InfoNu.nl > Hobby en Overige > Diversen > Britt Dekker, wie is Britt Dekker?

Britt Dekker, wie is Britt Dekker?

In dit artikel vind je informatie over Britt Dekker. Waar is ze ook al weer bekend van en aan welke programma’s heeft ze meegedaan?

Hoe Britt Dekker bekend werd

Britt, haar volledige naam is Britt Geertuida Dekker, is geboren in Purmerend op 24 februari 1992. Ze werd bekend op haar 18e toen ze mee deed aan het programma “Take me out”. In dit programma staan 15 meiden op een rijtje en een jongen presenteert zich van hen. Door middel van een paar rondes leren de meiden steeds meer kennen van de jongen en mogen ze op een knop drukken, om kenbaar te maken dat ze niet geïnteresseerd zijn in een date van deze jongen. Indien er meerdere meiden overblijven, mag de jongen uiteindelijk bepalen wie hij mee neemt op date. Alhoewel Britt in dit programma al een opvallende verschijning was, brak ze pas echt door dankzij het programma “Echt meisjes in de Jungle”. Daar werden een aantal meiden die bekend waren van televisie programma’s zoals Hollands/Benelux’s Next Topmodel, Gooise meisjes en Take me out in 2 teams verdeeld. De twee teams streden samen in Suriname voor geldprijzen en voor luxe-prijzen. Natuurlijk vonden er af en toe ook eliminatie plaats en kon er uiteindelijk maar 1 meisje winnen. Dat was Britt. Dat Britt zo bekend geworden is, heeft ze niet te danken aan het winnen van het programma, maar aan haar hilarische domme uitspraken.

Programma’s waar Britt Dekker aan meegedaan heeft

  • Take me Out (2009): datingsprogramma waar ze samen met 29 andere meiden tegelijk een jongen keurde en eventueel met die jongen op date mocht. In dit programma deed ook Ymke mee, waar ze later meerdere tv-programma’s mee gemaakt heeft.
  • Echte meisjes in de jungle (2010): dit tv-programma is in Suriname opgenomen en hierin streden meerdere meiden bekend van televisie om een geldbedrag. Er waren 2 teams, waarvan er altijd eentje in luxe verbleef en eentje primitief. Naast dat leverde ook de proeven grappige fragmenten op. Britt won dit programma en daarmee een geldbedrag van € 30.000. Neer eigen zeggen wou ze daar een roze Ford Ka van kopen en als er wat overbleef wou ze ook haar vrienden op Mac Donalds trakteren. In dit programma deed ook Ymke Wieringa mee, welke ook bekend is van Take me out. Ymke is de nerd van de 2 en is tijdens de opnames voor Echte meisjes in de jungle in haar hand gebeten door een slang waarvoor ze opgenomen moest worden in het ziekenhuis.
  • De zomer van Britt en Ymke (2011): samen met Ymke, bezocht Britt allerlei festivals en dergelijke in Nederland en deed daar verslag van.
  • Echte meisjes op zoek naar zichzelf (2012- Nepal): als winnares van de eerste serie van “Echte meisjes...” mocht Britt natuurlijk in het tweede deel niet ontbreken. Echt viel ze daar bij de eerste eliminaties al af. De roddel is dat dit niet toevallig was, maar dat dit door de programmamakers gemanipuleerd is.
  • Britt & Ymke en het mysterie van … (2012): in dit programma is Britt samen met Ymke de wereld rondgereisd en ze kregen tijdens die reis opdrachten van Dennis Weening en Rick Brandsteder.
  • K3 (2012): Briit speelt zichzelf in een serie met K3.
  • Diverse televisie programma’s zoals “De wereld draait door” en "De TV-Kantine" (2011 en 2012): Britt wordt veel uitgenodigd voor andere programma’s omdat ze altijd zorgt voor leuke en verrassende gesprekken doordat ze als een echt dom blondje overkomt. De vraag is natuurlijk in hoeverre dat echt is en wat extra aangedikt is of gespeeld is.

Overige zaken waar Briit bekend van is

  • F*cking vet: het kledingmerk Zeroteez heeft een lijn met T-shirts uitgebracht met uitspraken van Britt.
  • F*cking vet single: Britt heeft in 2011 een single uitgebracht met de titel “F*cking vet”. Natuurlijk is Britt geen echte zangeres, maar het was een onderdeel van de hype rond haar.
  • Playboy: Britt heeft in 2011 geposeerd voor de Playboy. De foto’s zijn genomen op Lanzarote en waren zoals zo vaak bij de Playboy al uitgelekt voordat het blad in de winkel lag.
  • Hitkrant: Britt schrijft momenteel (2012) een column in het meidenblad “Hitkrant”.

Talkshow

In juli 2012 werd bekend dat Britt samen met Ymke een talkshow zal gaan presenteren.
Gerelateerde artikelen
Realityshows - De Gouden Kooi en de tijdelijke roemRealityshows - De Gouden Kooi en de tijdelijke roemDeelnemers aan en winnaars van realityseries vergaren roem. Vaak duurt die roem niet langer dan de duur van de uitzendin…
Meisjesnamen top 20 van 2006 tot 2017Meisjesnamen top 20 van 2006 tot 2017Je bent zwanger. een prachtige periode! Maar nu nog het bedenken van de perfecte naam. Dit kan behoorlijk lastig zijn. H…
Wie zijn de deelnemers van Sterren springen in 2014?Wie zijn de deelnemers van Sterren springen in 2014?Na een succesvol seizoen Sterren springen in 2012, keert dit programma in 2014 weer terug op televisie. 16 bekende Neder…
NK afstanden schaatsen 2010: 5 november - 7 november 2010Het Nederlands kampioenschap afstanden van 2010 vindt plaats in Thialf, Heerenveen. In dit artikel kun je de loting en u…
NK afstanden schaatsen 2011: 4 november - 6 november 2011Het Nederlands kampioenschap afstanden van 2011 vindt net als in 2010 plaats in Thialf, Heerenveen. In dit artikel lees…
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Britt_Dekker

Reageer op het artikel "Britt Dekker, wie is Britt Dekker?"

Infoteur: Mabe
Laatste update: 14-07-2015
Rubriek: Hobby en Overige
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!