InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Spelen is binnen ook leuk

Spelen is binnen ook leuk

Kinderen vinden spelen leuk, omdat dat helaas niet altijd buiten kan, komen hier een paar leuke ideeën die je binnen kan doen.

Rijmkunst

Benodigdheden;

  • Potlood, papier, en een boek of tijdschrift.

Dit spel speel je met minimaal twee mensen. Een van de spelers wijst zonder te kijken een woord aan in een boek of tijdschrift. Dit is het rijmwoord.Je spreekt een bepaalde tijd met elkaar af, en binnen die tijd moet je zoveel mogenlijk woorden zoeken die op het rijmwoord rijmen. De speler met de meeste rijmwoorden is de winnaar!

Steeds één letter

Benodigdheden;

  • Potlood en papier.

Dit spel speel je met z'n tweetjes. De spelers schrijven allebei een woord van 4 letters op papier, de ene schrijft bijvoorbeeld koud en de andere warm, maar het kan elk woord van 4 letters zijn. Laat je woord aan de ander zien en nu is het de bedoeling dat jullie je woord met een letter per keer veranderen tot je het woord van de ander hebt, en dat moet natuurlijk in zo min mogenlijk stappen proberen te doen. Voorbeeldje; KOUD,kous,koos,roos,rots,rats,raas,waas,wars,WARM!

Ballonnendans

benodigdheden;

  • Ballonnen, een bolletje wol of touw en muziek.

Speel dit spel met zo veel mogenlijk kinderen, dat maakt t spannender. Alle spelers krijgen een ballon en een stukje wol of touw. Blaas je eigen ballon op, leg er een knoop in en maak hem met een stukje touw vast aan je enkel. Vraag aan je moeder of die de cd speler wil bedienen. Zodra de muziek begint te spelen, probeer je de ballon van de anderen stuk te trappen en die van jezelf natuurlijk te beschermen! Als de muziek stopt krijgt iedereen die nog een hele ballon heeft een punt.

Eentjes gooien

Benodigdheden;

  • 10 dobbelstenen.

Dit spel is leuk om met z'n tweetjes te doen. Je neemt allebei 5 dobbelstenen. Eerst gooi je allebei een dobbelsteen, wie het hoogste getal gooit mag beginnen. Wie aan zet is gooit alle vijf zijn dobbelstenen tegelijk voor hem op tafel.Je mag alle enen apart leggen, dan gooi je om de beurt opnieuw, en leg je steeds alle enen opzij. Wie het eerst al zijn stenen apart kan leggen heeft gewonnen.
© 2007 - 2019 Frummm, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Spelen is binnen ook leuk"

Infoteur: Frummm
Laatste update: 12-09-2007
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Schrijf mee!