InfoNu.nl > Hobby en Overige > Strips > Marvel Comics - Star Wars - Nummer 2

Marvel Comics - Star Wars - Nummer 2

Marvel Comics - Star Wars - Nummer 2 Luke Skywalker staat oog in oog met Darth Vader. Luke is nog geen Jedi en weet nog niet zo goed om te gaan met het lichtzwaard. Han Solo en Prinses Leia komen Luke redden met een Walker die dwars door de grootste wapenfabriek van het Universum loopt. De rebellen bieden verzet maar Darth Vader is sterk en verslaat ze. Luke, Han en Leia geven niet op en weten te ontsnappen aan Darth Vader die een gevoelige nederlaag leidt.

Algemenen informatie

  • Titel: Star Wars - Nummer 2
  • Publicatie datum: 04-02-2015
  • Schrijver: Jason Aaron
  • Tekenaar: John Cassady
  • UPC: 75960608113400211
  • Genre: Science Fiction
  • Soort boek: Marvel Comics/Stripboek

Hoofdpersonen

Darth Vader

Darth Vader (Anakin Skywalker) is na de nederlaag op Obi Wan Kenobi opgelapt door zijn nieuwe meester Darth Sidious. Samen proberen ze de Republiek omver te werpen en de macht over het Universum te grijpen. Darth Vader is na de verwoesting van de Death Star erachter gekomen dat Luke Skywalker de Kracht bezit net als hij.

Luke Skywalker

Na de dood van zijn oom en tante op Tatooine, gaat Luke Skywalker in de leer bij Ben (Obi Wan Kenobi). Luke Skywalker heeft na de dood van zijn leermeester Obi Wan Kenobi zijn zwaard gekregen en gebruikt dit in de gevechten tegen Darth Vader. Na het vernietigen van de Death Star heeft Luke Skywalker zich aangesloten bij de Rebbelen.

Prinses Leia

Prinses Leai is na de dood van haar moeder geadopteerd door senator Bail Organa en zijn vrouw. Ze wordt politicus op de planeet Alderaan en is zich niet bewust van haar ware afkomst. Bij het helpen vernietigen van de Death Star ontmoet Leia voor het eerst Luke Skywalker en Han Solo. Samen met hen en de rebellen vecht ze tegen de heerschappij van Darth Vader en Darth Sidious.

Han Solo

Han Solo is een smokkelaar die ooit gediend heeft in het leger van het Keizerrijk. Nu als smokkelaar probeert hij geld te verdienen door goederen voor Jabba de Hut te smokkelen. Hij vecht nu zij aan zij met Luke Skywalker en Prinses Leia om de rebellen te helpen tegen Darth Vader.

Tijd en plaats

Tijd

Het verhaal van deze strip speelt zich af tussen de originele Star Wars films IV (A New Hope) en Star Wars V (The Empire Strikes Back) met alle hoofdrolspelers die in de originele films ook aanwezig zijn.

Plaats:

Het verhaal speelt zich op Cymoon 1. Dit is, naar alle waarschijnlijkheid, de grootste wapenfabriek van het Universum.

Samenvatting

Luke Skywalker vs. Darth Vader

Luke Skywalker en Darth Vader staan in de grootste wapenfabriek van Universum tegenover elkaar. Luke wil de dood van zijn vader wreken maar weet nog niet zo goed om te gaan met het lichtzwaard dat Luke heeft gekregen van Obi Wan Kenobi. Dart Vader pakt het zwaard van hem af en staat op het punt Luke te vermoorden als hij hem niet alle antwoorden geeft op zijn vragen over de rebellenopstand.

Reddingsoperatie van Han Solo en Prinses Leia

Han Solo en Prinses Leia hebben een Walker uit de fabriek gestolen om Luke te redden. Op het moment dat Darth Vader Luke wil vermoorden stapt het grote voertuig met één van zijn poten dwars door de fabriek heen. Darth Vader wordt afgeleid en Luke kan ontsnappen. Darth Vader geeft opdracht om alle rebellen die hem aanvallen te vermoorden. Luke is erg ontdaan door de situatie omdat hij vindt dat het zijn schuld is dat deze mensen sterven. Han en Leia hebben hulp nodig en roepen C3PO op om te komen helpen.

C3PO

C3PO zit nog in de Millennium Falcon. Deze wordt door Scavengers geplunderd. Han en Leia geven C3PO de opdracht om er alles aan te doen om hen te helpen. Aangezien C3PO een robot is zonder zelfvertrouwen, verzint hij een oplossing die totaal in het water valt. De Scavengers overmeesteren hem, halen hem uit elkaar en nemen C3PO mee.

Ontsnapping aan Darth Vader

Door het doorzettingsvermogen van Luke, Han en Leia, weten ze het voor elkaar te krijgen om Darth Vader (tijdelijk) te verslaan. Luke verslaat de Stormtroopers en R2D2 krijgt het voor elkaar dat de Walker weer kan schieten. Darth Vader die met zijn krachten de walker onder controle houdt, wordt verrast door de aanval van Han en Leia. Een groot deel van de fabriek stort in waardoor Darth Vader wordt bedolven. Iedereen kan ontsnappen maar Darth Vader is uit op revanche. Alle rebellen moeten dood maar Luke Skywalker moet levend gevangen worden.
© 2015 - 2019 Jerommeke31, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Star Wars: De meest succesvolle Science Fiction film serieStar Wars: De meest succesvolle Science Fiction film serieStar Wars is een wervelend episch ruimteavontuur. De Star Wars films staan in de top-10 van meest succesvolste films all…
Star Wars en technologieStar Wars en technologieScience fiction lijkt slechts vermaak en natuurlijk is het ook vermaak, alleen heeft science fiction soms ook invloed op…
Zen Pinball 2 (PS4) review: features, trophies en tafelsrecensieZen Pinball 2 (PS4) review: features, trophies en tafelsZen Pinball 2 is een simulatiestrategie arcadespel voor de PS 4, Playstation 3 en de Playstation Vita. Het spel bevat be…
Rogue One: Star Wars zonder Jedi? Opzet, productie én triviaRogue One: Star Wars zonder Jedi? Opzet, productie én triviaNa de release van Star Wars: Episode VII in 2015, waren de verwachtingen hooggespannen voor de Star Wars-franchise. Disn…
Vooruitblik op de Marvel-superheldenfilms tot en met 2018Marvel Studios is goed bezig. De filmstudio en stripuitgeverij achter onder andere Captain America, Amazing Spider-Man e…
Bronnen en referenties
  • Marvel Star wars - nummer 2, Jason Aaron

Reageer op het artikel "Marvel Comics - Star Wars - Nummer 2"

Infoteur: Jerommeke31
Laatste update: 03-03-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Strips
Schrijf mee!