InfoNu.nl > Hobby en Overige > Boeken > VIP-lijst boeken van Zoey Dean
recensie

VIP-lijst boeken van Zoey Dean

VIP-lijst boeken van Zoey Dean De boeken van de VIP-lijst serie vertellen over het leven van rijke meiden in L.A. Het zijn boeken die voornamelijk bedoeld zijn voor tienermeiden, maar ook voor volwassenen zijn het hele leuke boeken. Het rijke leven is vaak niet zo makkelijk als het lijkt, zeker niet voor de jongere generatie, die zitten namelijk niet te wachten op concurrentie van een rijke, mooie en slimme meid.

Algemeen

De boeken van de VIP-lijst serie zijn geschreven door Zoey Dean en de originele boeken zijn geschreven in het Engels. In het Engels heet de serie The A-list. In totaal zijn er tien delen geschreven, helaas zijn er tot nu toe nog maar vier boeken vertaald in het Nederlands en waarschijnlijk wordt de rest van de serie niet meer vertaald, aangezien de laatste Nederlandse vertaling in 2008 was.

De VIP-lijst - The A-list

  1. Van New York naar L.A. - The A-list
  2. Beverly Hills High - Girls on film
  3. Malibu Beach - Blonde ambition
  4. Sunset boulevard - Tall cool one
  5. Back in black
  6. Some like it hot
  7. American beauty
  8. Heart of glass
  9. Beautiful stranger
  10. California dreaming

Genre

Het genre van de boeken in Teen Chicks, dit is een boek dat geschreven is voor tienermeiden, maar als volwassenen zijn het ook hartstikke leuke boeken.

De boeken

De boeken gaan voornamelijk over het leven Anna Percy, zij is mooi, rijk en intelligent. Ze leeft een rijk leven en op haar kleding kast is bijna elke vrouw jaloers. Haar moeder wil met een vriendin op wereldreis en Anna verhuist daarom naar haar vader die in Los Angeles woont. Ze gaat daar naar een nieuwe school, Beverly Hills High, en het is afwachten of ze daar geaccepteerd gaat worden. Er zitten vele verwende rijke meiden op school die niet op concurrentie zitten te wachten. De boeken zijn makkelijk te lezen, zoals een chicklit hoort te zijn. De letters zijn niet te groot en niet te klein, gewoon goed om te lezen.

Van New York naar L.A.

ISBN 90 6974 683 2
Uitgeverij Arena Amsterdam

Anna Percy is 17 jaar en heeft een saai, voorspelbaar leven. Ze woont in New York bij haar moeder. Haar moeder wil echter een wereldreis gaan maken, een reden voor Anna om naar haar vader in Los Angeles te verhuizen. Ze besluit dat ze dan ook gelijk een andere leefstijl aan wil nemen. In het vliegtuig richting L.A. wordt ze al gelijk gevraagd voor een huwelijksfeest. Ze besluit op het aanbod in te gaan en komt dan in een wereld vol jaloezie, haat, valsheid en achterbaksheid. Is dit wel wat ze wil? En hoe zal ze haar 'nieuwe' leven moeten aanpakken in deze wereld die heel anders is als New York?

Beverly Hills High

ISBN 90 6974 699 9
Uitgeverij Arena Amsterdam

Als Anna Percy is verhuisd naar Los Angeles heeft ze helemaal geen zin om naar school te gaan. Ze gaat toch, omdat ze wel moet, en komt in de klas waar de drie grootste bitches zitten, namelijk Sam, Cammie en Dee. Gelukkig snapt ze al snel dat ze deze meiden niet moet vertrouwen. In L.A. zijn namelijk maar weinig mensen te vertrouwen. De drie bitches doen ook alsof ze elkaar grootste vrienden zijn, maar achter elkaars rug om genieten ze van elkaars ellende en gunnen ze elkaar het licht in de ogen niet. Haar zus Susan is weggestuurd uit een afkickkliniek voor alcohol en drugs en komt ook naar L.A. Anna voelt zich verplicht om haar verder te helpen, maar zou dat haar ook lukken als haar droomjongen in beeld komt?

Malibu Beach

ISBN 90 6974 700 6
Uitgeverij Arena Amsterdam

Anna heeft met veel geluk een stageplek weten te krijgen en wel bij een van de grootste televisieproducten. Het enige nadeel is dat de eigenaar van dit bedrijf de vader is van Cammie, een van Anna's grootste rivalen. Nu ze in elkaars wereld zitten, komen ze elkaar vaak tegen. Het is maar de vraag hoe alles gaat lopen, aangezien Cammie heel achterbaks is. Het duurt ook niet lang voor er familie- en relatieproblemen ontstaan.

Sunset Boulevard

ISBN 978 90 6974 986 0
Uitgeverij Arena Amsterdam

Anna heeft inmiddels haar draai wel weten te vinden in haar rijke leven. Haar vader heeft interesse om een luxe resort te kopen in Mexico en vraagt Anna om daar een bezoek aan te brengen. Natuurlijk hoeft ze daar niet erg lang over na te denken. Helaas loopt niet alles zoals gepland en ook haar rivale Cammie verschijnt weer op het toneel. Jaloezie, geroddel, liefde, mode en meer komen allemaal aan bod in dit boek.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "VIP-lijst boeken van Zoey Dean"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 04-09-2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Boeken
Schrijf mee!