InfoNu.nl > Hobby en Overige > Strips > Manga: Ichigo 100%

Manga: Ichigo 100%

Ichigo 100% is een manga/anime die gaat over een jongen die op 4 meisjes valt. Deze 4 meisjes vallen ook op hem. Hij wil echter maar één vriendin. Wie moet hij kiezen? De manga/anime Ichigo 100% is gemaakt door Mizuki Kawashita. De serie wordt ook wel Strawberry 100% of Aardbei 100% genoemd.
Genre: Romantiek/Comedy Ecchi, Shounen

Het verhaal

Het gaat over de jongen Junpei Manaka. Hij wordt verliefd op vier verschillende meisjes. Deze meisjes zijn ieder ook weer geïnteresseerd in hem. Hij besluit dat hij er één moet kiezen, maar dat is moeilijker dan hij dacht.
Manaka is een student die later filmmaker wil worden. Hij richt later ook een filmclubje op, waar alle meisjes ook in zitten.

Als eerste ontmoet hij Aya Toujou. Ze zit bij Manaka op school. Ze is rustig en bescheiden en niet zo luidruchtig als de anderen.
Daarna komt Tsukasa Nishino. Zij zit ook bij Toujou en Manaka op school. Ze is het populairste meisje van de school. Ze vindt zichzelf ook geweldig, en is nogal arrogant.
Als derde is er Satsuki Kitaoji. In eerste instantie heeft Manaka ruzie met haar, omdat hij haar per ongeluk had gefilmd. Later wordt dit minder, en begint Satsuki Manaka steeds leuker te vinden. Ze komt later ook bij Manaka op school.
Het laatste meisje is Yui Minamito. Zij was het vroegere buurmeisje van Manaka, maar nu is ze weer terug. Ze verblijft ook in Manaka's huis, waar Manaka zich nogal aan ergert. Ze is een stuk jonger dan Manaka, en zit dan ook niet bij hem op school. Ze gaat hem echter later wel helpen bij het filmclubje.

Het is vooral dankzij Manaka's filmclub dat hij niet weet wie hij moet kiezen. Als hij alleen is met Toujou, merkt hij dat ze heel lief is, en wil hij bij haar zijn. Maar als hij dan het volgende moment bij Nishino zit, en ziet hoe knap ze wel niet is, begint hij weer te twijfelen. Dan is er nog Yui, die de hele dag om hem heen hangt, hij kan niet om haar heen. En ook Satsuki ziet hij wel zitten. Ze hebben dan nogal vaak een meningsverschil, toch begint Manaka haar leuk te vinden.

De manga

De manga bevat 19 volumes. Deze zijn niet in veel winkels verkrijgbaar, omdat deze serie meer bekend is van de anime dan van de manga. Je kunt deze ook niet lezen in het Nederlands, ze zijn alleen in het Engels verkrijgbaar.

De anime

De anime is bekender dan de manga, en er zijn op dit moment 12 episodes. Plus nog de OVA, maar daar kun je later nog wat over lezen. Je kunt deze anime niet in het Nederlands kijken, alleen in het Japans met Engelse ondertiteling.

De stem van Manaka is ingesproken door Kenichi Suzumura
De stem van Toujou is gedaan door Mamiko Noto
Nishino werd vertolkt door Megumi Toyoguchi
Satsuki is ingesproken door Sanae Kobayashi
De stem van Yui is ingesproken door Nana Mizuki

OVA

De OVA is een apart deel van de serie. Het is niet van toepassing op het verhaal, maar het heeft er wel mee te maken. De OVA van deze serie gaat over de Ichigo pantsu (de aardbeien slipjes) die de wereld over willen nemen.
De Ichigo pantsu nemen alle meisjes over. Zo proberen ze aan de macht te komen. Manaka is de enige die hier iets van weet, en moet proberen om de Ichigo pantsu tegen te houden, en de meisjes en de wereld te redden. Gaat dit hem lukken?
De OVA bevat 4 afleveringen.
© 2011 - 2019 Missmaris, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De Japanse AnimeZonder het door te hebben komen mensen vaak in aanraking met Anime. De meesten hebben wel eens van deze term gehoord, ma…
Wat is beybladen en waar komt het vandaan?Bij de kinderen onder ons is een beyblade wel bekend, maar als leraar of ouder is het soms heel moeilijk om telkens mee…
Japanse anime - Wat is dat?De meesten mensen kennen de term wel, anime en manga. Veel mensen hebben wel eens anime gezien zonder dat door te hebben…
Manga & Anime: Een nieuwe cult die de wereld veroverdOver de hele wereld kennen mensen het fenomeen, van Noorwegen tot Zuid-Afrika: Manga en anime, Japanse strips en de gean…
Cardcaptor Sakura: Een klassieke anime en mangaCardcaptor Sakura die onder het type shōjo-magical girl valt, is een echte klassieker die erg populair was in Japan…
Bronnen en referenties
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Ichigo_100%25

Reageer op het artikel "Manga: Ichigo 100%"

Infoteur: Missmaris
Laatste update: 05-08-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Strips
Schrijf mee!