InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Habbo: Het promoten van je kamer

Habbo: Het promoten van je kamer

Habbo (ook bekend als habbohotel) is een online spel gericht op jongeren. Wellicht speel je het en heb je ook al een mooie habbokamer gemaakt. Veel habbo's vinden het lastig om hun kamer te promoten, om er mensen in te krijgen. Er zijn verschillende manieren om habbo's in je kamer te krijgen (en te houden).

Een mooie kamer is het halve werk

Zorg dat je kamer er goed uitziet. Habbo's blijven langer in je kamer als je kamer er goed uitziet. Zorg dat je bij elkaar passende meubi hebt, zodat jouw kamer één leuke stijl krijgt. Zorg voor behang en een vloer (of gebruik een zogeheten 'sfeerverlichter').

Zoals je als habbo al gemerkt hebt; meubi kosten credits, die worden betaald met echt geld. Als je al (wat) meubi hebt, hoef je niet meteen opnieuw credits te kopen; je kan jouw meubi ook ruilen met andere habbo's.

Habbo's naar je kamer krijgen

Nu je eenmaal een mooie kamer hebt, is het tijd om habbo's in jouw kamer te krijgen. Wat vaak het beste werkt is het roepen van je habbovrienden. Dit doe je als volgt:
  • Ga naar je kamer waar je wil dat je habbovrienden komen.
  • Rechtsonderin je habboscherm staat 'vriendenlijst'. Hier klik je op.
  • Selecteer al je vrienden die online zijn door er op te klikken.
  • Klik onderaan je vriendenlijstscherm op het tweede icoontje (een kamer met het pijltje dat daarnaar wijst).
  • Nu krijg je een nieuw schermpje te zien. Hier kan je een leuke uitnodiging schrijven. Het is de kunst om het kort maar krachtig te houden. Smeek niet of je vrienden willen komen, maar maak ze nieuwsgierig! Jouw vrienden moeten het idee hebben dat het bij jou gezellig is, of dat er bij jou iets te winnen valt.
  • Druk op verzend.

Nu hebben jouw vrienden je berichten gekregen en al snel zul je zien of ze naar je kamer komen. Ondertussen kan je jouw kamer adverteren en in de eventlijst plaatsen. De eventlijst is een extra lijst in de navigator waar alle evenementen nog eens op rij staan. Het adverteren van je kamer doe je met de Duckets die je gratis verkrijgt door o.a. online te zijn (de kosten zijn 15 Duckets voor 2 uur in de eventlijst staan) Het adverteren van je kamer doe je als volgt:
  • Ga naar je kamer waar je wil dat de habbo's komen (als je daar nog niet bent).
  • Klik rechts in het scherm op het balkje 'adverteer kamer'.
  • Nu opent de catalogus en kan je een naam en beschrijving voor je advertentie verzinnen. Opnieuw is het de kunst om het kort maar krachtig te houden.
  • Als je klaar bent, klik dan op koop. Onthoud: Het promoten van je kamer is gratis, mits je genoeg Duckets hebt.
  • Nu staat de kamer in de eventlijst in de kamernavigator. Meer habbo's zullen je kamer zien en hopelijk komen ze ook even langs.

Dit zijn de twee manieren om habbo's in je kamer te krijgen. Zijn er al een paar habbo's in je kamer? Vraag hun dan ook om hun vrienden te roepen; hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ga opnieuw niet smeken, maar vraag ze vriendelijk om dit te doen. Zodra je kamer wat voller begint te raken hoef je jouw vrienden niet meer te roepen; jouw kamer staat dan in de lijst van kamers met de meeste gasten. Dat is de plek waar een heleboel habbo's kijken, en met een beetje mazzel komen de habbo's dan vanzelf langs in je kamer.

Tips en waarschuwingen

  • Zorg dat je kamer een opvallende en duidelijke naam heeft.
  • Zorg ook dat je tags (zoektermen) in je kamerinstellingen goed zijn. Veel habbo's zijn specifiek op zoek naar één bepaald soort kamer, en dan zoeken ze in de navigator. Zorg daarom dat jij in de kamertags 'ruilen' hebt als je een ruilkamer hebt, 'stoelendans' als je een stoelendans hebt, ga zo maar door.
  • Als er geen habbo's komen, dan betekent dat niet meteen dat je iets verkeerd hebt gedaan. Vaak ligt het aan het tijdstip of aan de hoeveelheid (goede) vrienden die er online zijn, hoe druk je kamer wordt. Als er geen habbo's in je kamer komen, probeer het dan op een ander tijdstip nog eens.
  • Ga niet in andere kamers omroepen dat habbo's naar je kamer moeten komen. Dit stoort andere habbo's, de kans is groot dat je door de kamereigenaar weggestuurd wordt en je loopt het risico om een ban te krijgen.

Lees verder

© 2013 - 2017 Flippo, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Habbo: Het maken van vrienden (tips en waarschuwingen)Habbo (ook bekend als habbohotel) is een online spel gericht op jongeren. Het is de ideale plek om online vrienden te ma…
Hoe maak ik een account aan bij Habbo Hotel?Hoe maak ik een account aan bij Habbo Hotel?Habbo Hotel is een grote online gemeenschap waar iedereen een gratis account kan aanmaken. Hoe maak je een account aan b…
Habbo: Het bouwen van je kamer (Tips en ideeën)Habbo (ook bekend als habbohotel) is een online spel voor tieners. Wellicht heb je al (wat) meubi en wil je een kamer bo…
Sunnieday, het online spelSunnieday is een online spel wat gratis gespeeld kan worden. Sunnieday lijkt op het populaire Habbo Hotel maar is minder…
Habbo Hotel, het hacken van wachtwoorden is strafbaarHabbo Hotel, het hacken van wachtwoorden is strafbaarHabbo Hotel krijgt regelmatig klachten van ouders en kinderen, dat een account gehackt is. Iemand heeft het wachtwoord v…
Bronnen en referenties
  • www.habbo.nl

Reageer op het artikel "Habbo: Het promoten van je kamer"

Infoteur: Flippo
Gepubliceerd: 13-03-2013
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Special: Habbo
Schrijf mee!