Halloween spelletjes

Wat zijn jouw plannen voor Halloween? Welke spelletjes zal je dit jaar met je kinderen spelen? Wij gingen op zoek naar de leukste Halloween spelletjes en kwamen op de proppen met Boooo-opoly, Halloween Yahtzee, Bump in the Night, Spooky Tales Game Collection en Murder Mystery Party.

Boooo-opoly

Boooo-opoly volgt voor een groot deel dezelfde spelregels en principes dan het gekende gezelschapsspel Monopoly. De spelers kopen hun favoriete Halloween eigendommen, verzamelen spookhuizen en ruilen deze in voor het Full Moon Hotel. Je kunt tijdens het spelen van Boooo-opoly ook deelnemen aan de ‘Jack-o-lantern pumpking carving’ wedstrijden, Slimy Spider Taco’s eten in de Monster Mash, vleermuizen in het belfort verjagen, en nog veel meer.

Het spel is bestemd voor kinderen vanaf 8 jaar, maar ook volwassenen kunnen er plezier aan beleven. Boooo-opoly wordt het best gespeeld met twee tot zes deelnemers.

Halloween Yahtzee

Veel verschil is er niet tussen het originele Yahtzee spel en de Halloween Yahtzee, behalve dan dat de cijfers op de dobbelstenen hier vervangen zijn door Halloween symbolen zoals vleermuizen (#5), grafstenen (#4), spinnen (#3), pompoenen (#6), spookhuizen (#1) en heksenhoeden (#2). Ook het scoreblad en de shaker werden met Halloween tekeningen versierd. Houd je de dobbelstenen een minuut lang onder een gloeilamp, dan gaan ze ook nog licht geven in het donker.

Halloween Yahtzee is geschikt voor kinderen vanaf de leeftijd van 6 jaar en wordt het best gespeeld met twee tot vier spelers.

Bump in the Night

Een grote groep kinderen heeft beslist om de nacht in een spookhuis door te brengen. Wat ze echter niet weten is dat het spookhuis bewoond wordt door verschillende monsters die zich voeden met de angst van hun slachtoffers. Welke groep monsters zal deze kinderen het meeste schrik aanjagen?

In het spel Bump in the Night spelen twee tot zes spelers elk een groep van zes monsters die de kinderen in het spookhuis angst moeten aanjagen. Als een persoon bang genoeg is of als deze genoodzaakt is uit het huis te vluchten, krijgt de speler voor deze persoon een punt. Punten kan je ook via speciale bonus kaarten krijgen. De eerste speler die vijf of meer punten weet te verzamelen wint het spel.

Spooky Tales Games Collection

Spooky Tales Games Collection is een verzameling van verschillende Halloween spelletjes.

Het Spooky Tales Storytelling Game is een spel waarin de spelers elkaar uitdagen om griezelige en originele spookverhalen te vertellen. Deze verhalen worden verteld op basis van kaarten. Deze kaarten kunnen sleutelwoorden bevatten (zoals zoo, buikspreker, pop, bijl, etc) of ook het begin of het einde van een verhaal. Eenmaal een speler al zijn kaarten of sleutelwoorden heeft gebruikt, wint hij het spel.

Er is ook het Vampire Rise Group Activity Game, een rollenspel met vampieren en dorpsbewoners waarin het enige doel is te overleven. Het spel is geschikt voor twee of meer spelers vanaf de leeftijd van 8 jaar. Inbegrepen zijn een zaklamp dat vreemde geluiden maakt (zoals het gehuil van een wolf, een schreeuw, de donder of een enge lach) en griezelige figuren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Halloween spelletjes"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: Oktober 2010
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Special: Halloween
Schrijf mee!