InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Online Mahjong spelen

Online Mahjong spelen

Online Mahjong spelen Zin in een spelletje Mahjong op de computer? Op deze sites kunt u dit spel naar hartenlust uren spelen.

www.mahjongspelen.nl

Op www.mahjongspelen.nl kun je terecht voor een uitgebreid assortiment Mahjong spellen. Op deze site zijn de beste Mahjong spellen verzameld, met onder andere Mahjong Fortuna, Mahjong Towers, Mahjong 3D, Mahjong Connect, Mahjong Gardens en nog veel meer Mahjong Games.

Op www.mahjongspelen.nl kun je gratis en zoveel als je wilt de verschillende mahjongspellen spelen. Met meer dan 50 spelvarianten is www.mahjongspelen.nl een garantie voor urenlang puzzelplezier.

www.onlinemahjong.nl

Ook op www.onlinemahjong.nl staan leuke mahjongspellen die gratis kunnen worden gespeeld. Op deze site is ook een play for real mogelijkheid. Dit betekent dat u, naar eigen gelang, ook voor geld het zou spel kunt spelen en daar dus ook geldbedragen mee kunt winnen.

Mahjong

Het spel mahjong is van origine een Chinees spel dat wordt gespeeld met vierkante steentjes met daarop een afbeelding. De naam Mahjong komt van het Mandarijnse woord Majiang en wordt in het Kantonees ook wel Maà Chuk genoemd. Over de hele wereld worden verschillende versies van Mahjong gespeeld, er zijn namelijk veel verschillende varianten.

In het originele Mahjong spel wordt gespeeld met de afbeeldingen van cijfers, bamboestokjes, rondjes, de windstreken en draken. Veel nieuwe variaties van het spel wijken hier vanaf.

De spelregels van het originele Mahjong spel, volgens de Amsterdamse Mahjongclub ‘De Rode Draak’, kunt u hier lezen. Wilt u het spel spelen volgens deze regels, zult u zich daar wel even in moeten verdiepen aangezien de spellen die op internet kunnen worden gespeeld afwijken van de regels die van origine bekend zijn. Bij de toegankelijke mahjong varianten zijn er weinig regels. De hoofdregel is: zoek twee dezelfde, vrij liggende steentjes bij elkaar en klik ze weg. Dit maakt het voor de speler leuk en toegankelijk.

Sommige spelvarianten gaan op tijd. Het is dan de bedoeling om alle stenen weg te spelen voordat de zandloper leeg is. Wanneer er een goede combinatie wordt geklikt staat de tijd even stil of krijg je extra tijd in de zandloper. Spellen op tijd zijn voor de geoefende mahjongspeler een prettige uitdaging.

Voor veel spellensites is het een uitdaging om steeds nieuwe varianten van Mahjong te maken. Echter blijven het idee en de spelregels hetzelfde en veranderen dikwijls alleen de plaatjes.
© 2009 - 2019 Dekonink, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Playtopia, online spelletjes spelen, geld winnen en chattenPlaytopia, online spelletjes spelen, geld winnen en chattenPlaytopia is een nieuwe Nederlandse spelletjessite. De site onderscheidt zich van reguliere spelletjessites doordat er e…
Mahjong speel je zo!Mahjong speel je zo!Mahjong is voor velen gekend via de computerversie waar het doel is om duo's te maken. Het Chinese gezelschapsspel is ve…
Zylom: online spelletjes spelenZylom: online spelletjes spelenZylom is een Nederlandse website waar je online spelletjes kunt spelen en (meestal tegen betaling) downloaden.
Bronnen en referenties
  • www.mahjongspelen.nl
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Mahjong
  • www.onlinemahjong.nl

Reageer op het artikel "Online Mahjong spelen"

Infoteur: Dekonink
Laatste update: 30-03-2009
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Schrijf mee!