Testosteronbooster: bijwerkingen, voordelen en de nadelen

Testosteronbooster: bijwerkingen, voordelen en de nadelen Met een testosteronbooster is het mogelijk om uw testosterongehalte te verhogen. Hierdoor kunt u meer energie, kracht en spiermassa krijgen. Daarnaast is het ook mogelijk om uw testosterongehalte op een natuurlijke manier een boost te geven.
Een hoger testosterongehalte zal leiden tot meer kracht / Bron: DrSJS, PixabayEen hoger testosterongehalte zal leiden tot meer kracht / Bron: DrSJS, Pixabay

Testosteronbooster: wat is het en de voordelen

Testosteronboosters zijn supplementen die het testosterongehalte in het menselijk lichaam kunnen verhogen. Testosteron is het bekendste geslachtshormoon in het mannelijk lichaam. Het is het hormoon dat de seksdrive controleert. Testosteron is ook het hormoon dat primair verantwoordelijk is voor vetvrije lichaamsmassa van een man. Nadat een man de 30 passeert is het gebruikelijk dat zijn testosteronniveau daalt. Wanneer dit niveau daalt, zal ook de seksdrive dalen. Daarnaast komt het ook voor dat mannen minder energie en kracht hebben wanneer hun testosterongehalte daalt. Met behulp van testosteronboosters (zowel supplementen en natuurlijke) kunnen veel van deze effecten tegen worden gegaan. Daarnaast kan een testosteronbooster worden gebruikt wanneer men zich bezig houdt met krachtsport, om extra spiermassa te ontwikkelen.

Testosteronbooster: de bijwerkingen/nadelen

Bij correct gebruik, zijn testosteronboosters relatief veilig, toch zijn er een aantal bijwerking bekend die kunnen optreden, dit zijn de volgende:
  • Het veroorzaken van een vette huid en acne
  • Het stimuleren van prostaatweefsel
  • Ontwikkeling van borstgroei
  • Het verergeren van slaapapneu
  • Verkleining van de testikels
  • Meer kans op agressief gedrag
  • Meer kans op emotiewisselingen

Het testosterongehalte op een natuurlijke manier een boost geven

Naast het gebruiken van supplementen is het ook mogelijk om uw testosterongehalte op een natuurlijke manier te verhogen, dit kan door de onderstaande manieren op te volgen:

Door af te vallen

Volgens onderzoek uit 2012, hebben mannen met overgewicht over het algemeen een lager testosterongehalte dan dunnere en gespierdere mannen. U kunt afvallen door fysieke activiteiten uit te voeren om uw testosterongehalte te verhogen.

Door intens te trainen

Mannen die veel hoge intensiteitsoefeningen uitvoeren hebben over het algemeen hoge testosterongehaltes in tegenstelling tot mannen die aerobe of langdurige oefeningen uitvoeren. Bij het gewichtheffen kunt u het beste meer gewicht toevoegen en minder herhalingen uitvoeren, om uw testosterongehalte op te krikken.

Verhoog uw vitamine D inname

Vitamine D is een natuurlijke steroïde. Deze vitamine is van vitaal belang voor het onderhoud van sperma en testosteron. Om natuurlijk Vitamine D op te nemen kunt u elke dag 10 minuten in de zon gaan zitten. Daarnaast is het aan te raden om vitamine B te consumeren.

Verhoog uw inname van zink

Onderzoeken tonen aan dat het verhogen van uw zink-inname voor slechts zes weken, uw testosteronniveau zal verhogen. Als u niet genoeg zink binnenkrijgt, zal uw testosterongehalte beginnen te dalen.

Verhoog de inname van essentiële aminozuren

Essentiële aminozuren, ook wel BCAA's genoemd, zijn te vinden in supplementen maar ook in bijvoorbeeld voedingsstoffen zoals kaas. Combineer de inname van deze BCAA's met krachttraining voor een echte boost in uw testosteron.

Zorg voor zo min mogelijk stress

Een stressreactie lokt het hormoon cortisol uit. Dit hormoon blokkeert de testosteron.

Beperk uw suiker-inname

Het innemen van veel suiker zorgt voor een hoog niveau van de insuline. Dit kan leiden tot lagere testosteronniveau s. Het eten van veel suikers en eenvoudige koolhydraten zal ervoor zorgen dat uw alvleesklier meer insuline produceert. Het resultaat hiervan is dus een verlaagd testosteronniveau.

Eet voldoende gezonde vetten

Uw lichaam heeft gezonde vetten nodig om het testosteronniveau op peil te houden. Voorbeelden van voedingsstoffen die gezonde vetten bevatten zijn: kokosolie, olijven, rauwe noten, avocado's en eidooiers.

Lees verder

© 2014 - 2020 Bankdrukker, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Het spel Farm Heroes Saga, een puzzelspelletjeDit puzzelspelletje kan je spelen op je mobiel of tablet en kan je koppelen aan Facebook. Via Facebook kan je dit ook op…
Candy Crush - Uitleg en HintsCandy Crush - Uitleg en HintsCandy Crush Saga is op dit moment het spel voor op de Iphone, Android en Facebook. Het is gebaseerd op het spelletje Bej…
LEGO Spellen, breng je eigen spel tot leven!LEGO Spellen, breng je eigen spel tot leven!Nagenoeg iedereen kent LEGO, de legosteen werd in 1958 in de huidige vorm op de markt gebracht, je kunt er onbeperkt mee…
De zoektocht naar een nieuwe digitale cameraDe zoektocht naar een nieuwe digitale cameraJe staat op het punt om een nieuwe digitale camera aan te schaffen. Tot voor kort had je altijd een compact camera. Een…

Hidden Cash  schatkistjesjachtHidden Cash schatkistjesjachtHidden Cash is een spel waarbij geld in verstopte schatkistjes of enveloppen gevonden kan worden. Het begon in het voorj…
Rode bieten uit eigen moestuin oogstenRode bieten uit eigen moestuin oogstenRode bieten of kroten, vers uit eigen moestuin. Ook vers te kopen in het seizoen (herfst of zomer) bij de groenteboer of…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: DrSJS, Pixabay
  • http://www.md-health.com/Testosterone-Booster.html
  • Afbeelding bron 1: DrSJS, Pixabay

Reageer op het artikel "Testosteronbooster: bijwerkingen, voordelen en de nadelen"

Reactie

Van Bogaert Peter, 18-04-2018 07:58 #1
Beste,
Kan je een teveel aan Testosteron hebben door gebruik van verschillende producten? Kan dit rode vlekken geven over heel uw lichaam? kun je hier vanaf geraken door alles te stoppen?
Met vriendelijke groeten,
Peter Van Bogaert

Infoteur: Bankdrukker
Laatste update: 18-09-2016
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Special: Gespierd worden
Reacties: 1
Schrijf mee!