InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > Schemerogen - Dean Koontz (recensie)
recensie

Schemerogen - Dean Koontz (recensie)

Boekgegevens

Uitgeverij: Uitgeverij Luitingh – Sijthoff BV
ISBN: 90-245-4567-6
Genre: Spanning, thriller

Over ‘Schemerogen’

Informatie

‘Schemerogen’ werd in 1985 geschreven door Dean Koontz, onder de oorspronkelijke titel ‘Twilight Eyes’. In 2001 volgde de vertaling naar het Nederlands, gerealiseerd door vertaler Cherie van Gelder. Het boek werd door Dean Koontz opgedragen aan vier personen. (quote: ‘Dit boek is opgedragen aan Tim en Serena Powers en aan Jim en Viki Blaylock omdat zij collega-ploegers op de akker zijn en omdat het me toepasselijk leek dat zo’n vreemd verhaal wordt opgedragen aan vreemde mensen.’). Het boek telt in totaal 400 pagina’s, onderverdeeld in 32 hoofdstukken.

Mijn mening

Net als in de verhalen over Odd Thomas van Dean Koontz, krijg je in dit verhaal ook te maken met iemand die dingen (of personen) ziet die anderen niet zien en dat spreekt mij wel aan. Het verhaal geeft je het idee dat er overal vreemde figuren zijn die je alle leed van de wereld willen en kunnen bezorgen, zonder dat je ze ziet. Figuren die zich menselijk gedragen, maar het niet zijn.. Je wordt meegetrokken in het verhaal, dat je meeneemt naar diverse plaatsen, met een kermis vol onheilspellende figuren die worden gedreven door het veroorzaken van leed.

Mijn eindcijfer

Een 7,5.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Schemerogen - Dean Koontz

Reageer op het artikel "Schemerogen - Dean Koontz (recensie)"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 21-02-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Schrijf mee!