InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > Gezicht van de Angst - Dean Koontz (recensie)
recensie

Gezicht van de Angst - Dean Koontz (recensie)

Gezicht van de Angst van Dean Koontz is een huiveringwekkend boek dat je meetrekt in een gesloten verdieping van een wolkenkrabber. In Gezicht van de Angst beleef je het verhaal van twee mensen die vast zitten op de 40ste verdieping, alleen met een moordenaar, en de enige uitweg is door het raam, naar 180 meter diepte... Laat jij je vallen in Gezicht van de Angst?

Boekgegevens

Uitgeverij: Uitgeverij Luitingh – Sijthoff BV
ISBN: 90-245-3761-4
Genre: Spanning, thriller

Over ‘Gezicht van de Angst’

Informatie

‘Gezicht van de Angst’ werd onder de oorspronkelijke titel ‘The Face of Fear’ uitgegeven in 1977. De schrijver, Dean Koontz, heeft het boek opgedragen aan Barbara Norville. De Poema Pocket werd door Lucien Duzee vertaald en in 1999 werd de Nederlandse vertaling uitgegeven door Uitgeverij Luitingh – Sijthoff BV Amsterdam. Het boek telt in totaal 240 pagina’s, 44 hoofdstukken. De New York Times meldde over het boek: ‘Echte suspense: spanning op spanning’.

Mijn mening

Meteen in het eerste hoofdstuk voel je dat er een bepaalde soort spanning op wordt gebouwd die je nog niet goed onder woorden kunt brengen. Later in het verhaal is het moeilijk de spanning van je af te zetten, omdat je van het ene ‘thriller-moment’ in het andere duikt. Het boek is dan ook niet zo geschikt voor mensen die van slechts een beetje spanning houden. Nachtmerries zijn immers zo gemaakt. Het is een boek waar je echt je aandacht bij moet houden om het goed te kunnen volgen en alles tot je door te laten dringen. Zeker een aanrader als je van optimale spanning houdt met een verrassende afloop!

Mijn eindcijfer

Een 8.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Gezicht van de Angst

Reageer op het artikel "Gezicht van de Angst - Dean Koontz (recensie)"

Infoteur: Marensa
Gepubliceerd: 21-02-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Recensies…
Schrijf mee!