InfoNu.nl > Hobby en Overige > Spellen > Score! Hero - recensie verslavende smartphonegame
recensie

Score! Hero - recensie verslavende smartphonegame

Score! Hero - recensie verslavende smartphonegame Steeds meer mensen gebruiken dagelijks een mobiele telefoon. De evolutie van het 'mobieltje' is echter zo ver doorgegaan dat men er tegenwoordig niet alleen meer mee belt, maar alles doet wat op een computer ook zou kunnen. Naast sms'en, e-mailen en het nieuws lezen is het mogelijk om vrij geavanceerde spellen te spelen op een smartphone. 'Score! Hero' is een perfect voorbeeld van een typisch mobiel spelletje: simpel, entertainend en verslavend.

First Touch Games

De applicatie 'Score! Hero' is ontwikkeld door een gamestudio genaamd 'First Touch Games'. Dit is een studio die zich heeft toegelegd op het creëren van games voor smartphones en tablets. Net zoals in 'Score! Hero' is in voorgaande games van de studio 'voetbal' het thema. Eerder maakte de studio al verschillende apps voor zowel iOS als Android:
  • First Touch Soccer (eerste versie in 2011, later FTS14 en FTS15)
  • Dream League Soccer
  • Euro Soccer
  • Hero!

Bron: Http://www.firsttouchgames.com/w/?page_id=2485Bron: Http://www.firsttouchgames.com/w/?page_id=2485

Score! Hero

De game 'Score! Hero' kwam uit op 6 augustus 2015 voor iOS. Kort daarna was de game ook voor Androidgebruikers te downloaden. Het spel biedt een simpele speelwijze aan die toch een leuke ervaring biedt. Het spel heeft eind december 2015 bijna 300 levels. In het spel speel je een jonge voetballer die steeds verder in zijn carrière komt. Door de levels en seizoenen heen word je gekocht door andere clubs, speel je interlands bij je nationale team en wordt de druk die op je schouders ligt steeds groter.

Speelwijze

Het is redelijk simpel om de basistechniek van het spel onder de knie te krijgen. Het spel bestuur je door over het scherm een lijn te trekken. De bal wordt dan in die richting geschoten door de speler die op dat moment de bal heeft. Als de bal niet wordt onderschept door een tegenspeler ontvangt de speler waar de bal naartoe werd geschoten de bal. De speler brengt zich in positie om te gaan schieten en het beeld staat stil. Met stippellijnen is aangegeven waar de speler naartoe kan schieten. Door een nieuwe lijn te trekken wordt de bal weer geschoten en gaat het spel verder. Een schot op doel maken verloopt op dezelfde manier, de lijn wordt nu richting het doel getrokken.

Door te 'pannen' (twee vingers tegelijk op het beeldscherm naar elkaar toe of uit elkaar te bewegen) kan er in- en uit gezoomd worden. Dit is soms handig om de positie van teamgenoten te zien en de positie van de tegenstanders. Door buiten het gebied waarin geschoten kan worden met de vinger van links naar rechts, of rechts naar links, over het scherm te gaan kan tot een beperkte hoek rondgekeken worden. Het doel daarvan is ook om de spelers te kunnen zien en eventueel de bal toe te spelen.

Bron: Https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwi0xfiL4-PJAhXBXQ8KHSu5BFBron: Https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwi0xfiL4-PJAhXBXQ8KHSu5BF
Uiterlijk
Het spel is niet zo gemaakt dat het lijkt alsof je een voetbalwedstrijd kijkt. Alle beelden zijn overduidelijk getekend. Dit neemt niet weg dat het spel een fijn uiterlijk heeft. Mede door de herhalingen die langzaam worden afgespeeld en door de vreugdedansjes die spelers doen geeft dit spel iets extra's. Daarnaast is het verhaal achter het spel mooi weergegeven met krantenartikeltjes en tekst die de toestand in de wedstrijd verklaart.

Gebruiksgemak

Het spel speelt prettig. De besturing is makkelijk onder de knie te krijgen. Dat betekent niet dat er niets meer te leren valt! Hoe meer je het spel speelt, hoe beter je aanvoelt hoe de bal het best gespeeld kan worden en hoe de spelers reageren op een situatie. De spelers zijn namelijk niet altijd even natuurgetrouw. Omdat het spel niet dezelfde mogelijkheden als bijvoorbeeld 'Fifa 2015' heeft, zijn de mogelijkheden soms beperkt. De spelers draaien soms weg van situaties waarin ze bijvoorbeeld eenvoudig langs de verdediging hadden kunnen sprinten. Het systeem zorgt er echter voor dat ze stoppen met lopen en gedwongen moet je dan een bepaalde kant op schieten. Dit is soms frustrerend, maar het is begrijpelijk dat de makers van het spel dit gedaan hebben om het spel niet al te ingewikkeld te maken.

Een ander nadeel van dit spel is het feit dat je zogenaamde 'lives' nodig hebt om te spelen. Je hebt er vijf en per 'life' kun je drie pogingen doen. Als een tegenstander de bal onderschept kost je dat een poging. Als je 'lives' op zijn kun je een kwartier wachten, dan krijg je er drie nieuwe pogingen bij. Je kunt ook een reclamefilmpje kijken voor twee nieuwe pogingen. Hoewel dit een mooi systeem is om het spel gratis te houden is het wel erg vervelend dat je na een minuut of tien spelen door je pogingen heen bent.

Conclusie

'Score! Hero' is een leuke mobiele game. Het is een ideaal spel om even te spelen terwijl je op de bus staat te wachten. Als je langer wilt spelen is het probleem van de beperkte pogingen aan de orde. In de Play Store kreeg 'Score! Hero' uit ruim 400.000 beoordelingen een 4,7 (uit 5) en dat is het ook absoluut waard!

Lees verder

© 2015 - 2017 Dutchguy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Hoe kun je applicaties downloaden via Android Market?Hoe kun je applicaties downloaden via Android Market?Net een nieuwe smartphone met Android? Weet je nog niet hoe deze werkt maar wil je toch de reisplanner alvast installere…
De beste voetbalmanager games op een rijtjeDe beste voetbalmanager games op een rijtjeVoetbal is één van de populairste sporten in Nederland. Ook op het gebied van gamen is voetbal erg populair. De zogenoem…
Advertenties op je telefoon blokkeren: Adblock PlusAdvertenties op je telefoon blokkeren: Adblock PlusHeb je ook zo'n last van vervelende reclames op je Android-telefoon tijdens het spelen van je favoriete spel of het kijk…
Gratis beste Android Apps van 2012 - Gratis downloadenGratis beste Android Apps van 2012 - Gratis downloadenHier kun je de beste Adroid apps van 2012 vinden. Zowel gratis Android apps als betaalde apps voor de tablet en de smart…
Play Store, de App-store voor AndroidPlay Store is de naam van de applicatiewinkel voor Android-toestellen. Via de Play Store kan men verschillende applicati…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: http://www.firsttouchgames.com/w/?p=2504
  • http://www.firsttouchgames.com/w/?page_id=2485
  • Afbeelding bron 1: http://www.firsttouchgames.com/w/?page_id=2485
  • Afbeelding bron 3: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwi0xfiL4-PJAhXBXQ8KHSu5BF

Reageer op het artikel "Score! Hero - recensie verslavende smartphonegame"

Infoteur: Dutchguy
Gepubliceerd: 18-12-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Spellen
Recensies…
Schrijf mee!