InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > In de Val - Dean Koontz (recensie)
recensie

In de Val - Dean Koontz (recensie)

Boekgegevens

Uitgeverij: Uitgeverij Luitingh BV
ISBN: 90-7433-618-3
Genre: Spanning
Bijzonderheden: Speciale uitgave ter gelegenheid van De Maand van het Spannende Boek 1995.

Over ‘In de val’

De omslag van het boek laat een donkere, nachtelijke omgeving zien met een huis waarachter een mysterieus licht schijnt. Zou het gewoon het licht van de maan zijn, of staat dit licht symbool voor ‘de val’? Het verhaal is geschreven in het hij/zij-perspectief en draait vooral om Meg Lassiter. Zij rijdt in haar auto tot zij het bedrijf Biolomech onheilspellend ziet opdoemen vanuit het duister. Dit bedrijf zou zich bezig houden met geheime experimenten waar niemand wat vanaf mag weten. Vlak voor het gebouw wordt zij aangehouden door een vreemde, duistere man van het bedrijf. Hij inspecteert iedere centimeter van haar jeep, terwijl een tweede man zijn geweer gereed houdt. De gezichten van beide mannen staan strak van angst, zenuwen en spanning. Wat zijn zij met Meg van plan?

Informatie

‘In de val’ is een boek dat is uitgegeven ter gelegenheid van De Maand van het Spannende Boek 1995 en werd gratis aangeboden door boekhandelaren. Dit boek behoort tot de dunste boeken van de hand van Dean Koontz, met slechts een ruime 94 pagina’s. Omdat het ook om een pocketboekje gaat, is het verhaal in een enkele dag uit te lezen wanneer je er wat tijd voor vrij maakt. Het originele verhaal werd in 1989 geschreven en uitgebracht onder de oorspronkelijke titel ‘Trapped’. In 1995 volgde de Nederlandse vertaling.

Mijn mening

Ik ben van Dean Koontz gewend dat hij zijn boeken schijft in hoofdstukken, waarin de perspectieven veranderen en er steeds een nieuwe situatie wordt geschetst die naar een nieuwe fase van spanning voert. Dit boek bestaat uit slechts een enkel verhaal, zonder hoofdstukken en zonder wisselende situaties. Het is een verhaal dat aan één stuk door verteld wordt, maar waarin de spanning op meerdere momenten zeker te voelen is. Zelf hou ik meer van de dikke pillen van Dean Koontz, maar ik had dit verhaal toch ook zeker niet willen missen. Het verhaal is wat makkelijker en sneller te lezen dan de meeste andere boeken van Dean Koontz, welke over het algemeen bestaan uit langere en moeilijkere zinnen met veel diepgang, waardoor je de aandacht er goed bij moet houden.

Mijn eindcijfer

Een 7.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • In de Val - Dean Koontz

Reageer op het artikel "In de Val - Dean Koontz (recensie)"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 20-02-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Schrijf mee!