InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > All I Know Now: boekrecensie
recensie

All I Know Now: boekrecensie

All I Know Now: boekrecensie Het boek 'All I Know Now: Wonderings and Reflections on Growing Up Gracefully' (non-fictie) is geschreven door zangeres, actrice en vlogger Carrie Hope Fletcher. Het boek gaat over hoe het is om op te groeien en is daarom vooral gericht op tieners en pubers. Fletcher schrijft over haar eigen belevenissen van toen zij zelf een tiener was en geeft haar lezers advies over hoe je bepaalde lastige situaties goed kan aanpakken.

Over het boek

'All I Know Now: Wonderings and Reflections on Growing Up Gracefully' is het debuutboek van Carrie Hope Fletcher. Het is een non-fictie verhaal waarin Fletcher schrijft over het opgroeien als een tiener; de problemen waar je mee te maken zult krijgen en hoe je deze kunt oplossen. Het boek staat vol met adviezen over wat je in bepaalde situaties kunt doen en hoe je met problemen om moet gaan. Bovendien vertelt Fletcher veel over haar eigen jeugd, de lastige problemen die ze is tegengekomen en hoe ze uiteindelijk de puberteit heeft 'overleefd'.

Het feit dat Fletcher een musicalactrice is schemert ook door in het boek; ze heeft namelijk een wel heel bijzondere inhoudsopgave gecreëerd. Zo heeft ze op het einde een 'props' (rekwisieten) sectie gemaakt waarin je informatie vindt over allerlei organisaties die je met zeer uiteenlopende problemen kunnen helpen. Ze schrijft namelijk dat ze zelf geen diploma heeft om mensen te helpen, dus kun je achterin het boek kijken als je 'professionele hulp' nodig hebt. Het 'echte' verhaal bestaat uit 8 delen, die 'Acts' genoemd worden. Deze 'Acts' bespreken allemaal een ander thema. Daarnaast is elk deel ook nog opgedeeld in verschillende hoofdstukken, die meer toelichting geven bij elk thema.

Het boek is juni 2015 alleen te verkrijgen in het Engels, maar de taal die gebruikt wordt is vrij simpel, dus kun je het boek gemakkelijk in het Engels lezen.

Thema's in het boek

Fletcher geeft in haar boek advies over verschillende onderwerpen. Zoals eerder genoemd bespreekt ze in het algemeen 8 thema's. Deze thema's zijn:
  • Vrienden (maken)
  • Niet iedereen gaat je aardig vinden en waarom dat prima is
  • Liefde/Liefdesverdriet
  • Het internet
  • Pesten
  • Je dromen waar maken
  • Gelukkig zijn in het leven
  • Je ouders

Over de schrijfster

Carrie Hope Fletcher (geboren op 22 oktober 1992 in Harrow, Londen) woont in haar eigen appartement in Londen. Ze speelt sinds 2013 Éponine in de musical Les Misérables, in Londens West End en zal daar die rol daar blijven spelen tot eind 2015. Verder is ze een zangeres en heeft ze haar eigen YouTube kanaal; 'ItsWayPastMyBedtime', met meer dan 570.000 abonnees. Op dit kanaal praat ze over van alles en nog wat; ze heeft het over gebeurtenissen uit haar leven, over Disney (waar ze gek van is) en de laatste tijd ook veel over haar eigen boek. Maar ze geeft op dit kanaal met name veel advies aan haar jonge volgers, en daardoor wordt ze nu gezien als 'honourary big sister' voor vele jongeren over de hele wereld.

Fletcher heeft ook een andere plek waar ze tieners advies geeft; namelijk op haar blog 'All I Know Now'. Ze heeft het altijd leuk gevonden om te schrijven en is daarom deze blog begonnen. In 2013 heeft een uitgever haar aangesproken en gevraagd of ze van haar blog een boek wou schrijven. Ze heeft dus veel inspiratie van haar blog gehaald en het is vanwege haar blog dat 'All I Know Now' nu in de winkels ligt.

Carrie Hope Fletcher heeft ook een zeven jaar oudere broer, Tom Fletcher, die bekend is omdat hij bij de populaire, Britse bands 'McBusted' en 'McFly' zit en tevens een vlogger is. Daarnaast heeft ze ook een vriend; Pete Bucknall. Hij maakt net als zij video's op YouTube en werkt voor de game 'Guitar Hero Live'.

Beoordeling

De mooie schrijfstijl van Carrie maakt 'All I Know Now' een erg fijn om het boek te lezen. Ze legt de dingen die ze heeft meegemaakt op een leuke manier uit en geeft zeer goed advies. Ze behandelt alle onderwerpen waar je aan zou kunnen denken als je aan problemen in het leven van een tiener denkt. Zo is er voor ieder wat wils en mocht je het hele boek niet willen uitlezen, dan kun je het onderwerp zoeken waar jij in geïnteresseerd in bent en hierover lezen.

Het boek leest vlot en je legt het met een blij gevoel weg zodra je het uit hebt. Bovendien doet het boek waar het voor bedoeld is; het helpt tieners om met bepaalde vervelende situaties beter om te gaan.

Wat het boek extra bijzonder maakt is dat ze zo eerlijk is en oprecht haar lezers wil helpen en daardoor heel aardig overkomt. Ook is haar advies zeer inzichtelijk, omdat ze zelf door alle moeilijke situaties is geweest die je als tiener meemaakt, dus weet ze heel goed waar ze het over heeft.

Informatie

Auteur: Carrie Hope Fletcher
Uitgever: Little, Brown
Jaar en plaats van uitgave: 2015, Londen, Groot Brittannië
ISBN: 978-0-7515-5751-0
© 2015 - 2019 Charohavermans, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Two of a kind, een Amerikaanse televisieserieTwo of a kind, een Amerikaanse televisieserieTwo of a kind is een Amerikaanse televisieserie die in 1998 voor het eerst werd uitgezonden. De hoofdrollen in deze kome…
Bronnen en referenties
  • http://www.bookdepository.com/All-I-Know-Now-Carrie-Hope-Fletcher/9780751557510
  • http://www.bol.com/nl/p/all-i-know-now/9200000036004228/
  • http://ecx.images-amazon.com/images/I/51MkwmT8tUL._SY344_BO1,204,203,200_.jpg

Reageer op het artikel "All I Know Now: boekrecensie"

Infoteur: Charohavermans
Laatste update: 11-06-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Schrijf mee!