InfoNu.nl > Hobby en Overige > Hobby > DIY massagekaarsen maken

DIY massagekaarsen maken

Vind je het ook zo fijn om zo nu en dan een lekkere ontspannen avond te hebben? Dan is het misschien een idee om een romantisch avondje te plannen met een heerlijke massage. Dit kan met massageolie, maar een massagekaars is eigenlijk nog fijner. Dit is een kaars die verandert in massageolie als je hem aansteekt. Hierdoor heb je heerlijke warme olie die zorgt voor extra verzorging en ontspanning. Deze kaarsen zijn een leuk DIY projectje. Ze zijn niet lastig om te maken.

Massagekaarsen

Massagekaarsen zien er uit als gewone kaarsen. Ze hebben echter een laag smeltpunt, waardoor je ze goed als massageolie kunt gebruiken. Bovendien zijn er voedende boters en olie aan toegevoegd, die je huid verzorgen. Wanneer je de kaars uitblaast kun je de olie meteen op de huid gieten. Door het lage smeltpunt is dit niet te heet. De heerlijke warme olie zal zorgen voor een romantisch avondje.

DIY

Natuurlijk kun je massagekaarsen in de winkel kopen, maar ze zijn ook niet lastig om te maken. Met het maken van de kaars ben je niet langer dan een half uurtje bezig. Het fijne is dat je op deze manier zelf een lekker geurtje kunt kiezen en de massageolie extra verzorgend kunt maken.

Benodigdheden

  • 30 gram soywax mix
  • 30 gram cacaoboter
  • 30 gram amandelolie
  • 40 gram sheaboter
  • Geurolie die geschikt is voor kaarsen
  • Twee lontjes
  • Twee kannetjes (er zijn speciale kannetjes verkrijgbaar voor het maken van massagekaarsen, maak gebruik van een kannetje van 100 ml)
  • Pannetje
  • Alcoholspray

Werkwijze

Stap 1

Doe de soywax mix in een maatbeker of pannetje en verwarm het au-bain-marie. Dit is beter dan wanneer je het in de magnetron verwarmt, omdat het langzaam moet opwarmen. Het zal wel wat langer duren. Pas na twintig tot dertig minuten is de soywax vloeibaar.

Stap 2

Als de soywax mix gesmolten is, voeg je de cacaoboter en sheaboter toe. Verwarm dit nog heel even en roer het daarna goed door. Vervolgens kun je de amandelolie door het mengsel heen roeren. Je kunt eventueel ook nog een geurolie toevoegen. Zorg er wel voor dat deze geurstof geschikt is voor kaarsen.

Stap 3

Spray de kannetjes goed in met alcoholspray. Meestal wordt hier 70% alcohol voor gebruikt. Laat het mengsel nog een paar minuten afkoelen voor je het in de kannetjes giet. Wanneer je dit te snel doet, wordt de bovenkant van de kaars niet mooi glad. Als je het mengsel in het kannetje hebt gegoten, wacht je tot het een wazig witte kleur krijgt. Op dat moment kun je de lontjes er in zetten. Als je dit eerder doet, zullen ze snel omvallen.

Stap 4

Het duurt enkele uren voor de kaars helemaal opgedroogd is. Wanneer hij helemaal hard is, kunt je de lont op de goede maat knippen. Hij moet ongeveer een centimeter boven het oppervlak van de kaars uitkomen.
Wanneer je de kaars cadeau wilt geven, kun je hem leuk verpakken in een stukje folie met een lintje er omheen. Natuurlijk kun je de kaars ook gewoon lekker zelf gebruiken.

Gebruik

Steek je kaars ongeveer tien minuten voor gebruik aan. Het kleine kaarsje zal zorgen voor een romantische sfeer en bovendien zal de heerlijke geur zich al door de kamer verspreiden. De olie zal warm worden, maar niet heet. Blaas de kaars uit en giet de olie voorzichtig over de huid. Vervolgens kun je het gebruiken als normale massageolie. De olie is vloeibaar en zal na een tijdje in de huid trekken.

Zachte huid

De bijzondere ingrediënten van deze kaars hebben een voedende en verzachtende werking voor de huid. Cacaoboter is een boter die vocht inbrengt en de huid zacht en soepel houdt. Sheaboter heeft een zeer voedende werking en hydrateert de huid. Amandelolie is heel zacht en zorgt voor rust. Bovendien is deze olie heel geschikt voor een gevoelige huid. Wanneer je een lekkere ontspannende geur hebt gekozen, zul je helemaal tot rust komen. Na afloop ben je helemaal ontspannen en heb je een heerlijk zachte huid.
Gerelateerde artikelen
Massages - ontspanning en verfrissingEen massage geeft de gelegenheid om even volledig te ontspannen. Zowel fysiek als psychisch gezien heeft een massage vaa…
Lijf en leden: MassageStraks met zijn allen op wintersport, en wat is er heerlijker dan na de ongekende inspanningen van het skieen, de soms p…
Een hotstone massage thuis, een weldaad voor je lichaam!Een hotstone massage thuis, een weldaad voor je lichaam!Hotstone massages.. Een echte weldaad voor je lichaam. De warmte van de stenen geeft een heerlijk ontspannende werking a…
Je partner masserenJe partner masserenMassage is voor ons lichaam heel ontspannend en hebben een grote dieptewerking. Lichamelijke ontspanning is voor ons lic…
Lijf en leden: Erotische massageBij een massage is het ondermeer de bedoeling dat diegene die de massage ondergaat ontspanning en rust verkrijgt. Zich n…

Reageer op het artikel "DIY massagekaarsen maken"

Reactie

Leila, 03-03-2019 18:59 #1
Hallo
ik ben al aan het kijken geweest, maar ben benieuwd waar ik de massagekannetjes kan kopen en of ik anders
eventueel andere kannetje van die maat kan gebruiken. misschien qua warmte dat je dan natuurlijk wel op moet passen.
graag zou ik het willen weten
vr gr leila

Infoteur: Mk92
Laatste update: 15-11-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Hobby
Reacties: 1
Schrijf mee!