InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Tips om de tijd te doden

Tips om de tijd te doden

Iedereen verveelt zich wel eens of de geest stagneert en laat je even in de steek. De tijd kruipt dan langzaam voorbij en staren naar de klok maakt het alleen maar erger. Volgens de Dikke van Dale is tijd een opeenvolging van ogenblikken. Maar wat moet je met al die ogenblikken waar je even niets aan hebt. Gelukkig zijn er genoeg mogelijkheden om de tijd te doden.

Tijd doden

Je zit in de wachtkamer bij de tandarts en voor jou zit een hele familie met vervelende kinderen die maar aan het etteren zijn. Bovendien loopt het wachten flink uit. De blaadjes die op tafel liggen kunnen je gestolen worden. Ze boeien niet of je hebt ze een half jaar geleden, toen je hier ook zat, allemaal al doorgebladerd. Neem in dat geval je smartphone mee waar je de nieuwste spelletjes op hebt gedownload om de tijd te doden.

Software

Moest je het vroeger doen met spelletjes als Snake, Bumper en een uitgeklede versie van Memory, tegenwoordig bestaat er een flinke lijst met games als G-Prime Xtreme, 3D Owens Monster Tru, Atlantis Redux Episo, 6th Gear – Ultimate en nog vele andere met de meest exotische namen. Voor de meeste spelletjes betaal je al gauw tussen de 8 en 20 dollar per spel.

Werk

Vervelen doe je niet alleen thuis maar soms ook op je werk. Het kan zijn dat je even niet verder kunt met je spreadsheet of dat er geen klanten zijn in de winkel of werkplaats. Met je collega's ben je op een gegeven moment ook uitgepraat of je bent het gewoon helemaal even zat. De smartphone biedt dan uitkomst. Je hebt in de wachtkamer van de tandarts lang niet alle nieuw gedownloade games uitgeprobeerd.

PC

Beter is het nog als je plaats kunt nemen achter een pc of laptop met een internetverbinding. Zorg er wel voor dat je niet hinderlijk bent voor je omgeving en kies daarom voor geluidsarme spelletjes die je online kunt spelen. Een van de betere websites is Spelletjes.nl, onderdeel van Spil Games. De mogelijkheden zijn bijna onuitputtelijk. Je kunt alleen online spelen maar ook met anderen.

Puzzel
Veel bedrijven hebben websites geblokkeerd waar je spelletjes kunt doen, muziek kunt beluisteren of waar je andere vormen van entertainment kunt vinden. Dan ben je overgeleverd aan je eigen creativiteit. Vergeet dan niet je smartphone, een puzzelboekje, sudoku of een boek mee te nemen.

Filmpjes

Behalve spelletjes is er genoeg ander entertainment te vinden op internet om de tijd te doden. Thuis word je niet gehinderd door geblokkeerde websites zodat de mogelijkheden onbegrensd zijn. Behalve spelletjes kun je naar grappige filmpjes kijken op GrappigeFilmpjes.net. Er staan op de homepage ook links naar andere grappige websites. Het aanbod is vaak heel oubollig. Je moet ervan houden.

Insturen

Een andere website is de Lach van de dag, http://www.lachvandedag.com/. Hier zijn moppen, plaatjes en filmpjes te vinden. Heb je zelf iets grappigs dan kun je dat insturen. Een lachende derde is Moppen.nl. Ook hier veel oubolligheid maar soms zitten er pareltjes tussen. Dat is een kwestie van zoeken. Voor je het weet is de tijd voorbij gevlogen en daar ging het toch om...?
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Foto's Flickr.com

Reageer op het artikel "Tips om de tijd te doden"

Infoteur: Bertvdw
Laatste update: 12-02-2016
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!