InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Kleding of t-shirts bedrukken

Kleding of t-shirts bedrukken

Het kan handig en leuk zijn om kleding te customizen voor een groepsvakantie, promotiemateriaal of een club. Een t-shirt laten bedrukken lijkt moeilijk, maar dat is het helemaal niet. Er zijn verschillende manieren om te bedrukken, waardoor er altijd wel een manier is die jou aanspreekt. Tshirt of kleding laten bedrukken moeilijk? Nee, helemaal niet! Er zijn verschillende manieren om een kleding te bedrukken. Lees mee en kijk welke manier voor jou het meest geschikt is.

Transferpapier/folie

Om te drukken met transferpapier heb je een computer, printer en een strijkijzer nodig. Het transferpapier kan je als gewoon papier in de printer leggen. Let wel op dat je de juiste kant bedrukt wordt en dat het in spiegelbeeld geprint wordt. Zorg bij een tekst dus dat je hem in een bewerkingsprogramma zoals Paint hebt gespiegeld. Print dan via de computer de gewenste tekst of foto op het transferpapier. Knip dan de tekst of foto uit het transferpapier uit en verwijder de onderlaag van het papier. Leg het transferpapier op de plek van je shirt waar je het wilt hebben en ga er zachtjes met het strijkijzer overheen. Bekijk de gebruiksaanwijzing per soort transferpapier voor hoe lang het papier met het strijkijzer verhit moet worden om het shirt te bedrukken.

Kosten: rond de 5 euro voor 5 vellen

Winkels:

  • HEMA
  • Bruna

Voordeel:

  • Snel
  • Goedkoop

Nadeel:

  • Het overtollige transferpapier zorgt voor een rand om de tekst

Strijkletters

Strijkletters hebben het zelfde principe als transferpapier/folie. Je print het alleen niet, maar besteld de tekst/letters via het internet. Opbrengen gebeurd wel met een strijkijzer.

Voordeel:

  • Netter resultaat dan met transferpapier/folie

Nadeel:

  • Minder creativiteit mogelijk

Online laten bedrukken

Als je zelf niet heel handig bent, dan is online laten bedrukken een goede optie. Op internet zijn meerdere sites te vinden onder google waar je zelf je t-shirt kan samenstellen.

Kosten: 10 -25 euro per shirt

Voordeel:

  • Vaak netjes resultaat

Nadeel:

  • Vaak duur
  • Kan geen oude of huidige bekleding bedrukken
  • Minder creativiteit mogelijk
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kleding of t-shirts bedrukken"

Infoteur: Leveen
Laatste update: 01-06-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!