InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > Weerlicht - Dean Koontz (recensie)
recensie

Weerlicht - Dean Koontz (recensie)

Weerlicht van Dean Koontz vertelt een verhaal over de mysterieuze, dreigende en onheilspellende dingen die gebeuren wanneer het bliksemt. Onweer brengt vreemde figuren met zich mee in Weerlicht, figuren die kunnen optreden als reddende engel, maar ook figuren die je banger maken dan ooit. Weerlicht van Dean Koontz sleept je mee in een flitsend avontuur.

Boekgegevens

Uitgeverij: Uitgeverij Luitingh – Sijthoff BV
ISBN: 90-245-1392-4
Genre: Spanning, thriller

Over ‘Weerlicht’

Informatie

‘Weerlicht’ is een Poema Pocket. Het boek werd door Dean Koontz geschreven in 1988, met de oorspronkelijke titel ‘Lightning’. De Nederlandse vertaling werd gerealiseerd door vertalers Rein van Essen en Tom van Son. Dean Koontz heeft het boek opgedragen aan Greg en Joan Bedford (quote: ‘Soms denk ik dat jullie de boeiendste mensen zijn die wij kennen. Dan neem ik twee aspirientjes en ga op bed liggen. Maar het idee blijft.’). Het boek telt een ruime 300 pagina’s en is opgedeeld in 7 delen, welke weer zijn onderverdeeld in hoofdstukken. Na het verhaal, waar de paginatelling ophoudt, kun je een voorproefje lezen uit twee andere boeken van Dean Koontz; Het Franciscus Komplot en Motel van de Angst.

Mijn mening

Dean Koontz kan iedere lezer in zijn ban houden, met welk verhaal dan ook. Wie van spanning houdt zou zeker eens een boek van Dean Koontz moeten lezen. Ik ben ervan overtuigd dat je er direct nog één gaat kopen. Weerlicht laat om te beginnen een stukje uit het leven van een kind zien dat bang is voor onweer. Dit is op zich uiteraard niet erg bijzonder, maar wie is toch die vreemdeling die steeds weer opduikt als het bliksemt? Het raadsel gaat verder wanneer de hoofdrolspeelster volwassen is en dit zorgt ervoor dat je er meer van wilt weten. Je zou bijna zelf (weer) bang worden voor onweer na het lezen van dit boek..

Mijn eindcijfer

Een 8.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Weerlicht - Dean Koontz

Reageer op het artikel "Weerlicht - Dean Koontz (recensie)"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 21-02-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Recensies…
Schrijf mee!