InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > Het Masker - Dean Koontz (recensie)
recensie

Het Masker - Dean Koontz (recensie)

Een prachtige blonde engel landt op aarde. Het tienermeisje kent geen familie, weet niets van een verleden en zoekt naar een toekomst. Carol en Paul raken 'verliefd' op de engelachtige verschijning van de tiener en nemen haar in huis. Maar heeft deze engel wel een mooie toekomst voor ogen en waar lopen de nachtmerries van Carol op uit?

Boekgegevens

Uitgeverij: Uitgeverij Luitingh BV
ISBN: 90-245-1298-0
Genre: Spanning

Over ‘Het Masker’

Informatie

‘Het Masker’ is een Poema Pocket en werd in 1981 geschreven door Dean Koontz, onder de oorspronkelijke titel ‘The Mask’. Ruim tien jaar later werd het boek vertaald naar het Nederlands, door Lucien Duzee. Het boek werd door de schrijver opgedragen aan Willo en Dave Roberts en aan Carol en Don McQuinn (quote: ‘Op wie niets aan te merken valt – behalve dat zij te ver van ons vandaan wonen’).
Het boek telt in totaal 255 pagina’s en is opgedeeld in 12 hoofdstukken.

Mijn mening

Als echte Dean Koontz-fan kan ik wel zeggen dat dit een geweldig boek is. De spanning wordt per hoofdstuk goed opgebouwd, tot een hoogtepunt, waarna het hoofdstuk om is en je zal moeten wachten tot de draad op dit punt weer wordt opgepakt. Het is geen boek voor mensen die graag ‘makkelijk’ lezen. Het verhaal is geschreven in lange zinnen, die tot wel acht tot tien regels kunnen rekken. Daardoor is het verhaal moeilijk te volgen wanneer je moeite hebt met het vasthouden van de aandacht. Toch zorgt de spanning ervoor dat je meegetrokken wordt in het verhaal en dat het moeilijk is het boek midden in het verhaal dicht te slaan voor een ‘ontspannen’ nachtrust.

Mijn eindcijfer

Een 8.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Het Masker - Dean Koontz

Reageer op het artikel "Het Masker - Dean Koontz (recensie)"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 20-02-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Schrijf mee!