De leukste, grappigste en meest bizarre wereldrecords

De leukste, grappigste en meest bizarre wereldrecords Welke vrouw heeft de langste baard, waar vind je het grootste zwembad, en welke vis heeft de meeste ogen? Informatie over deze records en vele andere wereldrecords zijn bekend bij 'Guinness World Records'. In dit artikel vind je de leukste, grappigste en meest bizarre wereldrecords.

Wereldrecords algemeen

Hoe breek je een wereldrecord?

In de hele wereld, maar ook in Nederland, worden jaarlijks vele wereldrecords gebroken. Denk alleen maar aan topsporters; op het gebied van bijvoorbeeld zwemmen, hardlopen of speerwerpen worden nog regelmatig records gebroken. De meeste wereldrecords worden bijgehouden door Guinness World Records. Wanneer je zelf van plan bent een wereldrecord te verbreken, kun je contact opnemen met iemand van Guinness World Records. Als je poging een succes lijkt te worden sturen zij (officieel) iemand die bij je poging aanwezig zal zijn. Veel wereldrecords komen in het 'Guinness Book of Worldrecords' terecht, maar ook op internet kun je er een flink aantal vinden.

Leuke, grappige en bizarre wereldrecords

Wereldrecords door mensen gemaakt

Rond het lichaam en lichaamshaar zijn veel wereldrecords gemaakt. Zo schuilt onder de naam 'Lucky Diamond Rich' de man met de meeste tattoeages. Maar liefst duizend uren heeft deze man, geboren in Nieuw Zeeland, besteed aan het zetten van tattoeages op zijn hele lichaam. Vrijwel 100% van zijn lichaam is getattoeerd, tot aan zijn oogleden toe. Nog iemand die van extreme lichaamsversiering houdt is Elaine Davidson. Ze komt uit Schotland en heeft 720 piercings in haar lichaam, waarvan 192 in haar gezicht. De vrouw met het langste haar is afkomstig uit China. In 2004 was de lengte van haar zwarte haren 5.627 meter. Ze heeft haar haren vanaf haar dertiende niet meer geknipt. Geloof het of niet, maar niet alleen lange hoofdharen hebben bij vrouwen wereldrecords vebroken; Vivian Wheeler uit de Verenigde Staten besloot na vier huwelijken en de dood van haar moeder te stoppen met het scheren van haar kin. In 2000 had ze een baard van 27,9 centimeter laten groeien. Ook een kunst zijn de nagels van Melvin Feizel Boothe. Deze man heeft in 25 jaren geen nagel geknipt, waardoor ze bij elkaar zo'n 931 centimeter lang zijn; dat is zo'n 90 centimeter per nagel! Voor de meest uitpuilende ogen moeten we bij Kim Goodman uit Turkije zijn. Zij kan haar ogen 12 millimeter uitpuilen. Nog een bizar wereldrecord: Cathie Jung uit de Verenigde Staten heeft een middel van maar 38.1 centimeter! Dat is ongeveer net zo groot als een gemiddelde pot mayonaise.

Wereldrecords door dieren gemaakt

Ze hoeven er niet veel voor te doen en breken toch wereldrecords: dieren. De langste goudvis is maar liefst 47.4 centimeter lang en komt uit (jaja) Nederland! De eigenaar van de goudvis heet Joris Gijsbers en heeft ongetwijfeld een XL-vissenkom in zijn woonkamer staan. Nog een vissenrecord: in het noordoosten van de grote oceaan leven zogenaamde spookfishes. Ze hebben maar liefst zes ogen. De grootste hond komt uit de Verenigde Staten en is 107 centimeter hoog. Het is een dalmatiër met de naam Gibson. Sommige honden kunnen trouwens enorm hoog springen; zo sprong Cinderella May haar wereldrecord door 1.72 meter hoog in de lucht te springen. En dat varkens ook hoog kunnen springen blijkt uit de hoogste sprong van varken Kotetsu uit Japan; ze sprong 70 centimeter omhoog. Tenslotte nog een record voor spinnenliefhebbers: de zwaarste spin komt uit Paramaribo, is een vrouwelijke vogelspin en weegt 122,2 gram. Die wil je niet in je huis tegenkomen!

Meest vreemde wereldrecords

Ooit een boek van achter naar voren getypt? Meneer Santelia uit Italië wel. Hij typte er maar liefst 67 en dat zonder op zijn scherm te kijken. Hij typte o.a. Macbeth van achter naar voren en het Guinness Book of Records uit 2002. Nog een vreemde vaardigheid: Vincent Pilkington uit Ierland kan een kalkoen plukken in 1 minuut en 30 seconden. Daarmee heeft hij zijn wereldrecord wel verdiend! Wie van eten houdt kan met de volgende records zeker uit de voeten: het is Jim Lyngvild uit Denemarken gelukt om 7 Ferrero Rocher chocolaatjes in 1 minuut op te eten. Josh Anderson uit Nieuw Zeeland lukte het om een complete pizza in 1 minuut en 45 seconden op te eten en (iets minder eetbaar) Ken Edwards at in 2001 maar liefst 36 kakkerlakken op in 1 minuut. Bah! Genoeg van eten? Ook op gebied van beweging en kracht zijn een heleboel vreemde wereldrecords gemaakt. Zo deed Paddy Doyle uit Engeland 1940 push-ups in een uur. Zafar Gill uit Pakistan tilde 73 kilo met zijn oor en David Huxley uit Australië trok een vliegtuig van 187 ton 91 meter achter zich aan. Een frisse duik nemen na al dit 'lichamelijk vertoon' kan goed in het grootste zwembad ter wereld. Het is gebouwd in Chile en is 1013 meter lang! Voor de grootste hotelkamer moet je in Libanon zijn; het heeft een oppervlakte van 4131 meter. Betalen kun je met de grootste gouden munt; deze komt uit Canada, heeft een diameter van 50 centimeter en weegt 100 kilo.
Gerelateerde artikelen
Guinness Book Of RecordsGuinness Book Of RecordsHet Guinness Book of Records is een boek dat elk jaar wordt uitgegeven. Het bevat allerlei officieel erkende records.

Bronnen en referenties
  • www.guinnessworldrecords.com

Reageer op het artikel "De leukste, grappigste en meest bizarre wereldrecords"

Reactie

Wrhw, 19-02-2012 21:33 #1
He lieve mensen! 23 juni is het wereldrecord honden wassen in Nederland! Het record staat op 1100 honden en dat willen we verbreken! Help mee door uzelf op te geven of door een donatie te doen :D Hier is onze facebook fanpage: http://www.facebook.com/wereldrecordhondenwassen

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: September 2009
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!