InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Weerwolven van Wakkerdam online spel

Weerwolven van Wakkerdam online spel

Weerwolven van Wakkerdam online spel Weerwolven van Wakkerdam is een populair en leuk kaartspel. Je kunt het óók online spelen, wat minstens net zo leuk is, maar toch vaak net iets anders werkt. Hoe kun je online deelnemen aan dit spel en hoe gelden de regels? Zijn er speciale zaken waar je op moet letten? Hoe kun je Weerwolven van Wakkerdam online spelen?

Weerwolven van Wakkerdam

Weerwolven van Wakkerdam is een populair kaartspel, waarbij je op zoek moet gaan naar de weerwolven, die iedere nacht iemand opeten. Elke dag wordt er vervolgens door alle spelers (ook de wolven) gestemd op wie er een wolf kan zijn en wie niet.

Hoe vind je een online spel?

Hoe kun je een weerwolvenspel online vinden? Simpel! Je gaat naar Google en je typt: Weerwolven online, weerwolven van wakkerdam online, weerwolvenspel online, of iets dat hier op lijkt. Je krijgt nu meer dan genoeg plekken waar je het kunt spelen. Meestal worden de spellen gespeeld op een forum en is er een duidelijke uitleg te vinden. Vaak moet je je aanmelden voor een spel. Wanneer er al een spel bezig is, kan het in sommige gevallen nog even duren tot je mee kunt doen.

Hoe wordt het online spel gespeeld?

Net zoals bij het kaartspel, heb je verschillende rollen. Je rol wordt meestal door een spelleider naar je gestuurd via een privé berichtje.Welke rollen er meedoen in het online spel, is per forum verschillend. Lees daarom altijd goed de regels door, zodat je nooit voor verrassingen komt te staan. Wat wel overal hetzelfde is, is dat er een aantal wolven tussen zitten, die iedere nacht iemand opeten. Overdag moet er dan door iedereen worden gestemd wie eventueel een wolf kan zijn. Het lijkt heel moeilijk om op een forum een wolf aan te kunnen wijzen, maar dit valt op zich nog wel mee. Het idee is dat je veel berichten plaatst en uitzoekt of anderen dingen typen die verdacht zijn. Probeer te achterhalen hoe iemand typt en of daar iets achter gezocht kan worden. Wanneer de wolven winnen en wanneer de dorpsbewoners winnen, is ook per forumspel verschillend. Ook hierbij is het aan te raden de regels van te voren te lezen.

Tips voor het online spel

Hoe kun je de wolven of andere speciale rollen herkennen? Hier zijn een aantal handige trucs voor. Let op, ze werken niet altijd. Het ligt helemaal aan het niveau dat er wordt gespeeld of de persoon die het doet.
  • Over het algemeen geldt: Iemand die enthousiast reageert over zijn/haar rol, heeft meestal een speciale rol (ofwel een goede speciale rol, ofwel een wolf)
  • Wanneer twee mensen in discussie gaan over het wel/niet zijn van een wolf, zijn meestal beide personen géén wolf. Pas wanneer er mensen zijn die meedoen in de discussie en opkomen voor iemand, is de kans groot dat er wel een wolf tussen zit (Let op: Medewolven kunnen ook niets ondernemen, omdat ze anders opvallen.)
  • Wolven zijn geneigd snel dingen te zeggen als: ‘Ik vind het moeilijk om op iemand te stemmen’. Iemand die veel twijfelt en afwacht wat de rest doet, is waarschijnlijk een wolf.
  • Wanneer je meerdere spellen met dezelfde mensen hebt gespeeld, herken je het speelgedrag van ze. Wanneer het in een spel opeens anders is dan in een vorig spel, is de kans groot dat de persoon een andere rol heeft.
  • Probeer uit te zoeken wie de ziener (of op sommige fora, de seer) is. Deze kan elke nacht de rol zien van één van de spelers. Door sommige opmerkingen kun je erachter komen wie dit is. Probeer op te merken wie hij of zij heeft opgevraagd, zodat je in ieder geval niet (of juist wel!) op een speciaal persoon stemt.
Gerelateerde artikelen
Weerwolven van Wakkerdam kaartspelWeerwolven van Wakkerdam kaartspelWeerwolven van Wakkerdam is een leuk en verslavend kaartspel dat je met een grote groep vrienden kunt spelen. Hoe werkt…
Leuke spellen om op oudjaarsavond te spelenLeuke spellen om op oudjaarsavond te spelenJe kunt op oudejaarsavond televisie kijken, maar is dat wel echt een leuke activiteit voor de jaarwisseling? Wanneer je…
Leuke spellen voor OudejaarsavondLeuke spellen voor OudejaarsavondOudejaarsavond zit er weer aan te komen. Hartstikke gezellig natuurlijk, maar hoe en waar ga je deze avond doorbrengen?…
Het verhaal van de weerwolfHet begrip weerwolf kent iedereen. Langzaam is de weerwolf van angstaanjagend schepsel uitgegroeid tot een even populair…
Wolvenmens – Wat zit achter de mythe van een weerwolf?Dat mensen in wolven veranderen is geen uitvinding van Hollywood. Al sinds de Middeleeuwen kwam het tot een regelrechte…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Weerwolven van Wakkerdam online spel"

Reacties

Cees, 21-08-2007 11:02 #2
Www.weerwolvenspel.nl is inderdaad dé site to be om het spel online te spelen! Het staat nog in de kinderschoenen, maar de gamemasters zijn allemaal geoefend op andere fora, en dat is te merken! Doen hoor!

Lycan, 15-08-2007 14:52 #1
De beste plek om weerwolven online te spelen is www.weerwolvenspel.nl. Daar staan 5 enthousiaste GameMasters klaar om hun leden een prachtig spel aan te bieden in evenzovele verschillende settings. Hou je van verhalen schrijven, dan is "Verhalen en gedichten" op je lijf geschreven. Ben je een fantasy of SciFi Fan, dan kan je in Mazors World of Sprookjes en Legenden je ei kwijt. Of laat je verrassen in Millers Hollow Cinema - telkens een ander thema. En tenslotte zijn er de Quickruns, op andere forums ook wel 'turbo's' ; snelle ronden, korte posts - het spel in zijn ruwste vorm.

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 11-06-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Reacties: 2
Schrijf mee!