InfoNu.nl > Hobby en Overige > Hobby > Workshop taarten decoreren

Workshop taarten decoreren

Om meer te leren van het decoreren van taarten of cupcakes, kun je ervoor kiezen een workshop te volgen. Dit is een leuke activiteit die je zowel alleen als met een ander kunt doen. Er zijn verschillende soorten workshops waar je uit kunt kiezen. Waarom zou je meedoen aan een workshop taarten decoreren?

Taarten decoreren

Taarten decoreren wordt tegenwoordig erg veel gedaan. Er kunnen prachtige taarten worden gemaakt met marsepein, fondant, icing en botercrème. Creaties kunnen worden geboetseerd of uitgestoken. Er zijn erg veel manieren om een taart te maken en ook kun je eigenlijk alles maken wat je maar kunt bedenken. Het decoreren van taarten is een leuke hobby en tevens kun je taarten of cupcakes gemakkelijk cadeau geven aan iemand. Een leuk, origineel cadeau dus.

Workshop taartdecoratie

Om meer te leren over taartdecoratie, kun je ervoor kiezen een workshop te volgen. In het hele land worden workshops gegeven en deze zijn zowel voor beginners als gevorderden geschikt. Je leert verschillende technieken en kunt hiermee aan de slag gaan.Ook is er altijd iemand aanwezig met verstand van zaken. Hij of zij kan je tips geven om je taart nog mooier te maken. De nodige materialen zijn allemaal aanwezig. Soms zul je zelf een taart moeten meenemen, in andere gevallen wordt deze ook voor je geregeld. Een workshop taartdecoratie kan ook een leuke activiteit zijn om bijvoorbeeld met vrienden of familie te doen.

Verschillende soorten workshops

Er zijn verschillende soorten workshops om taarten te decoreren. Om je een indruk te geven van het aanbod, vind je hier een aantal voorbeelden.

Basisworkshop taart decoreren

Bij een basisworkshop leer je, zoals de naam al doet vermoeden, de basis. Je leert hoe je een taart kunt bekleden, hoe je figuurtjes kunt maken en hoe uitstekers werken. Deze workshop is vooral bedoeld voor mensen die nog geen ervaring hebben. Het is een workshop die je ook heel goed met een stel vrienden kunt doen.

Cupcakes decoreren

Een workshop cupcakes decoreren lijkt heel erg op een de taarten decoreren. Vaak worden dezelfde technieken geleerd, maar dan werk je natuurlijk op een cupcake. Soms zit er ook een gedeelte bij waarbij je leert hoe je een mooie toef op een cupcake kunt maken.

Stapeltaarten decoreren

Een stapeltaart decoreren lijkt veel op het decoreren van een gewone taart, maar toch krijg je met andere zaken te maken. Zo moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat alles netjes op elkaar staat en éen geheel vormt. Tijdens een workshop stapeltaart maken kun je dit makkelijk uitproberen.

Boetseren

Bij een workshop boetseren wordt er vaak met de hele groep eenzelfde figuur gemaakt van marsepein of fondant. Wat voor een figuur dit is, wordt doorgaans van tevoren aangekondigd. Je hebt vaak wel de keuze in de kleuren die je gebruikt. Bij een workshop boetseren leer je hoe je een figuur kun maken en welke technieken je hierbij kunnen helpen.

Workshop icing

Icing wordt ook veel gebruikt bij taartdecoratie. Met icing kun je fraaie figuren op een taart maken, maar hier is vaak wel een hoop geduld voor nodig. Hoe maak je met icing bepaalde patronen of figuren? Tijdens een workshop leer je het.

Meer workshops

Er zijn natuurlijk nog veel meer soorten workshops waar je aan deel kunt nemen. Op de websites van aanbieders staat doorgaans een goede uitleg gegeven.

Waar vind je workshops?

Er zijn erg veel aanbieders van workshops om taarten te decoreren. Maar waar vind je deze? Workshops bij jou in de buurt kunnen worden aangekondigd in lokale kranten of op posters. Ook op zoekmachines kun je veel vinden. Zoek in Google bijvoorbeeld op workshop taarten decoreren *jouw woonplaats*. Eventueel kun je ook op provincie zoeken. Een andere handige plek om workshops te vinden is via het forum van www.deleukstetaarten.nl Hier worden erg veel workshops aangekondigd.

Meer taarten en cucpakes decoreren

Wil je meer te weten komen over het decoreren van kaarten of cupcakes? Ga dan naar de special Taarten en cupcakes decoreren. In deze special vind je informatie over het decoreren van cupcakes en taarten. Ook lees je handige tips om zelf figuurtjes van marsepein te maken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Taarten decoreren: makkelijke dieren om te boetserenWil jij taarten gaan decoreren en dieren boetseren? Het boetseren van dieren is niet gemakkelijk, maar er zijn wel enkel…
Taarten of cupcakes decoreren met marsepein of fondantTaarten of cupcakes decoreren met marsepein of fondantTaarten decoreren kan op verschillende manieren; wat is er allemaal mogelijk? Je kunt je taart bijvoorbeeld decoreren me…
Taarten en cupcakes decorerenHet decoreren van taarten is erg leuk en kan tot zeer creatieve en mooie creaties leiden. Maar hoe begint u nou met zoie…
Cupcakes workshop informatie en prijzenBen je op zoek naar een leuke groepsactiviteit voor een verjaardag, vrijgezellenfeest of vriendinnenweekend? Iets wat ni…
Soorten marsepeinMarsepein is voor jong en oud een prachtig product om mee te werken. Je kan er van alles mee maken, zoals leuke Sinterkl…

Reageer op het artikel "Workshop taarten decoreren"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 30-05-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Hobby
Special: Taarten en cupcakes
Schrijf mee!