InfoNu.nl > Hobby en Overige > Hobby > Het maken van een kumihimo armband van nylondraad

Het maken van een kumihimo armband van nylondraad

Kumihimo armbanden of sleutelhangers kunnen worden gemaakt door gebruik te maken van verschillende soorten materialen. Met ieder soort materiaal creëer je steeds weer opnieuw een leuke en nieuwe look. Ben je ook benieuwd naar het maken van een kumihimo armband van nylon?

Kumihimo armbanden

Kumihimo armbanden kunnen gemaakt worden van verschillende materialen. In dit geval is gekozen voor nylondraad. Dit zijde zachte draad, met een mooie gloed, zorgt voor een vrolijke look. Het nylondraad is verkrijgbaar in verschillende dikten en kleuren. Van felle tot zachte kleuren. Zoek de juiste kleuren bij elkaar, kies een uniek patroon. Zo creëer je, je eigen persoonlijke armband.

Patronen

Er zijn verschillende patronen te vinden op het internet, maar je kan natuurlijk ook zelf je eigen patroon ontwerpen. Op deze manier maak je de armband naar eigen ontwerp en eigen smaak. Je kan armbandjes maken met rechte streepjes, hartjes, diagonale strepen en nog vele andere patronen. Er bestaat ook een zeer handig hulpmiddel dat je helpt om je eigen ontwerp te maken van je kumihimo armband. Deze app heet Kumihimo en is te vinden in de play store van je smartphone.
In deze app kan je zelf je kleuren bepalen, de breedte van je armband en het patroon. Met de gratis versie heb je verschillende opties om je eigen armband te ontwerpen. Wil je meer opties, dan kan je dit tegen betaling bij kopen. Uiteraard kan je er voor gekozen worden om een van de vele patronen op internet te gebruiken.

Kumihimo armband van wit en roze nylondraad

In dit voorbeeld is gekozen om gebruik te maken van twee kleuren. Roze en wit, met een zigzag patroon.
  • Het ontwerp is gemaakt door middel van de kumihimo app.
  • De armband is gemaakt met vier roze nylondraden en vier witte nylondraden. Hierbij is gebruik gemaakt van de kumihimo disk.
  • De kumihimo disk is een zeer handig hulpmiddel om deze armbandjes te kunnen vlechten. De disk is te kopen via internet en in enkele hobbywinkels.
  • Er zijn vierkante en ronde kumihimo schijven verkrijgbaar. In dit geval is er gebruik gemaakt van de ronde kumihimo disk.

Stap 1
Knoop de acht draden in een lus bij elkaar en haal deze door het gat van de kumihimo schijf. Span twee roze draden naar boven en klem ze vast. Span twee witte draden naar rechts en klem ze vast. Een roze en een wit draad naar onderen en roze en een witte richting de linkerkant. Zie de foto voor het voorbeeld.

Stap 2

Verplaats het rechter draad rechtsboven naar rechtsonder en het linkerdraad onderin, naar links boven. Klem deze weer vast.
Draai de schijf een kwartslag, tegen de klokrichting in en herhaal de bovenstaande handeling net zolang totdat je de gewenste lengte hebt bereikt voor je armband. De lengte van je armband kan je berekenen door de omtrek van je pols op te meten.

Stap 3: Het eindresultaat van de nylon kumihimo armband
De armband is nu af en kan worden gedragen. Je kan er voor kiezen om de armband te sluiten door een sluiting aan het eind van de armband te bevestigen. Ook het maken van een schuifknoop is een handige manier om de armband te sluiten.
Het is ook erg leuk om de armband te variëren of te dragen met meerdere armbandjes van hetzelfde patroon, maar in andere kleurcombinaties.
© 2014 - 2017 Gwendolyn, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kumihimo-armbandjes maken: een Japanse knooptechniekHet maken van je eigen Kumihimo-armband is erg leuk en makkelijk om te maken. Je hebt verschillende gradaties in het mak…
Tips voor het maken van je eigen leren Kumihimo armbandjeTips voor het maken van je eigen leren Kumihimo armbandjeWilt u graag uw eigen unieke armbandjes maken? Het maken van armbandjes kan door gebruik te maken van vele verschillende…
Power Balance Armband werkt nietDe beroemde of beruchte Power Balance Armband werkt niet. Dat hebben onderzoekers van de VU Amsterdam vastgesteld. De Po…
Bloemenpatronen van kralenBloemenpatronen van kralenHet rijgen van kralen in verschillende patronen is een leuke creatieve bezigheid. Vooral het maken van kralen-patronen m…
Power balance armband, de nieuwe sport trendDe nieuwe sport trend is het dragen van een armband. Niet zomaar een armband, maar een power balance armband. Het zou je…
Bronnen en referenties
  • https://play.google.com/store/apps/details?id=com.readablesoftware.kumihimo

Reageer op het artikel "Het maken van een kumihimo armband van nylondraad"

Infoteur: Gwendolyn
Gepubliceerd: 24-09-2014
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Hobby
Schrijf mee!