InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Kerstmis spelletjes

Kerstmis spelletjes

Heb je zin om de periode rond Kerstmis op een originele manier door te brengen? Ben je op zoek naar leuke spelletjes, maar vind je het moeilijk om nieuwe ideeën te vinden? Probeer dan eens één van de volgende spelletjes die elk Kerstmis als voornaamste thema hebben. Zowel kinderen als volwassenen kunnen er plezier aan beleven.

Christmas-opoly

Christmas-opoly is een gezelschapsspel dat volgens dezelfde spelregels en principes als de oorspronkelijke Monopoly werkt. De bedoeling van het spel is om zoveel mogelijk kerst eigendommen aan te schaffen, de waarde van elk eigendom te verhogen door geschenken te kopen en om ze daarna om te ruilen voor een kerstboom. In Christmas-opoly kan je ook te maken krijgen met een gesprongen zekering, omvergelopen worden door een rendier, ingesneeuwd geraken of drie beurten moeten overslaan.

Het gezelschapsspel is geschikt voor twee tot zes personen vanaf de leeftijd van 8 jaar. De doos bevat ook een handleiding om het spel op een verkorte manier (ongeveer één uur) te spelen.

Christmas Trivia Game

Liefhebbers van Kerstmis zullen dankzij dit spel duizenden fascinerende weetjes over Kerstmis ontdekken. Vijf categorieën testen je kennis over kerstliedjes, kerstfilms, de Noordpool, kersttradities en kerstcadeautjes. Het spel is erg klein zodat het gemakkelijk overal mee naar toe kan genomen worden. Bovendien zijn er geen ingewikkelde spelregels.

The Christmas Game

In dit bordspel moet iedere groep zijn eigen puzzel samenstellen. Om dit te kunnen doen, dienen alle benodigde stukken verzameld te worden. Geven en delen zijn de sleutelwoorden om dit spel te winnen.

To Bethlehem

To Bethlehem is één van de populairste kerst spelletjes ooit gemaakt. Je reist doorheen het bordspel om als eerste in Bethlehem proberen aan te komen. Gemakkelijk is dit niet, want onderweg zijn er heel wat reisonkosten te betalen. Het spel is zo populair omdat er veel fysieke doe-opdrachten en verkleedpartijen aan te pas komen. Neem dat je bijvoorbeeld niet genoeg geld hebt om je reisonkosten te kunnen betalen, dan moet je beginnen bedelen door kerstliederen te zingen. Geliefd bij zowel jong als oud.

Holiday Yahtzee

Holiday Yahtzee wordt op net dezelfde wijze gespeeld als de traditionele Yahtzee, behalve dan dat de cijfers op de dobbelstenen werden vervangen door kerstsymbolen zoals (Holly berries), de Kerstman, een kerstkous etc die elk hun eigen waarde hebben. Ook de shaker en het scoreblad bevat sfeervolle kersttekeningen.

Dit spel kan gespeeld worden vanaf de leeftijd van zes jaar. Het kan gespeeld worden met twee tot vier deelnemers.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Halloween spelletjesWat zijn jouw plannen voor Halloween? Welke spelletjes zal je dit jaar met je kinderen spelen? Wij gingen op zoek naar d…
Kerstmis milkshakesTijdens de koude dagen rond kerstmis en Nieuwjaar hebben we meestal nood aan extra calorieën en smeuïge, suikerrijke dra…
Wanneer begint de uitverkoop van kerstartikelen?Wanneer begint de uitverkoop van kerstartikelen?Kerstmis gaat gepaard met vele versieringen, kerstartikelen kunnen echter zeer prijzig zijn. Wie verstandig is koopt ker…
Kerstmis, de geschiedenisKerstmis, de geschiedenisKerstmis wordt over de gehele wereld gevierd. Van Amerika tot aan ons kleine landje. Maar weet u ook waar Kerstmis eigen…
Dora spelletjes Educatieve spelletjes voor kinderenDora spelletjes zijn de favoriete educatieve spelletjes van kleine kinderen. Dora is een heel bekende cartoon op televis…

Reageer op het artikel "Kerstmis spelletjes"

Reacties

E. van Lieshout, 04-12-2011 21:22 #2
Ik zou graag het spel To Bethlehem kopen, maar ik kan het alleen op Amerikaanse sites vinden. Weet jij een andere oplossing? Alvast bedankt voor je reactie.

Karin van Leen, 28-11-2011 22:37 #1
Heeft u enig idee hoe ik aan het spel Christmas Trivia Game kan komen? Tot op heden geen site gevonden waar dit spl te koop is. Graag zie ik een reactie.

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 05-10-2010
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Special: Kerstmis
Reacties: 2
Schrijf mee!