InfoNu.nl > Hobby en Overige > Kansspelen > Winkansen van Toto en Toto Select

Winkansen van Toto en Toto Select

Winkansen van Toto en Toto Select Twee loterijen die gericht zijn op voetbal, zijn Toto en Toto Select van de Lotto. Dit gokspelletje kan gewonnen worden door het voorspellen van voetbalwedstrijden. U bepaalt zelf de wedstrijden en de inleg.
Bij Toto en Toto select moet u van voetbalwedstrijden de uitslagen voorspellen. Bij de Toto gaat het om dertien geselecteerde wedstrijden die de deelnemers zo goed mogelijk moeten voorspellen. Bij Toto Select gaat het om drie tot zes door de deelnemer geselecteerde wedstrijden die hij goed moet voorspellen om te kunnen winnen. Per wedstrijd zijn er drie mogelijkheden, namelijk:
  • Optie 1: De thuisploeg gaat winnen
  • Optie 2: De uitploeg gaat winnen
  • Optie 3: Het wordt een gelijkspel

Toto 13

In de Toto 13 heeft de organisator dertien wedstrijden geselecteerd die goed voorspeld moeten worden. Indien u alle wedstrijden goed hebt voorspelt hebt u recht op de jackpot die minimaal 10.000 bedraagt. U kunt ook geldbedragen winnen indien u één of enkele foutjes hebt gemaakt. Voetbalkenners hebben een grotere kans om een prijs te winnen, maar het blijft moeilijk om een voetbalwedstrijd te voorspellen.

Toto Select

Bij Toto Select kunt u kiezen uit meer dan honderd voetbalwedstrijden om te voorspellen. Het gaat hierbij niet alleen om Nederlands voetbal, maar ook de buitenlandse competities zijn in het spel opgenomen.

Hoe werkt Toto Select

U kunt zelf kiezen op welke wedstrijden u wenst in te zetten. U moet minimaal drie wedstrijden uitzoeken en maximaal zes. Uit het grote aanbod aan voetbalwedstrijden is het over het algemeen niet moeilijk om eenvoudig te voorspellen wedstrijden te vinden, maar de prijs is onder andere afhankelijk van de quotering van de wedstrijd. Indien u kiest voor een overwinning van de op papier sterkste ploeg zult u een lagere quotering zien dan bij de voorspelling van een overwinning van de op papier zwakkere ploeg.

Voorbeeld:

Voor de bekercompetitie moet Ajax spelen tegen Haarlem uit de lagere divisie. De verwachting zal zijn dat Ajax deze wedstrijd gaat winnen. De kans dat Haarlem gaat winnen lijkt vooraf niet groot, dit zult u terugzien in de quotering. Indien u voorspelt dat Ajax wint, is de quotering bijvoorbeeld: 1,15. Dit wil zeggen dat uw inleg vermenigvuldigd gaat worden met 1,15 bij een juiste voorspelling. Voorspelt u dat Haarlem gaat winnen, dan kan de quotering wel oplopen tot 8,30.

Winkansen Toto

De winkansen zijn sterk afhankelijk van uw voetbalkennis. U hebt een kleine kans om op basis van geluk de dertien voorspellingen juist in te vullen. U hebt namelijk telkens kans uit drie opties, namelijk overwinning thuisploeg, overwinning uitploeg en een gelijk spel. In de Toto zullen de echte kenners een grotere kans hebben om de jackpot te winnen.

Winkansen Toto Select

De winkansen bij Toto Select zijn ook weer sterk afhankelijk van voetbalkennis, maar hier spelen ook nog andere factoren mee. U kunt uw winkans namelijk aanzienlijk vergroten door uitsluitend voor de handliggende keuzes te maken in voorspelbare wedstrijden. Hierdoor hebt u een grotere kans om te winnen, maar de te winnen prijs loont de moeite en het risico waarschijnlijk niet. U loopt namelijk kans dat u voor een klein winbedrag uw inleg verspeeld. Neemt u bijvoorbeeld drie wedstrijden met een winquotering van 1,15, dan kunt u bij een inleg van 1 winnen: 1,15 x 1,15 x 1,15 = 1,520875 x 1 = 1,52.
Gerelateerde artikelen
Nederlandse loterijenHeel veel Nederlanders wagen graag een gokje in een van de Nederlandse loterijen. Er zijn een aantal grote en bekende Ne…
Winkansen bij de Postcode LoterijWinkansen bij de Postcode LoterijDe winkansen bij de Postcode Loterij liggen lager dan de meeste andere Nederlandse loterijen. Bij de Postcode Loterij li…
De winkansen van de StaatsloterijDe winkansen van de StaatsloterijDoor mee te spelen met de Staatsloterij of andere loterijen, maakt u kans om grote geldbedragen te winnen. Deze kans is…
Winkansen kraslotenEén van de in Nederland legale gokspellen is de kraslot. Ze zijn te koop op alle verkooppunten van de Lotto en de Staats…
Bronnen en referenties
  • Toto.nl

Reageer op het artikel "Winkansen van Toto en Toto Select"

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 07-08-2009
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Kansspelen
Schrijf mee!