InfoNu.nl > Hobby en Overige > Hobby > Swap-bot: een internationale uitwisseling van creativiteit

Swap-bot: een internationale uitwisseling van creativiteit

Swap-bot: een internationale uitwisseling van creativiteit Misschien herinner je je nog wel dat je vroeger penvrienden of penvriendinnen had. En als er dan één bij was die uit een ander land kwam dan vond je dat heel speciaal. Swap-bot is een website waarbij mensen uit allerlei landen hun creativiteit en ook creatieve spulletjes uitwisselen. Hierbij kom je in contact met allerlei mensen, maar niet alleen door alleen maar te schrijven, maar ook door je creativiteit te delen met anderen en anderen delen hun creativiteit weer met jou. * Let op: Swap-bot is een Engelstalige website en je moet hierom in ieder geval de basis van het Engels beheersen in geschrift.

Voor wie is Swap-bot bedoeld?

Swap-bot is bedoeld voor jongeren en ouderen die in contact willen komen met mensen uit andere landen. Het gaat hier niet puur om het vinden van mensen om mee te communiceren maar ook om dingen uit te wisselen. Als je je aanmeldt voor een uitwisseling dan wordt je na een bepaalde datum aan iemand toegewezen. Zo weet je dus nooit met wie je een uitwisseling begint, maar het type uitwisseling waar je aan meedoet is wel weer kenmerkend voor het type persoon wie je krijgt toegewezen. Het leuke van de uitwisseling is dat je creatief en inventief kunt zijn en je maakt elkaar blij met iets. Bovendien krijg je zelf ook iets toegestuurd van iemand en is het elke keer weer een nieuwe verassing.

Een account en profiel aanmaken

Om van de Swap-bot uitwisselingen gebruik te maken moet je een account en profiel aanmaken. Een account aanmaken gaat makkelijk via de websie van Swap-bot. Het is belangrijk om een goed profiel aan te maken waarin je wat over jezelf vertelt, waarom je aan de uitwisselingen wilt meedoen en wat je favoriete en minder favoriete dingen zijn. De reden om een goed profiel aan te maken is enerzijds omdat de persoon die met jou iets gaat uitwisselen dan kan zien wat je wel en niet leuk vindt en hiermee rekening kan houden, en anderzijds omdat je voor sommige uitwisselingen (zeker voor beginners) een goed ingevuld (lees: uitgebreid) profiel moet hebben voordat je mee kunt doen.

Hoe werkt de uitwisseling?

Aan de linkerkant van je scherm zie je de nieuwste en populairste uitwisselingen (swaps) op een rijtje. Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken om een uitwisseling te vinden met gebruik van kernwoorden of categorieën.

Vereisten

Wanneer je een uitwisseling hebt gekozen, lees dan eerst goed door wat er van je gevraagd wordt en of je voldoet aan de nodige vereisten. Sommige uitwisselingen zijn voor beginners maar er zijn ook uitwisselingen waarbij je al meerdere (succesvolle) uitwisselingen eerder moet hebben gedaan. Het kan even zoeken zijn voordat je een uitwisseling hebt gevonden waarbij beginners ook worden toegelaten. Vaak helpt het als je een goed en uitgebreid ingevuld profiel hebt. Kijk ook of de uitwisseling internationaal of regionaal is. Het kan zijn dat je je anders per ongeluk inschrijft voor een uitwisseling die alleen bedoeld is voor een bepaald land. Er zijn echter genoeg internationale en Europese uitwisselingen beschikbaar.

Let op de data

Ook belangrijk is om vooral te letten op de data die in de uitwisseling genoemd zijn. Er is een datum met de deadline voor het inschrijven. Op die datum krijg je dus een partner toegewezen. De tweede datum is de datum waarop je alles moet versturen. Soms kan het zijn dat je even tijd nodig hebt om je pakketje te versturen. Bijvoorbeeld als je bepaalde producten wilt zoeken of iets creatiefs moet doen. Ook zijn sommige uitwisselingen op basis van wat er in het profiel staat van de persoon naar wie je het verstuurt. Kijk dus eerst naar de vereisten van de uitwisseling en op basis daarvan of het je lukt om voor de deadline te versturen.

Wat voor types uitwisselingen zijn er?

Er zijn veel verschillende uitwisselingen mogelijk op gebied van producten of creatieve projecten zoals:
  • Postkaarten
  • Zelfgemaakte kaarten
  • ATC's (Artist Trading Cards)
  • Pocket letters (je vult een plastic hoes met 9 vakjes met kleine kaartjes en verassingen)
  • Buitenlands voedsel (bv. thee/koffie/chocola)
  • Stickers
  • Souvenirs
  • Brieven
  • Foto's
Gerelateerde artikelen
Wat is een pocket letter en hoe maak je deze?Het maken van pocket letters is al een tijdje heel populair bij hobbyisten en mensen die graag met elkaar corresponderen…
Snail mail: ouderwets brieven schrijvenSnail mail: ouderwets brieven schrijvenSnail mail is een naam die je op het internet steeds vaker voorbij ziet komen. E-mailen, sms’en en WhatsAppen is natuurl…
Credit default swaps: verzekeren tegen faillissementCredit default swaps: verzekeren tegen faillissementCredit default swaps worden gebruikt om te beschermen tegen een faillissement van een land of bedrijf. Er wordt veel geh…
Beleggen in trackers of ETF'sBeleggen in trackers of ETF'sBeleggen in trackers en indexbeleggen kan voor elke belegger aantrekkelijk zijn, ook in 2017. Met een tracker koopt u ee…
Geen behang, maar stickers op de muurU kunt kamers opfleuren door stickers op de muren te plakken. Tegenwoordig kunt u zelf stickers laten ontwerpen in alle…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Swap-bot: een internationale uitwisseling van creativiteit"

Infoteur: Esthercita79
Laatste update: 18-11-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Hobby
Schrijf mee!