InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > Dienaren van de Schemering - Dean Koontz (recensie)
recensie

Dienaren van de Schemering - Dean Koontz (recensie)

Boekgegevens

Uitgeverij: Uitgeverij Luitingh – Sijthoff BV
ISBN: 90-245-4701-6
Genre: Spanning, thriller

Over ‘Dienaren van de Schemering’

Informatie

‘Dienaren van de Schemering’ is een Poema Pocket en telt in totaal 380 pagina’s. Het verhaal wordt opgedeeld in maar liefst 72 hoofdstukken. Dienaren van de Schemering werd geschreven door Dean Koontz, onder de oorspronkelijke titel ‘The Servants of Twilight’, in het jaar 1984. De poëziefragmenten uit The Book of Counted Sorrows en Little Orphan, die in het verhaal zijn opgenomen, werden vertaald naar het Nederlands door Rob van Moppes. Het verhaal zelf werd vertaald door Jacques Meerman. Het boek werd door Dean Koontz opgedragen aan ‘twee heel bijzondere mensen’, George en Jane Smith (quote: ‘en aan hun lieftallige dochter Diana Summers, en aan hun katten. Ik wens ze al het succes en geluk dat ze zozeer verdienen. (Ik bedoel natuurlijk George, Jane en Diana, niet de katten.') En ik wens ze veel plezier bij het muizen vangen en bij het janken op de tuinschutting. (In dit geval natuurlijk de katten, niet George, Jane en Diana.).

Mijn mening

Sektes; persoonlijk heb ik er iets tegen. Dit verhaal van Dean Koontz laat dan ook precies zien waarom ik het liefst niks met sektes te maken wil hebben. Het verhaal neemt je mee in een achtervolgingsavontuur, waarbij je niet weet wie vriend en vijand is. Je voelt de beklemmende druk en het vernauwde denkvermogen van de sekteleden, de Dienaren van de Schemering. Het boek is niet erg geschikt voor mensen die van teveel spanning houden en die moeite hebben met het aanhouden van de aandacht. Het verhaal verloopt in razendsnel tempo en het is dan ook belangrijk dat je iedere zin direct in je op kan nemen, anders raak je de draad kwijt. De spanning wordt opgebouwd, zwakt weer wat af en wordt nog verder opgebouwd tot een verrassende ontknoping.

Mijn eindcijfer

Een 7,5.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Dienaren van de Schemering - Dean Koontz

Reageer op het artikel "Dienaren van de Schemering - Dean Koontz (recensie)"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 21-02-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Schrijf mee!