InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > Het Visioen - Dean Koontz (recensie)
recensie

Het Visioen - Dean Koontz (recensie)

Visioenen zo angstaanjagend dat je het liefst je ogen dicht zou knijpen om te proberen het beeld van je netvlies te wissen. Maar als je je ogen sluit, dan zou het wel eens afgelopen kunnen zijn. Sluit nooit je ogen...voor Het Visioen.

Boekgegevens

Uitgeverij: Uitgeverij Luitingh BV
ISBN: 90-245-1936-5
Genre: Spanning

Over ‘Het Visioen’

Informatie

‘Het Visioen’ is een Poema Pocket en werd in 1977 geschreven door Dean Koontz. De oorspronkelijke titel luidt ‘The The Vision’. Het boek werd voor het eerst vertaald en uitgegeven in het Nederlands in 1994. Dean Koontz heeft het boek opgedragen aan Claire M. Smith (quote: ‘met liefde en dankbaarheid’). In totaal telt het boek 250 pagina’s en is opgedeeld in 18 hoofdstukken. Na het verhaal, waar de paginatelling ophoudt, kun je nog wat voorproefjes lezen van andere (vertaalde) boeken van Dean Koontz. Hier lees je stukjes van de boeken Het Kwade Licht, Het Franciscus Complot, Onderaards en Ogen der Duisternis.

Mijn mening

Na alle tot nu toe vertaalde boeken van Dean Koontz gelezen te hebben, mag ik wel zeggen dat dit boek tot de betere verhalen behoort. Ik ken maar weinig boeken van deze schrijver die mij niet aanspreken (eigenlijk geen), maar terecht is wel te zeggen dat het ene verhaal net even beter en spannender is dan het andere, en Het Visioen behoort zeker tot de spannendste verhalen van Dean Koontz. Het boek is zeker aan te raden aan iedereen die van veel spanning houdt. Ben je niet zo van de thrillers, dan is het zeker geen aanrader. In het verhaal word je namelijk meegetrokken in een avontuur dat werkelijk ervoor zorgt dat je tenen krommen en je hart bijna uit je borstkas springt.

Mijn eindcijfer

Een 9.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Het Visioen - Dean Koontz

Reageer op het artikel "Het Visioen - Dean Koontz (recensie)"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 20-02-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Schrijf mee!