InfoNu.nl > Hobby en Overige > Hobby > Varkentje van zinken emmertje en terracotta

Varkentje van zinken emmertje en terracotta

Varkentje van zinken emmertje en terracotta Een zinken emmertje en twee kleine terracotta potjes die worden omgetoverd tot varkentje met wat verf, karton en wiebeloogjes, voor de wat kleinere kinderen, knutseltijd ongeveer 1 uur.

Varkentje van een emmertje

Dit varkentje wordt gemaakt van een klein zinken emmertje met daaronder twee terracotta potjes die de pootjes van het varkentje moeten voorstellen en wordt verder versierd met karton, de oogjes zijn wiebeloogjes, het gezichtje wordt verder getekend met een zwarte stift.

Zorg ook dat de achterkant leuk uitziet. Op de achterkant van het emmertje wordt het staartje gemaakt, normaal heeft een varkentje een krulstaartje maar dit staartje wordt van een stukje roze boa gemaakt, zo ziet hij er heel snoezig uit, tevens kun je en paar billetjes tekenen met de viltstift.

Het varkentje knutselen

Wat je allemaal nodig hebt

  • Zinken emmertje doorsnee ongeveer 16 centimeter
  • Terracotta potjes twee stuks doorsnee 5 centimeter
  • Grondverf
  • Grote borstel
  • Boa kleur roze lengte 5 centimeter
  • Acrylverf in de kleuren rood, wit, zwart
  • Oud plastic bakje
  • Middelgrote borstel
  • Stokje om de verf te mengen
  • Keukenpapier
  • Föhn
  • Lichtbruin karton
  • Lichtroze karton
  • Lijmkit
  • Lijmkitpistool
  • Wiebeloogjes, 2 stuks, doorsnee 12 millimeter
  • Zwarte fijnschrijver
  • Klein schaartje

Beschrijving van het varkentje

Voorbereiding
Plak met hulp van je ouders met lijmkit eerst de terracotta potjes op de kop vast aan het zinken emmertje onder aan de bodem en verf daarna alles met de grote borstel en de grondverf en laat dit goed drogen, doe dit ongeveer twee dagen voor het maken van het varkentje.

Verdere afwerking van het varkentje
Meng veel witte verf met een klein beetje rode verf in het plastic bakje met het het stokje totdat je door jouw gewenste kleur roze hebt en verf zowel het emmertje als de potjes met de middelgrote borstel roze, de binnenkant hoef je niet te verven, verf daarna met zwart drie bolletjes onder op de potjes dat worden de hoefjes, droog daarna alles met de föhn, voel voorzichtig met een vinger of alles goed droog is.

Hierna ga je de oortjes en het neusje uit roze karton knippen, voor de oortjes heb je twee stukjes roze karton nodig van zes bij zes centimeter en voor het neusje een stukje van vijf centimeter bij drie centimeter, voor de haartjes moet je kleine strookjes papier uit lichtbruin karton knippen en deze een paar keer vouwen totdat je niet meer verder kunt en sla ze dan weer open, op de foto hieronder kun je zien hoe alles geknipt moeten worden, teken dan alvast op de neus met de zwarte viltstift twee ronde neusgaten door twee bolletjes te tekenen en daaronder een mondje.

Plak daarna alle materialen met lijmkit op het emmertje, eerst aan de voorkant in het midden bovenaan de haartjes, links en rechts daarvan een oortje, dan de twee wiebeloogjes, de neus in het midden onder de wiebeloogjes en als laatste aan de achterzijde het staartje. Dan kun je het gezichtje nog verder afwerken, met rode verf kun je wat wangetjes maken, teken met de zwarte viltstift de wangetjes na en maak wat puntjes in het gezichtje, teken wat wimpertjes boven de oogjes als laatste kun je nog wat billetjes tekenen bij het staartje.

Lees verder

© 2014 - 2019 Knutselidee, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Varkentje van zinken emmertje en terracotta"

Infoteur: Knutselidee
Gepubliceerd: 17-02-2014
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Hobby
Special: Terracotta verven
Schrijf mee!