InfoNu.nl > Hobby en Overige > Fotografie > Een HEMA fotoalbum maken

Een HEMA fotoalbum maken

Een HEMA fotoalbum maken Met de online fotoalbums van de HEMA kun je heel gemakkelijk via je computer een echt fotoalbum maken en bestellen. Het enige dat je nodig hebt, zijn digitale foto’s, de software van de HEMA en een computer met internetverbinding. Nadat je de gratis software van HEMA fotoalbums op je computer hebt geïnstalleerd, kun je direct aan de slag met het maken van een online fotoalbum. In de fotoalbum-software schuif je de foto’s vanaf je computer in het online fotoalbum. Als je al je foto’s geplaatst hebt, wordt het hele fotoalbum verzonden naar de HEMA. Een paar werkdagen later kun je het boek ophalen en betalen bij een HEMA-vestiging naar keuze. Hieronder lees je meer uitgebreide informatie over de fotoalbums van de HEMA.

HEMA Fotoalbums hoe werkt het?

Om via je computer een fotoboek te maken en te bestellen bij de HEMA volg je onderstaand stappenplan:

stap 1: digitale foto’s maken en selecteren

Het indelen van een HEMA fotoboek gaat het makkelijkst en snelst als je alle foto’s in één folder zet. Dit is niet noodzakelijk, want je kunt tijdens het maken van het HEMA fotoboek foto’s vanuit alle mappen op je computer of vanaf een CD, DVD of USB-stick uploaden.

Stap 2: downloaden van de gratis HEMA fotoalbum-software

Op de website van HEMA klik je op het onderdeel foto. Hier vind je een link om de meest recente versie van HEMA’s gratis fotoalbum-software te downloaden. Ook als je al een (oudere) versie van deze software op je computer hebt staan, is het aan te raden om de nieuwste versie te installeren.
Nadat de software is geïnstalleerd, start je het programma.

Stap 3: kies het gewenste type fotoalbum

Bepaal eerst welk type album je wilt gaan maken. Je kunt kiezen uit verschillende formaten, verschillend aantal pagina’s en verschillende soorten kaften. Vrijwel alle typen albums kunnen – tegen een meerprijs – uitgebreid worden met extra pagina’s. Het aantal pagina’s dat je nodig hebt, hangt behalve het aantal foto’s af van de indeling. Je kunt per pagina kiezen of je 1, 2, 3, 4 of meer foto’s wilt plaatsen.

Stap 4: begin met indelen

Het fotoalbum-programma van HEMA doet denken aan Windows Explorer/Verkenner. Aan de linkerkant zie je de mappen en foto’s op jouw computer, aan de rechterkant staat het (nog lege) fotoalbum. Met je muis kun je nu foto’s van jouw computer naar het album gaan slepen. Per pagina heb je een aantal opties:
  • Het aantal foto’s
  • De indeling van de foto(’s)
  • De achtergrondkleur van de pagina
  • Het gebruik van kaders en sjablonen

De achtergrondkleur kun je ook instellen voor alle pagina’s van het fotoboek. Als je niet tevreden bent over de paginavolgorde of je wilt later pagina’s verwisselen of invoegen, kan dat heel eenvoudig.

Stap 5: het fotoboek opslaan en uploaden naar de HEMA

Als je klaar bent met het fotoboek – je kunt het overigens tussendoor opslaan, dus je hoeft het niet in een keer af te maken – dan sla je het bestand op en ga je het hele fotoalbum verzenden. Dit zal redelijk wat tijd in beslag nemen, omdat al je foto’s geüpload moeten worden naar de server van de HEMA.

Als het uploaden voltooid is, vul je bestel- en betaalgegevens in. Je kunt het fotoboek laten bezorgen in een HEMA-winkel naar keuze en betalen als je het boek komt halen. De andere mogelijkheid is om het boek te laten thuisbezorgen. Je betaalt dan vooraf via creditcard, iDEAL of overschrijving.

