InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > Little People schoolbus van Fisher-Price

Little People schoolbus van Fisher-Price

Little People schoolbus van Fisher-Price Al meer dan veertig jaar helpt het Little People speelgoed kinderen om belangrijke ontdekkingen te doen over hun wereld. En ze doen dat op zo'n manier dat een kind steeds meer wil ontdekken. Nagenoeg alle kinderen vinden het leuk om te spelen met de schoolbus van Little People (Fisher-Price). Het gaat om een bus met drie poppetjes.

Inhoud artikel

Little People schoolbus

  • Merk: Fisher-Price
  • Onderwerp: schoolbus met drie figuurtjes/poppetjes
  • Prijs: ongeveer 25 euro
  • Leeftijd: voor kinderen tussen de een en de vijf jaar
  • Verkrijgbaar: bij diverse speelgoedwinkels en via internet

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Fisher-Price

Het moederbedrijf van Fisher-Price is Mattel. Mattel is een Amerikaanse speelgoedfabrikant, vooral bekend van de merken Barbie, Hot Wheels en Fisher-Price.

Little People

Little People speelgoed helpt kinderen om belangrijke ontdekkingen te doen over hun wereld. En ze doen dat op zo een manier dat een kind steeds meer wil ontdekken.
  • In het beginstadium zal een kind het Little People speelgoed gebruiken om dingen te ontdekken en hoe zijn acties dingen beïnvloeden.
  • Later zal een kind verhaaltjes uitbeelden waarin het zelf een rol speelt en het speelgoed gebruiken om de eigen wereld te imiteren.
  • Nog een stap verder: een ouder kind gaat van imiteren naar zelf verzinnen. Dit spelpatroon zal de sociale en emotionele vaardigheden stimuleren!

De schoolbus

De buitenkant

De bus is knalgeel en heeft vijf ramen, een zijdeur, een achterdeur. De bovenkant is helemaal open. De voorkant van de bus doet denken aan een dierenkop, twee rode lichten bovenop lijken op oren, de koplampen zijn (blauwe) ogen, op de voorkap een rode neus en vlak onder de neus een lachend mondje. Aan beide zijkanten vind je afbeeldingen van dingen die aan school doen denken: boekje, potlood, schrift, een rekensom. Aan de bestuurderskant een stopbord, dit bord kan uitgeklapt worden. Aan de achterkant vind je een deur, als je deze opent vormt het een loopplank om een rolstoel in en uit de bus te halen.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

De binnenkant

De bus heeft vier zitplaatsen. Een voor de chauffeur, drie voor passagiers. Verder is er nog een rolstoel waar ook een figuurtje in kan zitten. Als de bus wordt voortbewogen dan bewegen er drie van de vier zitplaatsen (omhoog en omlaag). Het dashboard is knalblauw, het bevat onder andere een stuur. Naast de ruimte die bestemd is voor de knalgroene rolstoel vind je verhogingen waar wat spulletjes liggen zoals een appel, een boek en een tas. De binnenwanden van de bus zijn knalgeel, de zitplaatsen en vloer knalrood.

Muziek en andere geluiden

Als de chauffeur op zijn stoel gaat zitten (het mag ook een van de andere poppetjes zijn) dan wordt je verrast door allerlei geluiden. Afwisselend (iedere keer de chauffeur even op zijn stoel drukken) hoor je:
  • Getoeter
  • Startgeluid van de bus
  • Bekend liedje (De wielen van de bus…) voor kinderen en de lampen bovenop lichten op
  • Gelach van kinderen
  • Opnieuw het liedje, maar nu lichten de lampen bovenop om en om op

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

De figuurtjes/poppetjes bij de bus

De bus kochten wij inclusief drie figuurtjes/poppetjes:
  1. De chauffeur draagt een blauw/paarse broek, wit overhemd met stropdas en een blauw/paarse pet. Hij heeft zwart haar en een snor. In zijn handen draagt hij iets wat doet denken aan een appel en een geel bord met daarop een voetganger afgebeeld. Hoe kan de man nog sturen met zijn handen vol…
  2. Een meisje gekleed in een gele jas. Ze draagt een gele hoed en heeft een groene rugzak om. Ze heeft een bril op en draagt een boek.
  3. Een jongetje met een donkere huidskleur. Hij/zij draagt een rode pet, groene trui, blauwe broek. In de handen een vliegtuigje en een verfkwast. Op de rug een gele rugzak.

Alle poppetjes hebben aan de onderkant een uitsparing, dit sluit weer aan bij de stoelen, de poppetjes kunnen niet omvallen als ze zitten. Ook kun je een poppetje op die manier in de rolstoel zetten. Op de website van Fisher-Price vond ik de namen van de figuurtjes: Carlos de buschauffeur, Maggie en Michael.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Mijn mening

Deze bus hebben we al heel lang in ons bezit en tot mijn verrassing zag ik dat hij nog steeds te koop is. Alhoewel verrassing, eigenlijk ook weer niet, daar het een zeer leuk stuk speelgoed is. Net als lego, duplo, zou ik deze schoolbus nooit wegdoen. De geluiden blijven leuk, het gewiebel van de poppetjes. Je kunt overal bij omdat de ramen niet afgedekt zijn en de bovenkant helemaal open is gelaten. De bus is verder van supersterk materiaal gemaakt, er is zeer intensief mee gespeeld door mijn beide zoons en ziet er nog als nieuw uit, constateer ik tijdens het schrijven van deze review. Bij bol.com las ik dat mensen het jammer vonden dat er maar een poppetje werd bijgeleverd, maar dit was bij ons niet het geval (jaren geleden). Naast de chauffeur nog twee poppetjes en een rolstoel. De poppetjes zijn zo schattig om te zien, in frisse kleuren gekleed en de twee kinderen kijken erg vrolijk. Er is gedacht aan verschillende nationaliteiten en ook de rolstoel vind ik erg goed gekozen: iedereen is welkom in de bus!
Gerelateerde artikelen
Barbie, al jaren een begrip in speelgoedlandBarbie, al jaren een begrip in speelgoedlandWie kent Barbie niet? Ieder meisje heeft in haar jeugd wel een Barbie gehad en inmiddels behoort Barbie tot de verzamelo…
Speelgoed: spelen met BarbieSpeelgoed: spelen met BarbieBarbie is één van de bekende poppen ter wereld. Zij kwam in 1959 op de markt dankzij Mattel, Inc. De Amerikaanse zakenvr…
Spelen met je peuterSpelen met je peuterSpelen met een jonge peuter is niet zo eenvoudig. Ze zijn vaak nog te klein voor echte spelletjes maar toch willen ze al…
Zwarte Pietenspeelgoed uit winkels - Sinterklaas mag blijvennieuws uitgelichtZwarte Pietenspeelgoed uit winkels - Sinterklaas mag blijvenHet zwartepietendebat laait hoog op in de tweede decade van de eenentwintigste eeuw en onder invloed van die discussies…
Wat is het leukste en beste speelgoed voor elke leeftijd?Het is niet altijd gemakkelijk om speelgoed te kiezen dat leuk, populair, veilig en liefst ook verantwoord is. Hetzelfde…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • Website van Fisher-Price
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 2: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 3: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 4: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Little People schoolbus van Fisher-Price"

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 17-07-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Schrijf mee!