InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Nintendo DS: hoe activeer ik de media player?

Nintendo DS: hoe activeer ik de media player?

Nintendo DS: hoe activeer ik de media player? Inmiddels is de Nintendo DS niet meer weg te denken uit de huidige kinderwereld. Tijdens vakanties fungeert dit wonderlijke apparaatje zelfs als vriendjes- en vriendinnetjesmaker. In een universele, voor volwassenen, onbegrijpelijke Nintendo spelletjestaal, overbruggen kinderen moeiteloos taalbarrières. Maar wist u dat de Nintendo DS ook uitstekend dienst doet als media player? Lees verder over de mogelijkheden..

De mogelijkheden van de Nintendo DS & DSi

De Nintendo DS Lite wordt op de markt gebracht als een spelletjescomputer en natuurlijk is dat ook de hoofdzaak. Maar het is zeker de moeite waard de extra's die de DS Lite te bieden heeft toe te passen. In een handomdraai verander je de DS Lite in een multi media player!

Wat heb ik nodig voor de MP3 player:

  • M3DS Real Adapter
  • MicroSD geheugenkaart

Uitleg over de M3SD kaart en MicroSD geheugenkaart:

De M3DS Real Adapter bestaat uit een kaart die identiek is aan een Nintendo DS spelletje en ook in hetzelfde slot gaat van de Nintendo DS. Het MicroSD geheugenkaartje past op zijn beurt weer in de M3DS kaart, waarmee je de M3DS kaart voorziet van geheugen, want dat heeft de kaart zelf niet. De goedkoopste geheugenkaart van 2 GB kost ongeveer vijf euro extra, een 4 GB MIcroSD geheugenkaart kost tien euro extra en een 8 GB geheugenkaart twintig euro extra. De M3DS Adapter zelf kost zonder geheugenkaart ongeveer dertig euro.

Bij de M3DS kaart wordt altijd de cardreader geleverd. De MicroSD geheugenkaart past in de cardreader, die voorzien is van een USB connector, waarmee je de cardreader, via een USB poort op de computer aansluit. Vervolgens is de kaart uit te lezen en kunt u bestanden verwijderen en toevoegen.

Hoe activeer ik de media player?

Wanneer u de M3DS kaart in de Nintendo DS klikt, waar anders een Nintendospelletje in wordt geschoven, komt op het bovenste scherm van de DS met grote letters M3 DS Real te staan en op het onderste scherm zeven menubuttons. Onder de eerste button zijn de Nintendo DS spelletjes ondergebracht. De vijfde button met als icoon een dvd, muzieknoot en film, heet Media. Als u daar op klikt, komt u in een appart menu, waar de muziekbestanden onder de muziekbutton zijn ondergebracht en de filmbestanden onder de filmbutton. Deze mappen ziet u ook wanneer de kaart op de computer wordt uitgelezen.

Muziekbestanden toevoegen

Het beste kunt u MP3 muziekbestanden toevoegen. U leest de kaart uit op de computer, gaat naar de map 'muziek' en vervolgens gaat u naar uw eigen muziekmap op de computer. U klikt de MP3 bestanden aan die u op de kaart wil hebben, met de rechtermuisknop klikt u op Kopieren. Dan gaat u naar de openstaande muziekmap van de kaart en klikt u met de rechtermuisknop op Plakken. Nu worden de muziekbestanden op de kaart gezet. En kunt u de muziek op de Nintendo afspelen..

Films op de Nintendo DS afspelen:

Hiervoor heb je een kaart nodig die films kan afspelen. De M3DS kaart kan dit niet. Bij voorkeur koopt u voor dit doeleind de EZFlash V kaart. Dit is een flashkaart waar de software al in zit voor het afspelen van films op de Nintendo DS.
Het formaat van de films moet DPG zijn. De films die u op uw computer heeft staan zijn meestal van DIVX of XVID formaat. Dit zijn AVI bestanden die dus moeten worden geconverteerd naar DPG formaat. De software die de AVI bestanden kan omzetten naar DPG formaat heet DPGtools. Deze software kunt u via Google opzoeken en vervolgens downloaden.

Wat maakt de Nintendo DS Lite tot zo'n overweldigend sukses?

Naast de juiste marketing van Nintendo is de DS Lite een spelcomputer, waarbij met name het enorme assortiment Mario - spellen erg tot de verbeelding van kinderen spreekt. Ook de volwassen spellen, zoals braintraing en Sudoko heeft ertoe geleid dat de DS Lite voor een breder publiek aantrekkelijk werd. Bovendien is de DS Lite robuust uitgevoerd, wat een absolute must is in kinderhanden! Ook de capaciteit van de batterij is dermate groot dat er ruim 15 uur ononderbroken op gespeeld kan worden. Kinderen ervaren de DS Lite als hun kleine, veilige wereldje, waarin ze zo nu en dan zich kunnen terugtrekken.

De voordelen van de Nintendo DS & DSi op een rijtje:

  • spelcomputer en mediaplayer in één; hierdoor worden apparaten als een MP3-speler en een DVD-speler overbodig
  • Vanwege het sterke marktconcept is de software van de spellen in een kort tijdbestek snel doorontwikkeld, waardoor de spellen geavanceerd zijn en er prettig mee te spelen is.
  • De DS-Lite is via de Master / slave optie goed als multiplay spelcomputer te gebruiken.
  • De DS-Lite is duurzaam uitgevoerd, waardoor de prijs betaalbaar blijft. Hij gaat lang mee.
  • De batterij heeft een zeer goede capaciteit en is ook weer snel op te laden.
© 2009 - 2019 Nautisc1, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Spelconsoles vergelijken, hoe kies je de besteSpelconsoles vergelijken, hoe kies je de besteAls je spelconsoles gaat vergelijken is het belangrijkste dat je kijkt naar het soort spellen dat je wilt gaan spelen. D…
Alle soorten van de Nintendo DSAlle soorten van de Nintendo DSDe Nintendo DS is een gat in de markt, iedereen heeft er wel van gehoord en heel veel mensen hebben er één of meerdere.…
Nintendo DSi heeft vele mogelijkhedenDe mogelijkheden van de Nintendo DSi zijn gigantisch. De spelcomputer heeft twee bewegingsgevoelige camera's en een inte…

Reageer op het artikel "Nintendo DS: hoe activeer ik de media player?"

Reactie

Lonneke Brittijn, 07-02-2012 11:05 #1
Mijn zoon heeft sinds kort een dsi. Ik heb een sd kaart van 8 GB aangeschaft, zodat hij ook bijvoorbeeld vakantie foto's en filmpjes kan bekijken. De foto's kan hij wel bekijken via Nintendo DSI Camera, maar er is geen programma om de filmpjes mee af te spelen! Weet iemand welk programma ik dan moet kopen in de DSI Shop?

Infoteur: Nautisc1
Laatste update: 24-01-2011
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Reacties: 1
Schrijf mee!