InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > Aquabeads: hoe te gebruiken en overzicht uitbreidingen

Aquabeads: hoe te gebruiken en overzicht uitbreidingen

Aquabeads: hoe te gebruiken en overzicht uitbreidingen Aquabeads maken de ouderwetse strijkkralen overbodig. Met Aquabeads kunnen kinderen met behulp van gekleurde parels op een onderplaat een mooi patroon maken en deze vervolgens vereeuwigen door er wat water op te sprayen. De parels plakken dan stevig aan elkaar vast zonder dat er zoals vroeger een strijkijzer bij komt kijken. Ben je uitgekeken op de beginnersset dan zijn er diverse uitbreidingen verkrijgbaar met thema's als Frozen, Super Mario, Cars 3, Minions, Star Wars en Hello Kitty.

Creatief met Aquabeads

Wat zijn Aquabeads?

Aquabeads zijn kleine gekleurde parels waarmee je allerlei creaties kunt maken. Door er water op te sprayen plakken de parels aan elkaar waardoor je je creaties kunt vereeuwigen. Veel ouders van nu kennen misschien nog wel de strijkkralen van vroeger. Je maakt dan met gekleurde kraaltjes op een rastertje een patroontje. Vervolgens moest je hierop een stukje bakpapier leggen waarna je het hete strijkijzer even op het papier drukte. De kraaltjes smolten dan aan één kant waardoor ze tegen elkaar aan plakten. Erg leuk, maar je had wel altijd een van je ouders nodig om je te helpen met het strijken van de kralen. Met Aquabeads kunnen kinderen nu echter volledig zelf hun creaties maken én vereeuwigen. Daar komt geen strijkbout aan te pas maar enkel een spray met water. Het lijkt te mooi om waar te zijn maar dat is het niet: het is echt zo eenvoudig!

Met Aquabeads maak je kleine kunstwerkjes op een onderplaat. Als je klaar bent spray je wat water op de parels. Door het materiaal waar de parels van gemaakt zijn smelten ze dan aan elkaar. Door gebruik te maken van een speciale parelschraper maak je de creatie los van de onderplaat.

Voor wie zijn Aquabeads geschikt?

Aquabeads zijn bedoeld voor kinderen vanaf vier jaar. Het speelgoed is leuk voor zowel jongens als meisjes. Is het voor jongere kinderen nog vooral leuk om platte creaties te maken, de wat oudere kinderen kunnen het meer uitdagend maken door 3D-creaties in elkaar te knutselen. De wat kleinere kinderen hebben misschien de eerste keer wat uitleg nodig, maar in principe kan iedereen zelf met de parels aan de slag.

Beginnen met de Aquabeads Beginners Studio

Wie voor het eerst met Aquabeads aan de slag gaat kan beginnen met een beginnersset of Beginners Studio. Zo'n set bevat enkele honderden parels in verschillende kleuren, samen met een onderplaat, een waterspray, een parelpen, een opbergdoos, enkele patroonvellen en de parelschraper die je nodig hebt om je kunstwerk los te maken van de onderplaat nadat je deze besprayd hebt met water.

Als je de patronen die op de patroonvellen staan allemaal al een keer gemaakt hebt dan kun je op internet zoeken naar nog meer leuke patronen om te maken. Andere enthousiastelingen hebben op diverse websites al voorbeelden van andere leuke patronen achtergelaten. Je kunt dan precies zien welke kleuren parels je nodig hebt en hoe je het patroon legt. Heb je de techniek eenmaal onder de knie en smaakt dit naar meer dan kun je ook kiezen voor een van de vele thematische uitbreidingssets.

