InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Sinterklaas surprises: Hilarische en leuke ideeën

Sinterklaas surprises: Hilarische en leuke ideeën

Sinterklaas surprises: Hilarische en leuke ideeën Het is binnenkort 5 december. Sinterklaas staat weer bijna voor de deur, en dus de hoogste tijd om over een leuke surprises na te denken. Hieronder staan een aantal grappige ideeën.

Leuke ideeën voor sinterklaassurprises

Makreel

Je snijdt een makreel aan de onderkant open. Haal het vlees eruit. Dit kan je lekker opeten met een toastje of op brood bijvoorbeeld. Daarna kan je de cadeautjes in een plastic zakje doen en in de makreel leggen. Het kunnen geen grote cadeautjes zijn omdat dit niet in de makreel past. Als alle cadeautjes in de makreel zitten, kun je de makreel weer dichtmaken met naald en draad. Daarna rol je hem op in aluminiumfolie. Dit is een surprise die je kunt maken als je iets last-minute moet verzinnen. Maak deze surprise op de dag zelf, anders heb je kans dat de makreel gaat stinken.

Tv/computer met een glibberige substantie

Deze surprise is leuk voor iemand die gek is op tv kijken of computeren. Ga opzoek naar een formaat doos wat op een computer of een tv lijkt. Plak de zijkanten van een plastic zak in de doos vast. Vul een plastic zak met gekookte spaghetti gemixt met olijfolie om het lekker plakkerig te maken. Doe hier lekker veel troep in om het lekker vies te maken zoals bijvoorbeeld wattenbolletjes, stroop, rozijntjes etc. Maak een gat aan de bovenkant van de doos waar iemand zijn hand doorheen kan steken. Plak dit gat dicht aan de bovenkant met een laagje crêpepapier of plastic. Schilder de doos als een tv of computer, en klaar is je surprise.

Pop of knuffel

Koop een pop of knuffel, of misschien heb je er nog één in de kast liggen. Snijd de naden open en haal de vulling eruit. Daarna leg je de cadeautjes erin en doe je de vulling er weer in. Naai met naald en draad de pop of knuffel weer dicht. Erg fijn als je last-minute nog iets moet verzinnen.

Huisje van karton

Maak een huisje van karton, en plak hier taaitaaipoppen, kruidnoten of schuimpjes tegenaan en doe in het huisje de cadeautjes.

Ballon

Doe de cadeautjes in een ballon. Blaas de ballon op en beplak de ballon voorzichtig met papier-maché. Je kan daarna van alles doen met de ballon. Maak er bijvoorbeeld een voetbal van, een varkenshoofd, een kat etc. Als iemand bij de cadeautjes wil komen dient diegene de ballon lek te prikken.

Drol van ontbijtkoek

Kneed een ontbijtkoek met stroop of pindakaas en rol deze totdat het op een worst lijkt. Verpak de cadeautjes in plastic en verberg dit in de drol. Maak nog een worst van de ontbijtkoek en rol dat in een bergje omhoog op het andere gedeelte. Zo lijkt het op een verse drol. Om het nog viezer te maken kun je er een beetje appelsap naast gieten.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Sinterklaas surprises: Hilarische en leuke ideeën"

Infoteur: Rozanne
Laatste update: 07-03-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!