InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Slecht weer: Wat gaan we doen vandaag?

Slecht weer: Wat gaan we doen vandaag?

Wat gaan we doen vandaag? Een veelgestelde vraag, vooral op dagen met grauw, nat herfst- en winterweer. Als het mooi weer is, kun je je buiten altijd goed vermaken, maar met slecht weer zit je toch liever binnen. Voordat de verveling toeslaat, zijn er gelukkig een heleboel dingen waarmee je je ook met slecht weer prima mee kunt vermaken.

Do It Yourself

Wanneer het niet aantrekkelijk is om naar buiten te gaan, is knutselen de perfecte binnen-bezigheid. Van schilderen, naaien, kleien tot knippen en plakken; er is zo veel zelf te maken! Wanneer je op internet zoekt of op Pinterest kijkt, kun je duizenden do-it-yourself-projecten vinden. Er is altijd wel iets dat bij je past! Maak bijvoorbeeld een mooie decoratie voor je huis, een kleedje voor je huisdier, of gewoon een mooi schilderij! Creatief bezig zijn is ook nog eens heel ontspannend voor de geest, en je zult merken dat de tijd vliegt!

Netflix

Als het buiten slecht weer is, is Netflix je beste vriend. Doe je meest comfortabele kleren aan, zorg voor een goede voorraad eten en nestel jezelf met een dekentje op de bank of lekker in bed. Nu kun je eindelijk beginnen aan die spannende serie waar je nooit tijd voor had, of aan een marathon van je favoriete films. Heb je zelf geen Netflix? Dan is er vast wel een lieve vriend of familielid die voor een dagje zijn account wel aan je wil afstaan. Als dat niet kan zijn er ook tientallen websites waar je online films en series kunt kijken.

Bakken

Slecht weer is bakweer. Als je toch binnen wil/moet blijven, kun je lekker allerlei baksels uitproberen. Neem lekker de tijd en zoek op internet of in kookboeken dingen op die je lekker lijken. Denk aan taart, koekjes, of lekkere hartige snacks. Het leukste is natuurlijk om hierna je eigen baksels te proeven onder het genot van een leuke film of serie. Ook in de supermarkt kun je vaak genoeg inspiratie opdoen voor lekkere recepten.

Lezen

Een boek lezen is echt een van die dingen waar de meeste mensen geen tijd voor hebben. Als je een dag niet weet wat je moet gaan doen en het is ook nog een slecht weer buiten, is het de perfecte dag om aan dat boek te beginnen dat je al tijden wil lezen. In de bed of op de bank, maak het jezelf lekker comfortabel, wat lekkers erbij en je kunt lekker ontspannen met je boek. Als je niet van boeken houdt, kun je ook lekker een paar tijdschriften erbij pakken of gewoon allerlei artikelen op internet gaan lezen. Op internet rol je vaak van het ene artikel naar het andere, en vermaak je jezelf al gauw uren.

Museum

Geen zin om in huis te blijven? De meeste musea zijn lekker binnen. Als het mooi weer is neem je vaak de tijd niet om een museum te bezoeken, met slecht weer heb je de perfecte gelegenheid. Een museum dat je interesse heeft is de perfecte plek om uren rond te kijken, zonder dat je last hebt van het slechte weer buiten. Denk bijvoorbeeld aan het Rijksmuseum of het Tropenmuseum.

Winkelen

In winkels is het gelukkig altijd droog! Van winkel naar winkel kan wel vervelend zijn als het slecht weer is, dus op een echt slechte dag kun je beter kiezen voor een overdekt winkelcentrum. Op deze manier heb je helemaal geen last van slecht weer, en de tijd vliegt zo voorbij tijdens een lekker dagje winkelen! In alle grote Nederlandse steden vind je wel een overdekt winkelcentrum. Voorbeeld hiervan zijn Amsterdam, Den Haag, Rotterdam, Arnhem, Nijmegen en Utrecht.

Opruimen

Niet de meest aantrekkelijke activiteit, maar een dag waarop je echt niet weet wat je moet gaan doen is ook heel geschikt om eens goed op te ruimen. Ruim de zolder op, sorteer je kledingkast, of maak het huis een keer héél goed schoon!
© 2016 - 2017 Loes_e, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Slecht weer: Wat gaan we doen vandaag?"

Infoteur: Loes_e
Gepubliceerd: 18-10-2016
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!