HEMA fotoalbum maken: tips en trucs

Hieronder lees je enkele tips die het maken en bestellen van HEMA fotoalbums makkelijker maken:
  • Sla tijdens het maken van je fotoalbum het product regelmatig op.
  • Zet alle foto’s die je wilt gebruiken vooraf in één map, dat scheelt een hoop zoeken.
  • Gebruik zo groot mogelijke foto’s. Hoe groter de foto (bestandsgrootte) hoe beter je de foto kunt inzoomen, bewerken en uitrekken. Als foto’s van een te lage kwaliteit zijn, wordt dat in de software aangegeven.
  • Wees zuinig met het bewerken. In de software zitten mogelijkheden om foto’s te bewerken (contrast, kleur, sepia, inzoomen e.d.). Voor het mooiste resultaat kun je het bewerken van foto’s beter vooraf in een professioneel bewerkingsprogramma uitvoeren.
  • Geef je op voor de HEMA nieuwsbrief en/of houd speciale acties in de gaten. Een aantal maal per jaar zijn de fotoboeken van de HEMA afgeprijsd, waardoor je veel geld kunt besparen.
  • Op de fotowebsite van de HEMA vind je een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Fotoalbum maken? Tips en de beste websites op een rijFotoalbum maken? Tips en de beste websites op een rijDoor het internet en het gebruik van digitale fotocamera's is het tegenwoordig vrij eenvoudig een leuk online fotoalbum…
Introductie Blurb BooksmartIntroductie Blurb BooksmartIedereen die een digitale camera heeft heeft vast wel eens een fotoalbum gemaakt op zijn of haar computer. De HEMA, Albe…
HEMA webshop: informatie en beoordelingDe HEMA webshop is een online winkel met een groot en divers aanbod. Wat heeft de HEMA webshop u te bieden? Hoe ziet het…
Digitaal scrappenDigitaal scrappenEen digitaal scrapbook op je computer is leuk maar het mooiste blijft natuurlijk een fotoalbum wat je vast kan houden en…
Hema Verzekeringen: soorten verzekeringen, contact, inloggenHema Verzekeringen: soorten verzekeringen, contact, inloggenDe verzekeringen van Hema zijn voordelig ten opzicht van grotere verzekeraars. Het is mogelijk om je voor bijna alles te…
Bronnen en referenties
  • www.hema.nl

Reageer op het artikel "Een HEMA fotoalbum maken"

Reacties

Yvonne, 07-08-2016 08:35 #26
Goedemorgen,

Ik had in het begin een groter album gekozen dan dat er nu staat nu ik het wil gaan verzenden. Kan ik dit nog aanpassen?

Jo van den Heuvel, 18-02-2016 20:14 #25
Het grote probleem bij jullie fotoalbum software van feb 2016 is dat je niet de locatie van het album kunt instellen. Niets is handiger om aan te geven dat mijn album op b.v. de E-schijf van mijn PC moet staan. Dan kan ik ook de albums die ik eerder heb gemaakt daar neerzetten en ook openen om te bewerken. Snel veranderen zou ik zeggen. Ik wil namelijk voor een klant een fotoalbum maken die ik een jaar eerder ook heb gemaakt. Ik heb toen trouwens ook Albelli gebruikt die ik stukken minder vond in de keuze van de randen, Ik hoop dat HEMA op dat punt niet heeft ingeboet.

Jaap, 04-02-2016 10:14 #24
Ik ben lang bezig geweest aan een fotoboek over Rome. Bij het verzenden kwam ik tot stap 4, maar werd niet voltooid. Nu ben ik mijn hele fotoboek kwijt, waaraan ik zo lang gewerkt heb. Kan ik hem nog ergens terugvinden? Heel graag een reactie.

A., 18-12-2014 11:38 #23
Ik ben begonnen met het maken van een fotoalbum. Ik heb er een aantal weken niets mee gedaan i.v.m. andere bezigheden. Nu wilde ik verder gaan, zodat ik het album af kon maken en bestellen. Maar nu is mijn album nergens meer te vinden. Ik baal er ontzettend van, want had er veel tijd in gestoken. Heeft iemand een idee of dit album nog wel ergens te vinden is?

Marinike, 11-08-2014 21:41 #22
Ik heb een kookboek gemaakt dit opgeslagen, opnieuw geopend een aantal foto's veranderd en opgeslagen, beide foto boeken zijn besteld en goed ontvangen, wil nu dit boek opnieuw bestellen maar alle tekst is verdwenen, wanneer ik het tekstblok open en dubbelklik komt hij wij te voorschijn maar staat niet "op papier".
Wie heeft een goede tip?

Tineke, 17-07-2014 22:46 #21
Hallo.
Het lukt mij niet om een tekst op de rug van de foto omslag te maken. Hoe moet ik dit doen? Klikken op de rug lukt niet.

