InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > De eerste keer uitgaan

De eerste keer uitgaan

De eerste keer uitgaan Het is eindelijk zover, je bent oud genoeg om uit te gaan van je ouders. Of je ouders weten er niks van, dat kan natuurlijk ook. Maar hoe moet je je nu voorbereiden op zo’n eerste avond ? En wat moet je ervan verwachten? Het is natuurlijk overal waar je uitgaat anders, maar toch hier enkele algemene tips!

Kleding

Kleedt je waar jij je lekker bij voelt, dat is toch wel de belangrijkste regel. Denk echter als je de kleding uitkiest ook aan de omgeving. Zo zal het in een café normaal gezien behoorlijk warm zijn. Het is dus niet slim om een dikke trui aan te doen, aangezien je daar gedurende de avond spijt van zal gaan krijgen. Wat je ook beter niet kan doen is gym- of sportschoenen aandoen. Dit kan tot confrontaties leiden, maar er zijn ook enkele cafés waar je met sportschoenen aan niet binnenkomt. En je wilt niet om zo'n reden buitengehouden worden.

Drank

Normaal gezien wordt er voor het stappen altijd ingedronken. Dit kun je natuurlijk ook de eerste keer doen. Echter weet je waarschijnlijk niet hoever je kunt gaan voordat je jezelf niet meer in de hand hebt. Het is dus beter dit de eerste paar keer over te slaan, je kunt net zoveel plezier hebben zonder drank! Waar veel mensen de fout in gaan bij de eerste keer opstap, is dat ze meteen teveel drinken. Hoe leuk het ook is, de eerste keer opstap heb je waarschijnlijk wel verpest bij je vrienden daardoor.

Dansen

Iedereen heeft wel een vast idee bij het stappen; er staat muziek op, er wordt veel gedronken en er wordt gedanst. En bij dat laatste woord schrikken veel mensen af, allemaal denken ze dat ze niet kunnen dansen namelijk. Het voordeel van het opstap gaan, is dat er vrijwel niet serieus gedanst wordt. Ga lekker los op de muziek en het ritme, en je wordt er ook niet op aangekeken. Je kunt beter slecht dansen, maar wel een beetje je best doen en vooral plezier hebben, dan stil aan de zijkant gaan staan en door iedereen als ‘saai’ bestempeld worden. Ook kun je een beetje op anderen letten wanneer je binnen bent om te kijken hoe hij of zij dansen, en vervolgens daar een beetje op anticiperen.

Vechten

Stappen komt ook regelmatig minder goed in het nieuws, dit omdat er met regelmaat, afhankelijk van de plek waar je opstap gaat, wordt gevochten. Dit komt omdat sommige mensen agressief worden van alcohol. In het café kan het soms druk zijn waardoor je redelijk tegen elkaar aan staat, ga in dat geval niet expres andere mensen duwen omdat dat al kan worden opgevat als een uitdaging om te vechten voor jongens. Ook zullen jongens die met hun vriendin opstap zijn beschermend zijn. Als een andere jongen gaat flirten met zijn vriendin zal de vriend dus bescherming bieden en aangeven dat zij al bezet is.

Verdere do’s:

  • Neem je identiteitsbewijs mee.
  • Neem voldoende geld mee.
  • Neem je telefoon mee zodat je iemand kunt bereiken mocht het nodig zijn.
  • Spreek van te voren af hoe laat jullie naar huis gaan, bespaart ook veel problemen met ouders.
  • Spreek van te voren af met wie je naar huis gaat, zodat je niet alleen hoeft midden in de nacht.
  • Geniet ervan.

Verdere don’ts:

  • Ga niet iemand aanstaren.
  • Ga geen ruzie schoppen, je verpest er alleen de sfeer mee voor jezelf en je vrienden.
  • Dronken worden.
  • Ga niet saai de hele avond op een kruk zitten.
© 2012 - 2019 Scg94, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "De eerste keer uitgaan"

Infoteur: Scg94
Gepubliceerd: 20-06-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!