Simpele surprise: fotocamera/fototoestel

Simpele surprise: fotocamera/fototoestel In begin december breekt de tijd van de surprises weer aan. Voor sommige een leuke uitdaging waar ze veel tijd en creativiteit in stoppen. Voor andere is het maken van een surprise minder gemakkelijk of leuk. Dit artikel geeft u uitleg hoe u gemakkelijk een surprise in de vorm van een fotocamera kunt maken. Ook niet creatieve mensen kunnen op deze manier een leuke surprise maken!

De keuze voor een bepaalde surprise

De surprise die u maakt moet passen bij de persoon voor wie de surprise bedoeld is. Vaak kan men in een oogopslag zien welke surprise voor welk persoon bedoeld is. Om op ideeën te komen voor het maken van een surprise voor een bepaald persoon kunt u kijken wat voor werk deze persoon doet, zijn of haar hobby's of gewoon een leuke herinnering of grap van diegene die u altijd bij is gebleven.

Fotografie

Tegenwoordig hebben vele mensen de hobby fotografie. Wat is er dan gemakkelijker dan een fotocamera maken voor deze persoon? Een fotocamera is er tegenwoordig in alle soorten, kleuren en maten. U kunt de surprise dus maken hoe u dat zelf wilt. In dit artikel wordt een standaard camera gemaakt, vergelijkbaar met de foto.

Fotocamera / Bron: OpenClipart-Vectors, PixabayFotocamera / Bron: OpenClipart-Vectors, Pixabay

Wat heeft u nodig voor deze surprise?

Om deze surprise te kunnen maken heeft u de volgende materialen nodig:
  • Zwart papier of zwarte verf
  • Rechthoekige doos (in de vorm van de camera)
  • WC rol
  • Klein doosje voor de flitser
  • Touw
  • Grijs karton of papier

De surprise maken

Nu u de materialen bij elkaar heeft gelegd kunt u beginnen met het in elkaar zetten van de surprise. Om te beginnen stopt u de cadeaus, die u voor de persoon waarvoor u de surprise maakt gekocht heeft, in de grote rechthoekige doos. Vervolgens maakt u de grote rechthoekige doos zwart. Dit kunt u doen door de doos te bekleden met zwart papier maar u kunt er ook voor kiezen om de doos zwart te verven. Als u de doos zwart verft, zult u dit enkele keren moeten herhalen om de doos echt mooi zwart te krijgen. Ook moet u zorgen dat de doos van karton is en er geen gladde laag op zit, anders wordt verven erg lastig. Nu heeft u het frame van de camera.

Vervolgens bekleedt u de WC rol met zwart papier, u kunt eventueel de binnenkant, de lens, een andere kleur papier bekleden, zoals bijvoorbeeld grijs. De lens plakt u in het midden van de doos, waar ook bij een camera de lens zit.

Nu begint u de flitser in elkaar te zetten: bekleed de flitser met zwart papier en plak een vierkant stukje op de plaats van de flitser. De camera begint nu vorm te krijgen. Voor de finishing touch kunt u met grijs of een andere kleur papier nog knopjes toevoegen aan de camera, eventueel achterop een beeldscherm plakken (bijvoorbeeld met een foto van de persoon, het lijkt dan net of die foto net gemaakt is). Ook kunt u met het touw een halsriem maken zodat u de camera net zoals in het echt om uw nek kunt hangen.

Cadeautips en gedicht

Het is leuk om deze persoon als cadeau een fotolijstje of fotomap te geven. Ook kunt u een foto bewerkprogramma geven of leuke stickers om foto's op te leuken. Natuurlijk hoort er ook een gedicht bij de surprise. In dit gedicht kunt u beschrijven wat de persoon krijgt en waarom u voor een fotocamera als surprise heeft gekozen.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Simpele surprise: fotocamera/fototoestel"

Infoteur: Dobel
Gepubliceerd: December 2012
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!