InfoNu.nl > Hobby en Overige > Fotografie > Fotoboeken van Albelli

Fotoboeken van Albelli

Albelli fotoboeken behoren tot de beste en meest verkochte fotoalbums in Nederland. Dankzij de eenvoudige software van Albelli maak je met je digitale foto’s eenvoudig een prachtig fotoalbum. Afmetingen, indeling per pagina, achtergrondkleur en nog veel meer bepaal je helemaal zelf.

Fotoalbums van Albelli

Albelli is een merk van Albumprinter B.V., een van de grootste spelers in Europa op de markt van fotoboeken. Behalve in Nederland is Albumprinter actief in België, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Bij Albelli kun je niet alleen voor fotoalbums terecht, maar ook andere fotoproducten zoals canvas doeken, fotokalenders en kalenders.

De verschillende soorten fotoboeken van Albelli

Als je bij Albelli een fotoboek wilt maken, begin je met een bezoek aan de website. Albelli heeft een hele lijn fotoboeken, van een mini fotoboek dat in je broekzak kost tot een fotoboek XL van meer dan € 50. Voor de meeste typen fotoalbums kun je verschillende soorten kaften kiezen: linnen, foto of echt leer. Ook kun je standaard aantal foto’s van het fotoalbum uitbreiden. De meerprijzen voor extra opties variëren per fotoboek.

De fotoboek software van Albelli

Als je een fotoboek bij Albelli wilt maken, is het mogelijk om je fotoboek direct online te maken, zonder eerst de software te downloaden. Heb je een Apple of wil je een ander fotoproduct maken, dan is het noodzakelijk om eerst de fotosoftware te downloaden. Albelli raadt iedereen aan om de software te gebruiken i.p.v. de online versie. De fotoboek software heeft namelijk meer mogelijkheden dan de online versie en werkt sneller. Het installeren van de software van Albelli kost met breedband of kabelverbinding niet meer dan een paar minuten.

Hoe maak je de mooiste fotoboeken

Als je voor het eerst de Albelli fotosoftware start, kies je ‘nieuw product’ en selecteer je vervolgens het fotoproduct van jouw keuze. Afhankelijk van je keuze in dit hoofdmenu kom je in een of meerdere submenu’s waar je telkens een keuze maakt. Als je een fotoalbum hebt gekozen, is er een optie om het boek automatisch te vullen en een optie om dit handmatig te doen. De handmatige keuze kost meer tijd, maar is aan te bevelen omdat je dan meer invloed hebt op indeling en volgorde.

Je komt nu terecht in het daadwerkelijke opmaakgedeelte van Albelli. Per pagina kun je foto’s vanaf je computer of bijvoorbeeld USB-stick slepen. Je kunt per pagina een groot aantal elementen zelf bepalen, zoals:

  • Het aantal foto’s
  • De grootte en indeling (liggend, staand of uitsnede) van de foto’s
  • De achtergrondkleur
  • Eventuele schaduwranden voor een 3D-effect
  • Eventuele kaders om je foto’s heen
  • Tekstkaders in of naast je foto’s

Behalve de tientallen ‘vaste’ indelingen / sjablonen kun je ook handmatig foto’s en tekstvlakken toevoegen, verplaatsen of verwijderen. Je kunt een Albelli fotoboek dus helemaal zelf indelen.

Albelli fotoboeken maken en bestellen

Als je veel digitale foto’s hebt en de indeling van je fotoboek helemaal zelf wilt bepalen, kost het maken van Albelli fotoboeken best veel tijd. Gelukkig kun je je fotoalbum op elk moment opslaan om op een later tijdstip het boek af te maken. Als je eenmaal helemaal klaarbent, worden het hele fotoboek met alle foto’s geüploaded naar Albelli en kan je fotoboek besteld worden. De fotoboeken van Albelli kunnen op elke locatie in Nederland bezorgd worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.albelli.nl

Reageer op het artikel "Fotoboeken van Albelli"

Infoteur: Michielonline
Laatste update: 20-09-2010
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Fotografie
Schrijf mee!