InfoNu.nl > Hobby en Overige > Strips > Marvel Comics - Thanos vs. Hulk (2014) - Nummer 1

Marvel Comics - Thanos vs. Hulk (2014) - Nummer 1

Marvel Comics - Thanos vs. Hulk (2014) - Nummer 1 Wanneer Dr. Bruce Banner (alias Hulk) ontvoerd wordt, wordt hij in een fictieve Wereld geplaatst die beheerst wordt door de insectenkoning Annihilus. Door het controleren van de Hulk wil Annihilus ervoor zorgen dat hij de superieure leider kan worden van de Negative Zone en de rest van het heelal. Wanneer Thanos hiervan op de hoogte wordt gebracht, wil hij hier een stokje voor steken.

Algemenen informatie

  • Titel: Thanos vs. Hulk - Nummer 1
  • Publicatie datum: 03-12-2014
  • Schrijver: Jim Starlin
  • Tekenaar: Jim Starlin
  • UPC: 75960608189900111
  • Genre: Science Fiction/Fantasy
  • Soort boek: Marvel Comics/Stripboek

Hoofdpersonen

Thanos

Thanos is een Titan (afkomstig van de gelijknamige maan die rond de planeet Saturnus draait) en geobsedeerd door twee dingen: macht en dood. Sinds hij in het bezit is van de Inifnity Handschoen (een wapen met onvergelijkbare krachten) is Thanos het evenbeeld van een God. Zijn obsessie voor de dood is hierdoor alleen maar toegenomen en hij zal er alles aan doen om zijn macht te vergroten.

Hulk

Dr. Bruce Banner (alias Hulk) is een briljante kernfysicus en een groot genie. Wanneer Bruce op een dag aan een nieuw wapen werkte (gammabom met hoge straling) werd hij blootgesteld aan de gammastraling die vrij kwam. Zijn leven was vergoed veranderd en elke keer wanneer Bruce kwaad of geïrriteerd raakt, veranderd hij in de Hulk met bovenmenselijke krachten die zijn weerga niet kent.

Pip de Trol

Pip de Trol was vroeger de prins Gofern van de planeet Laxidazia. Nadat hij was afgezet als prins vluchtte hij van de planeet en continueerde zijn leven in de Melkweg. Pip de Trol is een teleporter. Dit betekent dat hij zich van de ene plaats naar de andere plaats kan verplaatsen zonder te bewegen. Door deze gave wordt hij regelmatig ingehuurd voor klusjes om geld te verdienen.

Tijd en plaats

Tijd

De strip speelt zich af voor de serie "Thanos: The Infinity Revalation" en het speelt zich af tijdens de periode dat Dr. Bruce Banner in dienst is van S.H.I.E.L.D. (een organisatie die strijdt voor vrede).

Plaats:

De serie speelt zich af in het Melkweg stelsel waaronder de Aarde en de Negative Zone (een plaats waar een insectenkoning de baas is).

Samenvatting

Ontvoering van de Hulk

Iron man (Tony Stark) is woest wanneer hij hoort dat het meest gevaarlijke wapen op de planeet Aarde (de Hulk) toestemming heeft gekregen om op vakantie te gaan. Zijn grote zorgen zijn terecht want wanneer Dr. Bruce Banner een tochtje gaat maken op de motor van Captain America, wordt hij ontvoerd door Pip de Trol en geteleporteerd naar een plek ver in het heelal.

Dr. Bruce Banner en de Hulk

Wanneer Pip de Trol met Dr. Bruce Banner aankomt op zijn bestemming draagt hij Dr. Banner over aan zijn opdrachtgevers. Zij hebben bij Banner een apparaat geplaatst op zijn schedel om de Hulk uit te schakelen wanneer hij agressief wordt. Zodra dit gebeurd komen Dr. Bruce Banner en de Hulk in een fictieve omgeving terecht die wordt gecontroleerd door de insectenkoning Annihilus.

Pip's geniepige plan

Nadat Pip zijn beloning heeft gekregen komt hij erachter dat hij zichzelf flink in de nesten heeft gewerkt. Het geld wat hij heeft gekregen kan hij alleen uitgeven op Aarde. Aangezien hij de Hulk ontvoerd heeft kan hij niet naar de Aarde toe om zijn geld uit te geven. Om het probleem op te lossen gaat Pip naar Thanos toe om hem over te halen om Dr. Bruce Banner te bevrijden van Annihilus. Wat Tahnos niet door heeft is dat Pip er met alle eer en de Hulk vandoor wil gaan wanneer hij de Hulk bevrijd heeft. Zo denkt Pip zijn eigen hachje te redden om uiteindelijk terug te kunnen keren naar de Aarde.

Annihilus

Door het ontvoeren van en de controle hebben over de Hulk, wil Annihilus (de insectenkoning van de Negative Zone) de enige leider worden van de Negative Zone. Daarnaast wil hij gaan regeren over de hele Melkweg. Maar Thanos wil daar een stokje voor steken en zorgt ervoor dat hij in de fictieve Wereld van Annihilus binnen kan treden om informatie te ontfutselen van Dr. Bruce Banner en de Hulk.
© 2015 - 2018 Jerommeke31, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
recensieDvd-recensie: The Incredible Hulk - Complete derde seizoenDit is het derde van de vijf seizoenen van de dertig jaar geleden populaire tv-serie 'The Incredible Hulk', die gebaseer…
recensieDvd-recensie: The Incredible Hulk - Complete tweede seizoenDit is het volledige tweede seizoen van de tv-serie 'The Incredible Hulk', die gebaseerd was op de gelijknamige comics e…
Marvel Comics - geschiedenisMarvel Comics - geschiedenisDe Amerikaanse uitgeverij Marvel Comics bracht in de loop der jaren een groot aantal superhelden voort, waaronder Captai…
Vooruitblik op de Marvel-superheldenfilms tot en met 2018Marvel Studios is goed bezig. De filmstudio en stripuitgeverij achter onder andere Captain America, Amazing Spider-Man e…
Marvel Super Helden bij Plus SupermarktenOp 27 april 2014 is de Marvel Super Helden spaaractie bij Plus van start gegaan. Een goede timing, want op 24 april is T…
Bronnen en referenties
  • Marvel Comics - Thanos vs. Hulk - Nummer 1 Jim Starlin

Reageer op het artikel "Marvel Comics - Thanos vs. Hulk (2014) - Nummer 1"

Infoteur: Jerommeke31
Gepubliceerd: 03-03-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Strips
Schrijf mee!