Hartelijke groet, Tineke

Bas, 18-06-2014 11:50 #20
Ik heb zojuist een heel fotoalbum gemaakt en wil deze nu bestellen. Alleen bij stap 1 van 4: product controleren, geeft het programma een foutmelding waarbij 'er een probleem is opgetreden met het aanmaken van de winkelwagen'. Heeft iemand anders dit ook meegemaakt en heeft diegene hier dan ook misschien een oplossing voor? Of de webservice van Hema misschien?

Ingrid, 29-03-2014 19:28 #19
Heb ik een vlakliggend album besteld ( zoals altijd) 120 pagina's. Ik vond hem al prijzig. Krijg ik een album die bijna 1,.5 kilo weegt met zware pagina's, die nauwelijks om te slaan zijn. Wat een misser. De kwaliteit van de foto's is hetzelfde als de oude vlakliggende, alleen loopt het nu door. Nou, zo'n klein lijntje in het midden stoorde mij helemaal niet. Ook mijn zus en vriendinnen gaan dit album niet meer bestellen. Heel jammer, nu moeten we het weer doen met pagina's die je niet plat kunt krijgen. Ik ga nu echt uit kijken naar een fotoprintservice die weer een normaal vlakliggend album heeft. Ik hoop dat ik die kan vinden. Of de Hema moet ook de mogelijkheid bieden om het oude vlakliggende album aan te bieden. Dat zou het mooiste zijn.

Margreet, 12-11-2013 23:17 #18
Help, ik ben na het gebruikelijke updaten van de Hema fotoalbum software ineens al mijn (eerder gemaakte) fotoalbums kwijt. Ook het laatste album, waar ik al vele uren aan gewerkt had en wat ik nog niet besteld heb is weg. Wat is dit, ik begrijp er niets van. Ik maak al jaren fotoalbums bij de Hema en heb nog nooit problemen gehad. Hoe vind ik mijn fotoalbums terug? Reactie infoteur, 13-11-2013
Wellicht biedt de Servicedesk uitkomst: http://fotoalbum.hema.nl/servicedesk
Je kunt daar o.a. de handleiding van de nieuwste software downloaden of je vraag aan Hema stellen.

Ineke, 20-09-2013 23:27 #17
Ja, heb je een aantal uur aan het fotoalbum gewerkt, elke keer opgeslagen als het scherm daarom vroeg, weet ik werkelijk niet waar ik dit album weer kan vinden. Waar wordt dat opgeslagen? Ik heb de hele Hema site afgezocht, maar deze informatie kan ik niet vinden Is er iemand die dat weet? Het album was nog niet helemaal klaar, maar voor een groot deel wel. Ik zou er graag verder aan werken! Bedankt!

Nelly, 09-06-2013 23:36 #16
Ik heb hetzelfde probleem als Hetty, wat moet ik doen? heb al heel wat boeken gemaakt bij de HEMA altijd met groot succes maar hiermee kan ik niet verder, hopelijk hoor ik snel van U.

Nelly

Dianne, 08-11-2012 15:49 #15
Bestelsoftware is niet gebruiksvriendelijk! Ben ineens mijn hele boek kwijt. Ga nu dus niet meer bij de hema opnieuw beginnen!

Hetty, 30-07-2012 18:41 #14
K ben begonnen met het maken van een fotoalbum.
Graag wil ik de hele pagina van een kleur van een van de foto`s voorzien.
Als ik hiervoor de pipet aanklik, zoals wordt aangegeven blijkt dat alles is geblokkeerd De enige manier om de blokkade op te heffen is de hele computer ineens uitzetten. Hoe komt dit en wat is er aan te doen?

L. Rodenhuis, 07-06-2012 16:14 #13
Ik heb hetzelfde probleem als meneer Zomer, ik heb 9 uren in het fotoalbum gestoken, in de oudere versie gemaakt, kan hem niet meer openen, krijg foutmeldingen, er zit niets anders op dan hem opnieuw te maken mailde de klantenservice mij terug. Ik baal hier een beetje van. Dus jullie zijn niet de enigen!

Carlijn-Valerie, 28-05-2012 23:30 #12
Ik heb twee dagen geleden een groot fotoboek gemaakt online, en gezorgd dat ik telkens elke 5 min alles had opgeslagen. Toen was het af en wou ik naar "Bestellen" maar toen kon ik niet verder omdat mijn foto's nog niet waren opgeslagen ofzo. Ik heb mijn computer de hele nacht aan gehad maar 's ochtends stond het nog steeds op 0%. Toen heb ik het dichtgedaan met het gedachten dat ik alles goed had opgeslagen, maar nu kan ik het helemaal niet meer vinden. Net was ik begonnen aan een nieuw album, en toen ik het een naam moest geven had ik dezelfde naam ingetypt als de eerste, en toen stond er: Deze naam bestaat al voor een product. Betekent dat dat mijn eerste fotoalbum nog wel opgeslagen is? Hoe vind ik die terug? Ik heb er zo hard aan gewerkt!