Aquabeads uitbreidingssets

Met Aquabeads kun je eindeloos door blijven knutselen. Wie uitgekeken is op de patronen van bloemen, vruchten, huisdieren, spookjes en taarten wil zich misschien wagen aan iets groters. Hiervoor zijn talloze uitbreidingssets verkrijgbaar. Tot mei 2018 zijn in ieder geval de volgende uitbreidingssets uitgekomen:
  • Aquabeads Designerscollectie
  • Aquabeads Regenboogpenstation
  • Aquabeads Betoverend Mooie Designerset
  • Aquabeads Glinsterende Juwelenbox
  • Aquabeads Luxe Set
  • Aquabeads Mini Glinsterend Parelpakket
  • Aquabeads Gouden Edelsteenset
  • Aquabeads Schitterende Ringenset
  • Aquabeads Kristallen Betoveringsset
  • Aquabeads Elegante Betoveringsset
  • Aquabeads Zeelevenset
  • Aquabeads Dessertset
  • Aquabeads Bloemenset
  • Aquabeads 3D Dierenset
  • Aquabeads Dierentuinset
  • Aquabeads Sylvanian Families
  • Aquabeads Frozen Speelset
  • Aquabeads Minnie Mouse Speelset
  • Aquabeads Disney Princess Speelset
  • Aquabeads Cars 3 Speelset
  • Aquabeads 3D Lightening McQueen Speelset
  • Aquabeads 3D Cruz Ramirez Speelset
  • Aquabeads Minions Speelset
  • Aquabeads Super Mario Speelset
  • Aquabeads Finding Dory Speelset
  • Aquabeads Star Wars Playset
  • Aquabeads Trollen Speelset
  • Aquabeads Hello Kitty Set

Kleuren parels

Wil je aan de slag met zelfbedachte patronen dan kun je natuurlijk ook losse parels kopen zodat je er voldoende hebt om al je fantasieën uit te leven. Van veel kleuren kun je dan ook een navulpakket kopen. Een Aquabeads navulpakket bevat 600 parels, juweelparels of veelhoekige parels van dezelfde kleur. Deze zijn in ieder geval verkrijgbaar in rood, oranje, licht oranje, roze, geel, blauw, lichtblauw, groen, lichtgroen, paars, bruin, lichtbruin, wit, ivoorwit, grijs en zwart. Er zijn ook navulpakketten met parels in 8 en 24 verschillende kleuren.

Verkrijgbaarheid

Aquabeads beginnerssets en uitbreidingssets zijn verkrijgbaar bij diverse speelgoedwinkels en webshops. Voor de Aquabeads Beginners Studio betaal je circa 20. Uitbreidingssets zijn verkrijgbaar voor prijzen tussen de 5 en 45 en een navulset kost 5 tot 6. (prijzen voor het laatst gecheckt in 2018). Patroonvellensets zijn ook los verkrijgbaar.
Gerelateerde artikelen
Zwarte parels zijn zeer populairZwarte parels zijn zeer populairZwarte parels zijn zeer populair. Het is ook mogelijk om gewone parels te kleuren met zilvernitraat, dit zorgt er voor d…
De aantrekkingskracht van parelsDe aantrekkingskracht van parelsParels hebben, net als diamanten, al sinds jaar en dag een aantrekkingskracht op mensen, met name op vrouwen. De echte p…
Parels in het modebeeldParels in het modebeeldParels zijn bekend om de klassieke uitstraling. De erg dure zoutwaterparels of de iets goedkopere zoetwaterparels in gee…
Parels, ze zijn weer helemaal HOT!Parels, ze zijn weer helemaal HOT!De parel is 1 van de 9 edelstenen in de Thaise "Orde van de 9 edelstenen". Mensen kennen al ongeveer 6000 jaar parels, i…
Printer-cartridgesPrinter-cartridgesOm te weten welke printer-cartridges het goedkoopst zijn, moet u eerst weten of de printer met een drie-kleuren-cartridg…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Aquabeads
  • https://www.aquabeads-shop.nl/
  • http://cdn2.aquabeadsart.com/nl//img/catalog/pdf/2017_catalog.pdf
  • https://www.bol.com/nl/s/algemeen/zoekresultaten/sc/media_all/index.html?searchtext=aquabeads

Reageer op het artikel "Aquabeads: hoe te gebruiken en overzicht uitbreidingen"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 14-05-2018
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Schrijf mee!