InfoNu.nl > Hobby en Overige > Hobby > Het enige echte kleurboek voor volwassenen

Het enige echte kleurboek voor volwassenen

Razend populair zijn ze, de kleurboeken voor volwassenen. Vooral de serie 'Het enige echte kleurboek voor volwassenen' is erg gewild. Maar welke delen zijn er precies? En wat zijn de plus- en minpunten van elk boek? De kleurboeken uit de serie 'Het enige echte kleurboek voor volwassenen' zijn het meest populair. Er zijn ondertussen al verschillende delen uitgekomen. Zo heb je naast het eerste, de tweede en het derde boek ook een speciale reiseditie onder andere een kleurboek vol mandala's en zelfs een kleuragenda voor 2015. De kleurboeken uit deze serie worden uitgegeven bij BBNC Uitgevers.

Waarom een kleurboek voor volwassen?

Het kleuren in een kleurboek is erg rustgevend en soms zelfs verslavend. Tijdens het kleuren zet je echt even je gedachten op nul en kun je volledig in de kleurplaat opgaan. Het is een ideale bezigheid om 's avonds voor het slapen gaan nog even te doen. Een kopje thee erbij, kaarsjes aan en een muziekje op de achtergrond en je zult daarna heerlijk slapen. Ook tijdens het maken van huiswerk kan het een fijne afwisseling zijn tussendoor.

Welke delen zijn er?

Met dit deel begon de rage. De kleurplaten in dit boek zijn zeer divers. Van bloemen tot huizen en van konijnen tot fietsen, je kunt het zo gek niet bedenken. Een nadeel van dit deel is dat de bladzijdes vrij dun zijn, met stiften heb je een grote kans dat het doordrukt.
  • Aantal pagina's: 144
  • ISBN nummer: 9045315386

Het tweede enige echte kleurboek voor volwassenen

Net als in het eerste deel zijn de kleurplaten in dit boek erg divers. In vergelijking met deel 1 zijn de pagina's in dit boek een stukje dikker. Bij sommige mensen drukken de stiften nog wel door, anderen hebben hier geen last van.
  • Aantal pagina's: 144
  • ISBN nummer: 9045316188

Het derde enige echte kleurboek voor volwassenen

Ook in dit deel zijn de kleurplaten heel divers, wel hebben ze allemaal een beetje een najaarsthema. Dit maakt dit boek erg geschikt voor de herfst en de winter. Over het algemeen drukken stiften in dit deel niet door.
  • ISBN nummer: 9045316242

Het enige echte kleurboek voor volwassenen op reis

Dit is een speciale editie voor op reis. Vergeleken met deel 1, 2 en 3 is deze een stukje kleiner. Ook heeft hij in tegenstelling tot de andere kleurboeken uit deze serie een ringband. Dit zorgt ervoor dat het een stuk makkelijker kleurt. De pagina's zijn vrij dik, hierdoor drukken stiften normaal gesproken niet door. De meeste kleurplaten in dit deel hebben een vakantiethema. Dit boek is ideaal om mee te nemen in de trein of om lekker op een terrasje te ontspannen.
  • Aantal pagina's: 48
  • ISBN nummer: 9045316536

Het enige echt mandala kleurboek

Zoals de naam al doet vermoeden staan in dit deel alleen mandala's. Dit kleurboek is in vergelijking met de andere delen een stuk groter en daardoor ook wat duurder. Door de dikkere pagina's drukken stiften niet door in dit deel.
  • SBN nummer: 9045316994

De enige echte kleuragenda / 2015

Een agenda en kleurboek ineen, ideaal om in de pauze's even lekker te ontspannen. De kleurplaten in deze agenda zijn heel divers en de pagina's drukken met stift niet door. De agenda is voor 2015.
  • ISBN nummer: 9045316390

Het enige echte kleurboek voor grote kinderen

Dit boek is speciaal gemaakt voor kinderen die eigenlijk te oud zijn voor de meeste normale kleurboeken. In dit boek zijn de kleurplaten erg divers, variërend van vlinders, bloemen tot abstracte figuren. Door de wat dikkere pagina's drukken stiften in de boek meestal niet door.
  • ISBN nummer: 9045317079

Binnenkort verwacht

De volgende delen komen binnenkort uit:
  • Het derde enige echte kleurboek voor volwassenen
  • Het tweede enige echte kleurboek voor volwassenen op reis
  • Het tweede enige echte mandala kleurboek
  • Het tweede enige echte kleurboek voor grote kinderen
  • Het enige echte enorme kleurboek voor volwassenen
  • De enige echte kleurkalender
  • Het enige echte kleurboek voor senioren
  • Het enige echte posterkleurboek

Andere kleurboeken voor volwassenen

Naast deze reeks zijn er ook andere kleurboeken speciaal voor volwassen. Bijvoorbeeld;
  • Mijn geheime tuin
  • Creatief kleurboek voor grote mensen
  • Creatief kleuren voor volwassenen
  • Kleuren voor volwassen
  • Het grote relaxkleurboek
  • Bloemenmagie
  • Mandalamagie
© 2014 - 2019 Dazzmo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Kleurboeken voor volwassenenHet kleuren van kleurplaten wordt vaak gezien als iets dat alleen voor kinderen is. Toch is dat niet helemaal het geval!…
Mandala kleurplaten inkleuren, een reis naar binnenMandala kleurplaten inkleuren, een reis naar binnenMandala kleurplaten zijn het helemaal. We hebben allemaal wel eens gehoord van Mandala's. De een borduurt een Mandala de…
IPad-apps: kleuren voor volwassenenrecensieIPad-apps: kleuren voor volwassenenKleuren is volwassen geworden. Het inkleuren van kleurplaten en kleurboeken is niet langer alleen geschikt voor kinderen…
Kleurplaten dementerende ouderen: op maat ontworpen!recensieKleurplaten dementerende ouderen: op maat ontworpen!Kleurplaten speciaal getekend voor ouderen met dementie: ze zijn eindelijk op de markt! Het vraagt maatwerk, kennis en b…
Dementie & knutselen: Kleuren & kleurboeken bij dementieDementie & knutselen: Kleuren & kleurboeken bij dementieKleuren van kleurplaten kan voor met mensen met dementie, een zinvolle en ontspannen tijdsbesteding zijn. Maar dat kan a…
Bronnen en referenties
  • www.bol.com

Reageer op het artikel "Het enige echte kleurboek voor volwassenen"

Infoteur: Dazzmo
Laatste update: 04-12-2014
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Hobby
Schrijf mee!