InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > Bakugan speelgoed: het assortiment

Bakugan speelgoed: het assortiment

Bakugan speelgoed verovert met rasse schreden de Nederlandse speelgoedmarkt. De oorsprong van Bakugan ligt in Canada en is op dit moment in Amerika, Japan en Canada het meest populaire speelgoed. Bakugan speelgoed wordt uitgebracht voor verschillende speeldoelen: speelgoed voor het spelen van het Bakugan spel, Bakugan games voor de Nintendo DS en Bakugan accessoires. Het assortiment is groot, dit overzicht van de belangrijkste artikelen kan u helpen met de keuze.

Het Bakugan spel

Het spel bestaat uit verschillende onderdelen. De belangrijkste items die nodig zijn om het spel te spelen zijn de Bakugan knikkers en de speelkaarten. Deze zijn in verschillende Bakugan Packs te verkrijgen en zijn allen combinaties van een aantal Bakugan knikkers met verschillende speelkaarten. Ook bij het Bakugan spel zijn naast de knikkers en de speelkaarten allerlei nevenartikelen te koop, waarvan het speelbord wel de moeite van het kopen waard is.

Bakugan Starter Pack
- 3 Bakugan knikkers
- 3 metaalkaarten; 1 standaard, 1 karakter- en 1 commandokaart
- 1 speluitleg
- prijs: 15,99 (Intertoys gids 2009)
Dit is een goed starters pakket om mee te beginnen.
Bakugan Battle Pack
- 6 Bakugan knikkers
- 8 metaalkaarten; 3 standaardkaarten, 2 karakter- , 2 commando - , en 1 vermogenskaart
- prijs: 24,99 (Intertoys gids 2009)
Voor de al wat meer gevorderde Bakugan speler.
Bakugan Arena
- speelbord, 60 x 60 cm
- prijs: 29,99 (Intertoys gids 2009)
Het speelbord is niet nodig om het spel te kunnen spelen, maar werkt wel overzichtelijk; de Bakugan knikkers kunnen door de opstaande rand er ook niet gemakkelijk uitrollen. Dit is wel bij een tafel zonder rand het geval. Een overweging waard, wanneer uw kind echt wil doorgaan met het Bakugan spel.

Hand Launcher
- Schiet je Bakugan af met nog meer snelheid en precisie
- prijs: 9,99 (Intertoys gids 2009)
Is meer een onderdeel dat interressant overkomt dan dat het echt functioneel is.

Bakugan Nintendo DS games

Aangezien de Nintendo DS en DSi niet weg te denken zijn uit de huidige kinderwereld, zijn er uiteraard ook Bakugan games ontwikkeld. De kwaliteit van de games is zonder meer goed, wat we van Nintendo games mogen verwachten. Omdat de games nieuw zijn, zitten deze Bakugan games in het hoogste prijssegment. Te vergelijken met de Mario games en Pokemon games.

Nintendo DS games
- Onder de naam Bakugan Battle Brawlers zijn de eerste Bakugan games op de markt gebracht
- prijs: 39,99 (Intertoys gids 2009)
Aangezien het nieuwe games zijn, worden er de hoge aanvangs prijzen voor gevraagd. De kans is aanwezig, dat zodra er weer nieuwe Bakugan spellen ontwikkeld worden, de spellen sterk in prijs zullen dalen.

Bakugan accessoires

De accessoires zijn goed te vergelijken met alle reeds eerder op de markt gerbrachte rages, zoals Pokemon en Cars. Dus volop keuze uit schoolspullen, rugtassen, sleutelhangers en broodtrommels! Hieronder een selectie.

Bakugan sleutelhanger
- Verschillende kleuren sleutelhangers
- prijs: 5,99 (Intertoys gids 2009)
De sleutelhanger is een grote broer van de Bakugan gevechtsknikker, maar is niet magnetisch, je moet de Bakugan handmatig openen. Leuke gadget.
Bakugan schrijfset
- Met potlood, gum, puntenslijper, lineaal, schrift en metalen pennenblik
- prijs: 4,99
Eigenlijk de standaard accessoire die ondersteunend bij dit soort mega-campagnes wordt meegeleverd.

Samenvattend

Het Bakugan assortiment is zodanig opgezet, dat het serieus kan concurreren met Pokemon. Het spel is erg leuk om te spelen, de uitklapbare, magnetische knikkers voegen iets extra's toe, in vergelijking met het pokemon kaartenspel.

Lees verder

© 2009 - 2019 Nautisc1, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat is het leukste en beste speelgoed voor elke leeftijd?Het is niet altijd gemakkelijk om speelgoed te kiezen dat leuk, populair, veilig en liefst ook verantwoord is. Hetzelfde…
Een leuk kaartspel: OorlogjeEen leuk kaartspel: OorlogjeOorlogje is een kaartspel waarbij je geluk nodig hebt. Het is een kansspel dat over de hele wereld gespeeld wordt. Het k…
Take 5! Een vlot kaartspel met een heleboel koeienkoppenTake 5! is een leuk en makkelijk te leren kaartspel, waarbij je zo min mogelijk koeienkoppen wilt verzamelen. Met eenvou…
Bronnen en referenties
  • Intertoys gids 2009

Reageer op het artikel "Bakugan speelgoed: het assortiment"

Reacties

Dario, 16-04-2016 23:37 #2
Waar kan ik de sleutelhangers kopen?

Celine van der Boon, 24-03-2010 15:54 #1
Hoeveel soorten Bakugan knikkers zijn er eigenlijk

Infoteur: Nautisc1
Laatste update: 05-01-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Reacties: 2
Schrijf mee!