InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Wandversiering, stickers op de muur

Wandversiering, stickers op de muur

Voor behang en wit geverfde muren zijn er nu alternatieven: Wandversieringen. Wandversieringen zijn de trend, die men niet voorbij moet laten gaan. Met hun kleefeigenschap zijn de enorme stickers de nieuwe trend op kale woon- en slaapkamerwanden. Wie kent het niet? Je hebt het gevoel dat er iets aan de woning ontbreekt. En vaak weet je niet waar je beginnen moet. Een beetje gevoel voor kleur en materiaal, net als liefde voor detail, is al genoeg. Wie grotere werkzaamheden wil voorkomen en zich ook niet voor langere termijn wil vastleggen op de actuele trend, kiest voor de wandversiering, ook wel wandtattoo’s genoemd.

Super makkelijk: Wandversiering om op te plakken

De praktische ‘aftrek-techniek’ van de sticker uit speciale folie is het geheim van de weer verwijderbare wanddecoratie. Een zeldzaam ornament, trendy designs, leuke motieven of letters zijn al voorbereid en moeten alleen nog op de juiste plek op de wand geplakt worden. En het beste is: Bevallen het motief of de letters niet meer? Trek ze er gewoon af.
Mooie en individuele wandmotieven lieten zich voorheen alleen op de muur verven met sjablonen of met een goede ‘tekenhand’. Nu is dat veranderd.

Spreuken en motieven uit folie

Wie zijn lievelingscitaat of slogan op de wand wil hebben, is met de wandversiering uit zelfklevende folie aan het juiste adres. Uit enkele letters ontstaat zo bijvoorbeeld een heel persoonlijke statement op de muur. Voor minder creatieve of voor diegene die zeker wil zijn dat alles recht op de muur komt, kiest voor de stickers waarbij een voorgeformuleerde citaat op staat. Kleef het op de wand, en klaar!

Ook moderne of romantische en sprookjesachtige motieven zijn de nieuwe highlights op de woon- en slaapkamerwanden. ‘Bloemachtige’ stickers in extra groot formaat fleuren in de winter de kamer op. De keuze is enorm.

Zo werkt het

De muurtattoo’s kunnen op elk gladde en droge binnenwand aangebracht worden. Ideaal zijn geverfde wanden, ramen en metaal. De ondergrond dient schoongemaakt te worden. Daarna wordt het motief of de letters voorzichtig van de sticker afgetrokken, op de plek gehouden en dan mooi glad gestreken. De clou: Het kleefstof zorgt ervoor dat de motieven na enkele maanden weer van de wand verwijderd kunnen worden, zonder daarbij het wandoppervlak te beschadigen. De afgetrokken motieven en spreuken uit folie zijn helaas niet herbruikbaar.

De folies zijn voor verschillende ondergronden verkrijgbaar: Afwasbare folie is bijzonder goed bruikbaar voor gladde ondergronden. Voor oneven vlakken is een sticker met een fluwelen oppervlak geschikt.
Wie het zat is, verwijdert de sticker weer.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wandversiering, stickers op de muur"

Infoteur: Jootje
Gepubliceerd: 18-02-2008
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!