InfoNu.nl > Hobby en Overige > Speelgoed > De Wubble Bubble Ball: bel die niet knapt

De Wubble Bubble Ball: bel die niet knapt

De Wubble Bubble Ball is een opblaasbare bal die er bijna net zo uitziet als een zeepbel. Het is net zo elastisch en beweegt op een zelfde manier. Het enige verschil is echter dat de Wubble Bubble Ball niet kapot kan knappen. In 2015 is het een ware trend bij kinderen. Wat is het precies voor een speelgoed en wat kun je ervan verwachten?

Bellen blazen

Iedereen kent de magie van het bellen blazen wel. Het is geweldig om bellen te blazen en deze te zien. Het grote nadeel van deze bellen is dat je er niet mee kan spelen. Gelukkig is daar iets op verzonnen: De Wubble Bubble Ball. Er wordt beweerd dat deze niet knapt, maar hoe zit het nou eigenlijk?

Wat is de Wubble Bubble Ball?

De Wubble Bubble Ball is een bal die je kunt opblazen met een speciale pomp. Je kunt van alles met de bal doen. Zo kun je ermee stuiteren, ermee gooien en er op zitten. De bal is ontzettend elastisch en stuitert heel goed. Het is een soort bel die niet knapt en kinderen vinden het geweldig. Het is niet geschikt voor kinderen onder de drie jaar. In 2015 is het een ware trend, zowel in Amerika als in Nederland. De Wubble Ball heeft verschillende prijzen gewonnen in Amerika, waaronder de National Parenting Center Seal of Approval, de Mr. Dad Approved Award en de Parent’s Choice Award.

Beschikbare kleuren

De Wubble Bubble Ball is beschikbaar in verschillende kleuren. In Nederland kun je hem krijgen in het roze en in het blauw. In Amerika zijn nog meer kleuren beschikbaar, waaronder groen, oranje en paars.

Oppompen

De Wubble Bubble Ball kan worden opgepompt met een bijgeleverde pomp of een eigen pomp. Hierbij kun je denken aan een elektrische luchtbeddenpomp. In de bijgeleverde pomp moeten wel vier grote D batterijen in. Deze worden niet meegeleverd bij de aankoop van de Wubble Bubble Ball. Probeer de pomp niet meer dan 75 procent van het aangeraden formaat op te pompen. Wanneer er te veel lucht in de Wubble Bubble zit, is de kans groter dat hij kapot gaat.

Vullen met helium of water?

Het is mogelijk om de Wubble Bubble te vullen met helium. Belangrijk is om dit niet volledig te doen, want je zult je bal dan kwijtraken. Ook wordt aangeraden om de bal dan niet mee naar buiten te nemen. Laat de Wubble Bubble Ball nooit oppompen met helium door kinderen, maar doe dit altijd onder het toezicht van een volwassen persoon. De Wubble Bubble Ball kan niet worden gevuld met water.

Vuil en de Wubble Bubble Ball

Vuil blijft heel gemakkelijk plakken aan de Wubble Bubble Ball. Hierbij kun je denken aan honden- en kattenharen, zand en stof. Het is raadzaam de bal goed schoon te houden. Dit kan gemakkelijk worden gedaan met een vochtige doek.

Kan hij echt niet kapot?

De Wubble Bubble kan wel degelijk kapot, maar hij zal niet knappen zoals een bel die je kunt blazen. Let er bij het spelen goed op dat je geen scherpe voorwerpen gebruikt en houd ook je nagels goed in de gaten. Pas ook goed op waar je met de bal speelt. Zo kunnen er problemen ontstaan wanneer je bijvoorbeeld op een stenen ondergrond speelt. Ook wanneer je de bal te groot oppompt, zal hij gemakkelijker knappen.

Waar te koop?

De Wubble Bubble Ball is te koop bij alle bekende speelgoedwinkels. Ook online kun je het speelgoed bestellen. De Wubble Bubble Ball kost 25 euro inclusief pomp en 15 euro zonder pomp. Houd er rekening mee dat de batterijen ook nog eens extra geld kosten. Wil je een speciale kleur? Dan kan deze het beste worden besteld vanuit Amerika. In dat geval moet je rekening houden met extra verzendkosten.
Gerelateerde artikelen
Trendy verfrissing - Aziatische bubble teaHet is bijna niet meer uit het straatbeeld weg te denken: bubble tea. Bubble tea, ook wel bekend onder de naam Pearl Tea…
Bubble Tea - thee met balletjesBubble Tea - thee met balletjesNa de koffietenten op elke hoek van de straat volgen de theebars: de theeverkopers gaan de strijd aan met de koffieketen…
Maak je eigen Bubble armband met deze werkbeschrijvingNa de wrap bracelet (die overigens nog steeds helemaal hot is) is er weer een nieuwe trend gesignaleerd; de Bubble armba…
Bubble Tea (BBT) – Melkthee met Tapioca balletjes uit AziëBubble Tea is in Azië al jarenlang een mateloos populair drankje. Behalve thee – wat de naam al doet vermoeden – bevat d…
De Swiss Ball is meer dan alleen een bal voor de fitnessBij fitness en fysiotherapie worden veel oefenmaterialen gebruikt. De keuze hierin is zeer ruim en sinds het begin van d…
Bronnen en referenties
  • http://www.bayareamommy.net/2014/11/wubble-bubble-ball-review/
  • http://www.toysrus.com/buy/as-seen-on-tv/wubble-bubble-ball-with-pump-blue-72060-34359696
  • https://www.youtube.com/watch?v=nS0ERBoIlZQ
  • https://www.youtube.com/watch?v=KFMQcQtzmsk
  • https://www.youtube.com/watch?v=_8n3VwG1xWA

Reageer op het artikel "De Wubble Bubble Ball: bel die niet knapt"

Infoteur: Writingsuus
Gepubliceerd: 12-08-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Speelgoed
Schrijf mee!