InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > Verbrijzeld - Dean Koontz (recensie)
recensie

Verbrijzeld - Dean Koontz (recensie)

Verbrijzeld van Dean Koontz behoort tot zijn beste boeken. De Amerikaanse recensies zijn dan ook stuk voor stuk positief. Verbrijzeld neemt je mee in een verhaal van achtervolging, waar je twee opties hebt: vluchten of...sterven. Dit is het motto van Verbrijzeld en er wordt een indrukwekkende betekenis aan gegeven.

Boekgegevens

Uitgeverij: Uitgeverij Luitingh – Sijthoff BV
ISBN: 90-245-5641-4
Genre: Spanning, thriller

Over ‘Verbrijzeld’

Informatie

‘Verbrijzeld’ werd geschreven door Dean Koontz en uitgegeven in 1973 onder de oorspronkelijke titel ‘Shattered’. De Poema Pocket werd in het Nederlands uitgegeven in 1999 (eerste druk). De vertaling werd uitgevoerd door Frans Bruning. Het boek werd door Dean Koontz opgedragen aan Lee Wright (quote: ‘als dank voor zijn vriendschap, advies en geduld.’). De Poema Pocket telt 191 bladzijden, onderverdeeld in 26 hoofdstukken. Het boek behoort tot de dunste boeken van Dean Koontz, maar is er zeker niet minder om. De Chicago Sun Times meldde over dit boek: ‘Verbrijzeld grijpt je bij de strot en laat je niet meer los!’.

Mijn mening

De Chicago Sun Times heeft zonder meer gelijk. Dit verhaal pakt je binnen een paar regels beet en laat je pas weer los weken nadat je het verhaal hebt uitgelezen. Met het lezen van de laatste regel van het boek begint het denken over het verhaal en dit heeft me nog enige tijd bezig gehouden, terwijl ik al in het volgende boek van Dean Koontz las. Voor iedereen die van spanning houdt, is dit boek zeker aan te raden. Heb je snel last van nachtmerries? Dan zou ik Verbrijzeld lekker in de winkel laten liggen en iets anders zoeken. Topper onder de thrillers van Dean Koontz!

Mijn eindcijfer

Een 9.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Verbrijzeld - Dean Koontz

Reageer op het artikel "Verbrijzeld - Dean Koontz (recensie)"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 21-02-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Schrijf mee!