L. van Balkom, 02-02-2012 13:30 #11
Ik heb hetzelfde probleem al Tjessy. Aan het eind van stap 3 (dus een half uur verder) krijg ik een melding dat het niet gelukt is. Heb al contact gehad met klantenservice. Zij zouden mij een mail sturen! Wordt er in de mail alleen maar gevraagd welke kleur icoon ik heb. Dat had ik aan de tel. al doorgeven! Heb begin januari nog een boek gemaakt zonder problemen. Wat is er aan de hand?
Heb nog maar weer een mailtje naar klantenservice gestuurd. Baal er wel van!

Tjessy, 18-01-2012 16:22 #10
Ik heb al 2 keer een nieuw fotoboek gemaakt al bij albelli en bij HEMA dus. Maar nu ik hem af hem kan stap 2 van de 4 en stap 3 van de 4 niet. dus ik kan hem niet bestellen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Tjessy Reactie infoteur, 01-06-2012
Beste Tjessy,
Ik raad je aan hiervoor contact op te nemen met de klantenservice van de Hema.
http://www.hema.nl/klantenservice/klantenservice.aspx

Succes!

R. Krol, 09-09-2011 23:27 #9
Na aanmaken van een nieuw fotoboek opent het eerstgemaakte fotoboek niet. Dit is wel opgeslagen, je kunt het aanklikken, maar er gebeurd niets. Wat is de oplossing? Het gemaakte fotoboek heeft vele uren gekost en is nog niet besteld

Lieze Versmissen, 05-09-2011 23:28 #8
Ik ben gestart met het maken van een foto-album met de vorige versie van de Hema-software. Nu hebben wij een nieuwe computer gekocht en heb ik de nieuwste versie van de Hema-software gedownload, maar ik kan in deze software de oude versie van mijn foto-boek niet meer openen om hieraan verder te werken. Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

R. Zomer, 29-04-2011 21:56 #7
Ook ik heb een fotoalbum gemaakt, is inmiddels klaar, maar ook ik krijg geen omslag gemaakt. Inderdaad staat er bij tips: druk op knop volgende, maar dit komt er niet. Wat moet ik doen?

Franca van Gils, 13-01-2011 22:06 #6
Ik heb de software voor het maken van een fotoalbum gedownload. Het album is inmiddels klaar, maar ik krijg geen omslag gemaakt. Bij de tips staat: druk op knop "volgende" Maar dat "volgende" komt nergens. Wat moet ik doen? Ook moet er ergens een side zijn met antwoorden op de meest gestelde vragen. Voor mij onvindbaar. Gaarne Uw hulp. F.v.G.

A. J. V. D. Voorn, 06-09-2010 15:05 #5
L.S.
Ik ben aan het proberen een album 30 x30 cm in elkaar te zetten mijn wens is lichtblauwen kaft met tekst en foto en dan zwarte pagina's de kaft is oke maar zwarte achtergronden om de pagina's in elkaar te zetten oh maar het kan in alle kleuren behalve zwart.Bij mijn albums op 8 juni 2010 zilveren kaft met zwarte pagina's prima. Heeft u voor mij een oplossing voor dit probleem, dank u Groetend aad v.d. voorn.

Wvdinteren, 03-09-2010 11:30 #4
Hoe moet ik de software downloaden? Reactie infoteur, 03-09-2010
Goedemiddag,

Op http://www.albumprintservice.nl/ vindt u alle informatie over de HEMA fotoboeken.

Michielonline (infoteur), 25-02-2010 19:31 #3
Veelgestelde vragen over de Hema fotoalbum-software: http://www.albumprintservice.nl/servicedesk

Ad, 25-02-2010 17:31 #2
Heb HEMA software geïnstalleerd. Maar kan het niet gebruiken. De resolutie moet worden gewijzigd. Als ik dat gedaan heb, dab start het programma niet.
Ik heb Windows 7. Kan het daaraan liggen?

J. T. C. Mol, 10-02-2010 16:20 #1
Hoe moet ik de software van de Hema downloaden?

Infoteur: Michielonline
Laatste update: 14-04-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Fotografie
Reacties: 26
Schrijf mee!