Kinderfeestje - pakjes uitpakken met een spelKinderfeestje - pakjes uitpakken met een spelIedere keer bij een kinderfeestje is het weer de vraag hoe de jarige de kadotjes uit gaat pakken. Soms mogen de kinderen…

Reageer op het artikel "Kinderfeestje: griezelthema"

Infoteur: Lisa1987
Laatste update: 19-05-2014
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!