InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > Virus van Kathy Reichs - recensie
recensie

Virus van Kathy Reichs - recensie

Wie fan is van de bekende serie Bones, met als hoofdrolspeler de forensische antropologe Temperance Brennan, zal zeker worden bekoord. Kathy Reichs, bekend als schrijfster van Bones, zet alweer een sterke thriller neer voor zowel jong en oud.

Wie is Kathy Reichs?

Kathy Reichs lijkt heel erg op haar personage, Temperance Brennan. Net zoals Dr. Temperance Brennan, of beter bekend als Bones, is Kathy forensisch antropologe en tevens professor antropologie aan de universiteit van Noord - Carolina - Charlotte in de Verenigde Staten. Niet alleen in de Verenigde Staten is Kathy werkzaam, maar ook in Montréal kent men haar. Momenteel verdeelt ze haar tijd tussen Noord Carolina - Charlotte, NY en Montréal, Québec.

Kathy maakte haar debuut met Déja Dead, beter bekend als Bot voor Bot waarin haar beroemdste personage Dr. Temperance Brennan haar opkomst maakt. Met Déja Dead won ze de Canadese literatuurprijs in 1997. Inmiddels zijn er al 15 andere boeken van haar hand verschenen. Sinds 2005 is Bones te zien op televisie.

In 2011 is het boek No rest for the dead uitgegeven waar Kathy Reichs met 25 andere grote namen aan heeft meegewerkt.
De opbrengsten gaan een leukemiestichting. In april 2012 wordt de vertaling Geen rust voor de doden door The house of books uitgegeven.

Virus

Tory Brennan, het nichtje van de gerespecteerde Dr. Temperance Brennan, woont op een afgelegen eiland aan de kust van South Carolina waar ze, samen met enkele vrienden, op zoek gaat naar avontuur om de tijd te doden. Tory haar moeder is net overleden en sinds enkele maanden woont ze bij haar vader die tot voor kort niet eens kende. Als ze in een geheim lab een zieke hond redden begint de zoektocht naar de waarheid achter het geheime experiment. Zullen ze erin slagen om de zieke hond te redden en vooral, zullen ze lang genoeg leven om het mysterie op te lossen?

Mijn mening over Virus

Kathy Reichs zet wederom een sterke prestatie neer. Deze keer gaat het verhaal niet over Dr. Temperance Brennan maar haar nicht, Tory Brennan. Alhoewel Tempe nog regelmatig in het verhaal voorkomt, is het niet meer dan louter achtergrondinformatie.
Toch heeft Tory veel weg van haar tante Tempe wat je ook opmerkt in haar karakter. Tempe is eveneens nieuwsgierig naar de forensische antropologie en maakt gretig gebruik van Tempe's spullen.

De schrijfster weet zo een link te leggen naar haar andere boeken en de forensische antropologie erbij te houden.

Het verhaal komt in het begin traag op gang, maar gaat vlotter van zodra de bende het geheime lab ontdekt hebben.
De zinnen zijn duidelijk en vlot geschreven zodat het voor iedereen die van thrillers houdt, een aanrader is!
© 2011 - 2019 Armaris, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
TV serie: BonesTV serie: BonesDe TV serie Bones is gebaseerd op het leven van forensisch antropoloog Kathy Reichs. In de serie wordt telkens een overl…
Boekverslag: Kathy's dochter door Tim KrabbéBoekverslag: Kathy's dochter door Tim KrabbéEen roman over een man en een vrouw die bij elkaar gebracht worden door een boek dat de man geschreven heeft over de onl…
Glee (serie), seizoen 1: verhaal, afleveringen en castGlee (serie), seizoen 1: verhaal, afleveringen en castGlee is een Amerikaanse musical / drama televisie serie die in Nederland op RTL 5 wordt uitgezonden. Glee gaat over een…
Eve Duncan door Iris JohansenEve Duncan door Iris JohansenEve Duncan is een karakter verzonnen door de Amerikaanse schrijfster Iris Johansen. Deze schrijfster heeft een hele seri…
Alles over een worm virusWat is een worm virus, wat doet een worm virus, hoe komt een worm virus op mijn pc, hoe verwijder ik een worm virus, hoe…
Bronnen en referenties
  • http://denachtvlinders.nl/2011/norestforthedead-rerelease-vertaling/
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Kathy_Reichs
  • http://kathyreichs.com/category/news-and-events/

Reageer op het artikel "Virus van Kathy Reichs - recensie"

Infoteur: Armaris
Laatste update: 11-12-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Recensies…
Schrijf mee!