InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > Silly Bandz, rubberen armbandjes, nieuwste rage

Silly Bandz, rubberen armbandjes, nieuwste rage

Silly Bandz, oftewel dunne rubberen siliconen armbandjes voor kinderen, zijn sinds oktober 2010 de nieuwste rage. Deze rage is over komen waaien uit Amerika waar ze geproduceerd worden door Robert Croak. De flinterdunne armbandjes, zo dun als elastiek, zijn verkrijgbaar in een diversiteit aan vormen zoals dieren, prinsessen en schelpen. De bedoeling is om een flinke collectie bandjes in één keer om je pols te dragen, hoe meer hoe beter.

Silly Bandz

De Silly Bandz zijn gemaakt van siliconen, vandaar de naam. Ze zijn al een hele periode populair in Amerika, en mondjesmaat ook in Europa, dus ook Nederland. In week 42 vond er een officiële introductiecampagne plaats. O.a. in De Volkskrant en De Telegraaf verschenen er artikelen over de Silly Bandz, om aan te geven dat er een nieuwe rage aan zat te komen.

Silly Brands voelen aan als ruime elastiekjes om de pols en zo gedragen ze zich ook. Leg je ze plat op tafel keren ze weer terug in hun oorspronkelijke vorm.

Robert Croak, producent Silly Bandz

De Amerikaan Robert Croak is de producent van de siliconen armbandjes. Hij is gestart met een klein bedrijfje in de Amerikaanse staat Ohio aantal werknemers is dit jaar uitgebreid van 20 naar 200, zijn omzet groeide van een paar duizend euro naar 66 miljoen per jaar. Op sommige scholen in de VS is het verboden de Silly Bandz tijdens lesuren te dragen, omdat ze voor teveel afleiding zouden zorgen.
De eerst armbandjes werden online verkocht in november 2008 in de VS, in de herfst van 2009 was de rage al een feit in een groot gedeelte van het land. In augustus 2010 was het product verkrijgbaar in 8000 winkels in de VS, in april van dit jaar stond het bovenaan de lijst van beste verkochte speelgoed en spelletjes.

Justin Bieber

Jeugdidolen springen handig in op de rage. Zo ook Justin Bieber, van wie in de loop van oktober 2010 een eigen serie bij Silly Bandz verschijnt.

Wat kosten Silly Bandz?

Silly Bandz is geen dure hobby, een set van 24 bandjes kost ca. 4,95.
Er zijn inmiddels ook imitatiebandjes in omloop, die per 12 bandjes ongeveer 1,00 kosten. (o.a. verkrijgbaar bij de Hema, onder de naam Bangle)
De firma Timco, die een online winkel in Nederland beheert verkoopt verschillende series armbanden:
  • Silly bandz zoo
  • Silly bandz fun
  • Silly bandz princess
  • Silly bandz beach
  • Silly bandz pets
  • Silly bandz rock band
  • Silly bandz rainforest
  • Silly bandz sea
  • Silly bandz dino
  • Silly bandz fantasy

Timco levert de originele Silly Bandz als eerste in Nederland.
De firma heeft zes filialen en is gevestigd in Zevenaar, Oploo, Blerick, Helmond, Roermond en Aalst.

Facebook

Lees verder

© 2010 - 2019 Kroezenier, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.timcowarenhuis.nl
  • www.vk.nl
  • www.detelegraaf.nl

Reageer op het artikel "Silly Bandz, rubberen armbandjes, nieuwste rage"

Infoteur: Kroezenier
Laatste update: 14-10-2010
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Schrijf mee!